Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Man kan genuint älska, även om man inte är stabil i sin egen självbild, aggression, ångest osv.
Nej, det var inte vad jag skrev. Läs om, läs rätt. Jag skrev att jag aldrig skulle vilja vara tillsammans med en narcissist. Och att om det är någon med borderline så beror det på.
Det där är förstås trams. Om man inte vet vem man själv är utan kan ändra jaget beroende på vem man för tillfället är tillsammans med så hur menar du då att man kan besitta en varaktig känsla så som förälskelse?
Lägg även till att de kan gråta klockan 10.00 och säga att de inte vill ha barn alls för att vid 14.00 ha ändrat sig till att de vill ha barn nu på momangen. Förstår du hur jävla sinnesrubbat det är?
Och ytterligare; de kan vara ute efter någon som är trygg, få en trygg man, och sedan gör de allt för att trycka bort honom i det absurda lojalitetstestet (som jag tidigare skrivit om) för att när mannen sedan misslyckas med lojalitetstestet så kan hon, den älskande kvinnan, få en helt ny supply bara inom några få veckor efter uppbrottet och ibland handlar det bara om dagar.
Ärligt talat så tror inte jag du vet något om det du skriver. Du verkar ha stött på pwBPD i periferin men aldrig, så som Du Hast sa, varit favoritpersonen, varit den som älskat pwBPD och blivit "älskad" tillbaka. Du har aldrig blivit gaslightad, aldrig upplevt förlåten som mer var av typen "jaja förlåt dårå" eller "word sallad", eller lögner och halvlögner om stort och smått.
Du vet inte helt enkelt.