Citat:
Ursprungligen postat av
AusnahmeMensch
Vad jag tror eller inte spelar ingen roll. Min fråga är hur han vet om detta när de som sitter vid förhandlingsbordet är Lavrov, Rubio, och Heggseth. Varför ska nollan Bildt ha någon speciell insyn i det?
Eftersom
ingen utom dem vet vad som sägs så kan vi bara spekulera, och då är det önskvärt att de kunnigaste och mest insatta står för dessa spekulationer. Inte kreti och pleti.
Bildt har en lång och gedigen utrikespolitisk karriär bakom sig. Han har varit både statsminister och utrikesminister.
Han var EUs medlare i Jugoslavienkrigen. Han var ordförande för fredskonferensen, tillsammans med USA och ryssland.
Han var högste ledare för myndigheten som styrde Bosnien under två år, precis efter kriget.
Han var (FNs generalsekreterare) Kofi Annans
särskilda ombud på Balkan i många år.
Och för den som yrar om att han enbart innehaft dessa poster för att han slickat jänkarnas röv, så kan jag tala om att han kritiserades för att han var
emot NATO-insatser, och t.o.m. tog bosnienserberna i försvar.
Bildts åsikt väger betydligt tyngre än din, min eller de flesta andras.
Citat:
Ursprungligen postat av
DmtLaser
Så fort jag läser Bildt så slutar jag. Att det stolpskottet ens kan med att yttra sig om något..
Small dog thats barks like a big one. Mer passande mening har amerikanska underrättelsetjänsten aldrig myntat
Det var USAs ambassadör i Sverige som sa det, inte underrättelsetjänsten.
Du återger dessutom citatet fel. Citatet löd:
"medium size dog with big dog attitude"