Citat:
Du måste ju spela dum nu efter allt som skrivits i tråden där det med all tydlighet framkommer att det inte finns någon renodlad BPD utan har man en BPD-diagnos så har man även en ytterligare diagnos.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3193799/
Nu får du fan sluta med det där jävla tramsandet. De är otrogna inte för att de tycker knullandet är bättre med någon annan utan för att de vet hur mycket det sårar pojkvännen. Otroheten är ett vapen. Att posta bilder på instagram med en ny pojkvän är också ett vapen ämnat att skada för skadandetsskull. Förstår man inte elakheten i en pwBPD så förstår man helt enkelt ingenting.
När jag skriver att de är satan personifierade så överdriver jag inte. De är monster. Häxor. Demoner och inte små söta sparvungar som saknar agens och konsekvenstänk för de vet exakt hur de kan maximera lidandet för andra. Det är så de vinner.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3193799/
Nu får du fan sluta med det där jävla tramsandet. De är otrogna inte för att de tycker knullandet är bättre med någon annan utan för att de vet hur mycket det sårar pojkvännen. Otroheten är ett vapen. Att posta bilder på instagram med en ny pojkvän är också ett vapen ämnat att skada för skadandetsskull. Förstår man inte elakheten i en pwBPD så förstår man helt enkelt ingenting.
När jag skriver att de är satan personifierade så överdriver jag inte. De är monster. Häxor. Demoner och inte små söta sparvungar som saknar agens och konsekvenstänk för de vet exakt hur de kan maximera lidandet för andra. Det är så de vinner.
Men kära du.
En människa är mer än bara sin diagnos.
En person med introvert personlighet och borderline, kommer därav te sig annorlunda än en person med extrovert personlighet och borderline.
Sedan kan en person ha borderline och ängsliga eller paranoida drag och noll drag av narcissism. Medans en annan kan ha borderline och ADHD. En tredje kan vara otroligt empatisk och ha borderline som främst yttrar sig för den själv, medans den är en "pleaser" mot alla i sin omgivning och får alla att må bra (förutom sig själv).
Ingen borderline är den andra lik. Och diagnosen kan ställas på olika grunder hos olika personer. och ha olika svårighetsgrad.
Förmodligen har du träffat sådana som fick diagnosen borderline för flera år sedan, då det inte utreddes så noga. De hade kanske fått narcissistiskt personlighetssyndrom idag. Eller personlighetssyndrom av blandtyp.
men vad gäller borderline, så finns det inget i diagnoskriteriet vad gäller manipulation, utnyttjande av andra etc. Finns sådant hos en person och till övervägande del, så ställs förmodligen numera diagnosen: narcissistiskt personlighetssyndrom.
: