2025-03-28, 12:21
Avstängd
Bawsbawsbawss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Jag har 2 konkreta frågor..jag bor på ett lss boende men skulle vilja testa leva som uteliggare eller iallafall bostadslös..då undrar jag om det utgör en grund för psykiatrin att tvångsomhänderta mig med lpt lagen?..sen undrar jag om boende personalen har rätt att förvara mina mediciner på deras kontor fast jag vill förvara dom inne i min lägenhet.

Hur ska du tvångsomhändertas om du aldrig bli hittad? Leva anonym på gatan e väl ingen konst. Det e bara å köra! Se till att få med dig medicinerna bara så du inte börjar tjacka istället.
Sen efter 2 veckor när du tröttnat ere bara att lunka hem till LSS igen å äta upp sig. Sen ut igen när du får tråkigt!
Citera
2025-03-28, 12:46
Medlem
Jan, så här är det, om du tänker destruktiva tankar på att du ska bli uteliggare så kommer du bara längre ifrån det normala. Du bör kämpa på med det du gör, o få ett serviceboende. Ha inte med brottslighet att göra. Jag tycker du ska försöka gå ner i vikt o inte tänka dåliga tankar. Personalen hjälper dig på boendet för att du är sjuk, o du behöver ta o hjälpa dig själv med vikten precis som att personalen hjälper dig med annat.

Mvh
Citera
2025-03-28, 14:04
Medlem
sfrges avatar
Den stora frågan är ju varför någon i sinna sinnes fulla bruk skulle vilja att leva som uteliggare?
Citera
2025-03-28, 14:43
Medlem
bomhulls avatar
Troll🧌och igår undrade du hur du kunde få en permobil för att du är för fet för att röra på dig🤭
Citera
2025-03-28, 14:49
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Jag kommer få en vanlig lägenhet är min teori om jag fysiskt vägrar att bo på nuvarande Lss-boende..
Så hela trådstarten är missvisande ?
Citera
2025-03-28, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Den stora frågan är ju varför någon i sinna sinnes fulla bruk skulle vilja att leva som uteliggare?
Kravlös frihet och äventyr typ.
Citera
2025-03-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Så hela trådstarten är missvisande ?
Nja det vet jag inte...jag har lite konstiga strategier för att lösa mina problem.men jag är nog inte tillräckligt stark mentalt och fysiskt för att klara ett liv som uteliggare.
Citera
2025-03-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Troll🧌och igår undrade du hur du kunde få en permobil för att du är för fet för att röra på dig🤭
Jag har har lite olika tankar och idéer.
Citera
2025-03-28, 16:05
Medlem
Pungpuckels avatar
Varför tar du inte ett lån till en permobil, folk tar ju snabblån kors och tvärs.
I ditt fall verkar du ju inte riskera att "hamna på gatan" ändå, pga av obetalda lån, eller?
Citera
2025-03-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Varför tar du inte ett lån till en permobil, folk tar ju snabblån kors och tvärs.
I ditt fall verkar du ju inte riskera att "hamna på gatan" ändå, pga av obetalda lån, eller?
Jag har över 80 000 på banken så jag har nog råd att köpa en permobil.nä jag har stabil ekonomi aldrig haft ekonomiska problem.och eftersom jag bor på ett lss boende kan jag knappast bli vräkt.
Citera
2025-03-28, 17:48
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Jag har över 80 000 på banken så jag har nog råd att köpa en permobil.nä jag har stabil ekonomi aldrig haft ekonomiska problem.och eftersom jag bor på ett lss boende kan jag knappast bli vräkt.

Oookej.. men då tycker jag att du ska köpa dig en permobil.
Vi andra köper ju grejer vi vill ha och behöver för egna slantar.
Om min kyl pajar, ett kylskåp måste man ju ha, eller hur?
Då kan ju inte jag bara ropa på bistånd, utan då får man ju faktiskt lätta lite på plånkan.
Citera
2025-03-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Oookej.. men då tycker jag att du ska köpa dig en permobil.
Vi andra köper ju grejer vi vill ha och behöver för egna slantar.
Om min kyl pajar, ett kylskåp måste man ju ha, eller hur?
Då kan ju inte jag bara ropa på bistånd, utan då får man ju faktiskt lätta lite på plånkan.
Du hat en poäng i ditt resonemang men om jag har möjlighet att få en permobil gratis så väljer såklart det före att betala.har nyligen köpt en egen tvättmaskin och en ny soffa så jag vill ligga lågt ett tag med och köpa dyra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in