2025-03-30, 18:16
Medlem
fp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pertanstormberg
Tråkigt att höra, men kanske förståeligt på ett sätt. Hon postade på instagram att hon skulle ta en för laget med en bild på hans dokumentär på vimeo, det var därför jag tänkte det var på gång. Jag personligen tror ändå att stora innehållsskapare och människor engagerade i sociala frågor bör lyfta detta för att göra Pontus persona non grata i både innehålls- och reklamsamarbeten under en lång tid framöver. Annars skickas signaler att det är okej att hålla på såhär.

Håller med. Risken är att detta och all annan skit han gjort rinner över. Persona non grata är han nog inte riktigt ännu på samma vis som Chrippa.
Men kommer det en/flera förtalsdomar på lite sikt så borde han vara det?
Citera
Medlem
Citat:
Exempel på citat från Anjos senaste video som jag tyckte var spännnande: "Det jag har känt är ett rent och skärt hat mot mig själv." "Jag har känt mig oerhört attackerad." "Om de personer jag attackerat tillbaks har fått känna på 5 procent av vad jag har fått känna på senaste månaden tycker jag själv att det inte är värt." "...hela förra året var ett enda stort krig för mig. Det har också gjort att jag lyssnat för mycket på folk som jag inte kan lita på, vilket innebär att när jag får tilldelad information som den personen säger är väldigt säker information, så har jag på grund av ilska inte kollat upp det som jag alltid gör och alltid har gjort."

Sedan visar han bara att Sandra har gillat lite av det Lokal har repostat från en annan användare i syfte att förminska vad han har gjort, och han ber inte om ursäkt på ett genuint sätt, utan väljer istället att till henne lyfta upp hur han själv mår och hur externa faktorer är anledningen till han gör fel för han skulle aldrig göra så annars. Allt detta i sin helhet innebär att han har kommit med massa bortförklaringar utan faktisk tyngd. Han fattar inte varför han har gjort fel, fokuserar på sin egen känslomässiga situation och tar inte ansvar för sina handlingar genom detta, och därmed finns det ingen förbättringspotential tills vidare. Han är helt otrolig.
En annan sak att anmärka på med hans senaste video är att han säger att han lägger ner med drama, inte för att han har gjort fel på något sätt, utan "för att han inte orkar med det".
Citera
2025-03-30, 18:19
Medlem
Det borde imte varit så avårt för Anjo att förstå hur dåligt hans utsatta har mått och hur hårt dom drabbats, det är människor som kommenterat dom yttersta konsekvenserna som dessa drev kan föra med sig.Han har valt att med det i åtanke driva sina drev. Utan minsta tanke på konsekvenserna för dom utsatta. Men till Anjos försvar är han nog inte förmögen att sätta sig in i andras känslor och känna empati och förståelse. Han kan bara utgå iftån sig själv och sina " känslor". Han har bemött oförätter tex som rättfärdigar hans mobbing. Eller nu, om andra mått ens fem procent lika dåligt som han
Är det inte värt det. Han kan nog inte komma till större insikt än så, till det har han inte känslomässig förmåga. Han är ett skolboksexempel för nacissistisk personlighetstörning
Citera
2025-03-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Håller med. Risken är att detta och all annan skit han gjort rinner över. Persona non grata är han nog inte riktigt ännu på samma vis som Chrippa.
Men kommer det en/flera förtalsdomar på lite sikt så borde han vara det?
Det har du nog rätt i. Släpper man det nu (i kombination med ifall det inte skulle hända något rättsligt) så är detta bortglömt om ett par månader. Sett till hur mycket information som ryms på internet glömmer vi väldigt snabbt. Det är därför det är viktigt att lyfta problematiken tills han fattar och bättrar sig, oavsett hur meningslöst det känns ibland. Det är viktigt att fler inte tar skada.

Glöm inte bort att det var en flashbackare gjorde att Anjo såg så rött att han valde att hänga ut någon utan bevis vilket resulterade i en anmälan av honom. Allt sammantaget påverkar honom. Han är jättekänslig.
Senast redigerad av pertanstormberg 2025-03-30 kl. 18:29.
Citera
2025-03-30, 18:29
Avslutad
Citat:
En annan sak att anmärka på med hans senaste video är att han säger att han lägger ner med drama, inte för att han har gjort fel på något sätt, utan "för att han inte orkar med det".

Han sa flera gånger att han gjort fel.
Citera
2025-03-30, 18:34
Medlem
Som många varit inne på tidigare, men tåla att nämnas igen.

Det är så skönt att aset och den notoriske lögnaren Anjos karriär är över en gång för alla.

Han får hållas tills tåls med sin lilla klick av följare som på något outgrundligt sätt ser han verk som något bra, men den gränsen är nådd för länge sedan så nu finns det bara motgångar och mindre klirr i kassan för Anjo i hans inte allt för gedigna framtid, där även hälsa och familj och vänner verkar halta något kopiöst.
Citera
2025-03-30, 18:42
Avslutad
Anjo sa att han tjänat 1'5 miljoner under 2023, och 2'5 miljoner under 2024
Någon som kan verifiera? Jag tvivlar
Citera
2025-03-30, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Ja det gjorde han.
På denna video lär han ju få in en hel del pengar med tanke på att typ alla här verkar ha tittat.
Citera
2025-03-30, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Anjo sa att han tjänat 1'5 miljoner under 2023, och 2'5 miljoner under 2024
Någon som kan verifiera? Jag tvivlar

Är ju inte så stor summa. Tänk att det är vad hans bolag drar in. Han kan landa på en bra lön absolut, men kostnaden är ju att han måste skämma ut sig på nätet
Citera
2025-03-30, 19:07
Medlem
Där kom förlåtet som inte är ett ärligt menat förlåt, den som tror det är lika dum i huvudet som Anjo och hans patrask.
Då inkluderar jag den äckliga Joakim Lundell, när ska folk få upp ögonen för honom? Det är ju han som är kapten på den sjunkande skutan.
Citera
2025-03-30, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Han sa att han gjorde fel flera gånger. (och skyllde ifrån sig) i videon. Det jag sa var att han sa i videon att han lade ner med dramat "för att han inte orkar med det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in