2025-03-30, 16:14
Medlem
HappySnowmans avatar
Tittar just nu på Tillsammans med Strömstedts. Bortsett från att det är alldeles uppenbart att Måns är avsevärt kortare än både Jenny och Niklas (som ofta har lite hukande kroppshållning och därför ibland ser kortare ut än han är), så är det nästan plågsamt pinsamt att se hur nuläget måste ha vuxit fram. Allting som inte är 100% positivt tycks den andre välja att se som elak/onödig kritik. Mot bakgrund av vad vi vet idag så är stämningen i programmet väldigt obehaglig tycker jag.

När de pratar om Måns föräldrar och deras akademiska bakgrund, och att föräldrar i allmänhet ofta har förväntningar om studier osv, så ställs frågan om Måns inte hade velat bli läkare som sin pappa. Ciara gör ett inpass om att "det hade du aldrig klarat, du saknar medkänsla". Jenny försöker med att "men du är väl social?", men det faller platt och man förstår hur Måns funkar bakom kulisserna. Därefter kommer de in på att Ciara lätt blir hypokondrisk och orolig för att något ska vara fel, särskilt efter att ha fått barn. Då beskriver hon och Måns - bägge två alltså - att han "inte tror på sjukdomar".

Det gör ont i magen när man ser det. Kanske är det bara jag, för jag känner totalt igen min egen situation. Det här är garanterat en person som är väldigt svår att leva med, trots att vänner och släktingar säkert tycker att han är toppen.
Citera
2025-03-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Detta att kändisar sluter upp bakom Ciara, men inte Måns är fakta. Att det är Stoppa Pressarna som tar upp det är därmed irrelevant. Och anledningen är givetvis att Måns promiskuitet är välkänd i branschen. Ciaras vänner och många andra vet att hon har rätt.

För övrigt undrar jag om SP försöker antyda något med påståendet att Måns är "förtjust" i Jonas Elgh. Kan Jonas vara den "speciella" person som han gick på bögklubb med i Gamla stan, och kan deras eventuella relation ha bidragit till att bägaren rann över för Ciara?

Ja, de antyder att Mumsmums är tvestjärt och ja det kan nog få bägaren att rinna över för den mest tålmodiga frun….
Citera
2025-03-30, 16:39
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Fast Ciara är 165 cm enligt imdb. Kolla på bilden här: https://m.imdb.com/title/tt18246688/.../?ref_=tt_ov_i

MZ är aldrig mer än 10 cm längre än Ciara, ser ut som typ 8-9 cm på sin höjd.
Men 180 kan faktiskt passa. Jag har redan träffat honom 2-3 gånger och också tagit bilder med honom, jag är 173 och han är längre än jag. Det är inte så lätt att se på bilden, de är inte exakt i linje (en fråga om perspektiv), marken ser kuperad ut och Jennys sneaker verkar ha tjocka sulor. 174 är för liten, han är definitivt längre.
Citera
2025-03-30, 16:51
Avstängd
anwe8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Men 180 kan faktiskt passa. Jag har redan träffat honom 2-3 gånger och också tagit bilder med honom, jag är 173 och han är längre än jag. Det är inte så lätt att se på bilden, de är inte exakt i linje (en fråga om perspektiv), marken ser kuperad ut och Jennys sneaker verkar ha tjocka sulor. 174 är för liten, han är definitivt längre.

Knappast, om man ser programmet så ser man att Jenny, som är 178 cm, är klart längre hela tiden. Han är inte ens i närheten av 180.
Citera
2025-03-30, 16:53
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Det jag tycker att man kunde utläsa ur Let's Dance är att Ciara är väldigt mån om, och upptagen av att se bra ut. Dvs kanske svag självkänsla och bekräftelsebehov. Hon också.
Ja, jag fick samma intryck med tiden. Oavsett om du tittar på hennes Instagram, med olika kosmetiska inlägg eller när hon sätter sig själv för bilderna. Har du någonsin hört MZs låt Mirror? Jag skulle hålla med dig på den punkten.
Citera
2025-03-30, 16:57
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Knappast, om man ser programmet så ser man att Jenny, som är 178 cm, är klart längre hela tiden. Han är inte ens i närheten av 180.
Det är alltid svårt att dra slutsatser om storlekar på TV. Som jag sa, jag stod bredvid honom. Eller ta en titt på bilden med Jonas Björkman. Enligt Google är han 184 cm. MZ ser inte så mycket kortare ut där.
https://frontface.se/magazine/wp-con...eraton_003.jpg
Citera
2025-03-30, 17:03
Medlem
Citat:
Fast Ciara är 165 cm enligt imdb. Kolla på bilden här: https://m.imdb.com/title/tt18246688/.../?ref_=tt_ov_i

MZ är aldrig mer än 10 cm längre än Ciara, ser ut som typ 8-9 cm på sin höjd.
Du vet ju iof inte att Ciaras längd stämmer. Jämför med någon annan, som exempelvis Eric Saade (175 cm). Zelmerlöw är minst 5 cm längre.
Citera
2025-03-30, 17:08
Medlem
Citat:
Det är alltid svårt att dra slutsatser om storlekar på TV. Som jag sa, jag stod bredvid honom. Eller ta en titt på bilden med Jonas Björkman. Enligt Google är han 184 cm. MZ ser inte så mycket kortare ut där.
https://frontface.se/magazine/wp-con...eraton_003.jpg

På den bilden har han finkläder och garanterat finskor med klackar som han ofta syns i när han går fint klädd. Kolla helkroppsbilder så ser du. Eller ännu bättre - kolla på Tillsammans med Strömstedts, så syns det tydligt att han inte når upp till Jennys längd som är 178
Citera
2025-03-30, 17:13
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
På den bilden har han finkläder och garanterat finskor med klackar som han ofta syns i när han går fint klädd. Kolla helkroppsbilder så ser du. Eller ännu bättre - kolla på Tillsammans med Strömstedts, så syns det tydligt att han inte når upp till Jennys längd som är 178
Ja, du har rätt, de har båda på sig fina skor med klack. Då tar vi det här, det är en helkroppsbild.
https://image.hant.se/image-5358588?...02&format=webp
Citera
2025-03-30, 17:24
Medlem
Citat:
Ja, du har rätt, de har båda på sig fina skor med klack. Då tar vi det här, det är en helkroppsbild.
https://image.hant.se/image-5358588?...02&format=webp

Har du svårt ett se att Måns är kortare än Jonas? Skaffa glasögon!

Måns ljuger i intervju och påstår att det står 182 i hans pass. Vilket är BS.
Kan väl alla se att han är kortare än Jonas B, Jenny, Niklas S.

Nu är ju att ljuga om sin längd inte något häpnadsväckande stort direkt, verkar ju vara något män ofta gör. Men man ställer sig ju ändå frågan - vad ljuger mumsmums mer om?
Om en hel del skulle jag påstå.
Citera
2025-03-30, 17:32
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatstickling
Har du svårt ett se att Måns är kortare än Jonas? Skaffa glasögon!

Måns ljuger i intervju och påstår att det står 182 i hans pass. Vilket är BS.
Kan väl alla se att han är kortare än Jonas B, Jenny, Niklas S.

Nu är ju att ljuga om sin längd inte något häpnadsväckande stort direkt, verkar ju vara något män ofta gör. Men man ställer sig ju ändå frågan - vad ljuger mumsmums mer om?
Om en hel del skulle jag påstå.
Okej, du verkar vara en av de där människorna. Du kanske bättre borde skaffa glasögon. Och tänk på mänskliga proportioner!
Jag kan se att han är kortare, men jag kan också se att det definitivt inte är 10 cm eller mer!
Citera
2025-03-30, 17:36
Medlem
Citat:
Okej, du verkar vara en av de där människorna. Du kanske bättre borde skaffa glasögon. Och tänk på mänskliga proportioner!
Jag kan se att han är kortare, men jag kan också se att det definitivt inte är 10 cm eller mer!

Googlar du lite mer på Jonas Björkman så hittar du dessutom 3 olika längder, 180,182,184.
Hans exakta siffra är alltså inte tillförlitlig.

Det säkraste kortet vi har att gå på är Jennys längd som vi kan fastställa är sann. Dels för att hon är kvinna och har inget behov om att ljuga om sin längd, och dels för att hennes längd varit omtalat i åratal, alla vet att hon är en lång kvinna på 178,5 närmare bestämt.

Och när vi tar den säkra uppgiften och struntar i alla osäkra uppgifter på Google. Så kan vi tydligt då se i programmet Strömstedts att Måns inte når upp till hennes längd.

Slutsats är alltså att Måns ljög i den intervjun.
Och ljuger med all säkerhet om en hel del annat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in