2025-03-27, 18:33
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Japp men nu var det påhittat "bevis" här i tråden med att folk varit mycket sjuka i år och de flesta jag känner till som blivit sjuka med feber mm är de med symptom som pekar mot influensa.
Just feber och värk i kroppen är typiska influensasymptom.

Jag har haft covid flera gånger. Att jag brytt mig om att kolla är för att frugan som jobbar på sjukhus har behövt testa sig tidigare och att jag fått symptom strax efter hon blivit sjuk.
Senaste gången kände jag mig lite påverkad precis som man skulle få förkylning, dock denna gång tappade jag smak och lukt och testade mig (egen test) vilket var positivt. Dock utan någon man kan kalla sjuk och jobbade som vanligt. Dock körde jag distans för att undvika smitta någon stackare som inte tagit vaccinet och kanske blivit värre sjuk.

Tycker inte hypotesen i TS stämmer ett dugg, åtminstone inte på varken mig eller frugan som också är väl vaccinerad. Inte heller på de på jobbet som jag vet tagit vaccin. De är också sällan sjuka.
De med småbarn hemma är ofta sjuka precis som jag och frugan var när barnen är små men det är ca 30 år sedan.
Nu är jag inte ett skit mer sjuk än jag varit de senaste 20-25 åren.
Måste ha jäkligt bra gener som klarar det som veklingar inte fixar.
OBS den första varianten av SARS-Cov-2 var inte kul. Omicron som det är nu är en helt annan sak.

Det är nu ca 4 år sedan jag fick första dosen covidvaccin.
21-04-22 dos 1 (kollade i vaccinationskortet jag fick)

När tror de den hemska sjukan kommer som tråden handlar om?

Du verkar ju inte förstå vad tråden handlar om. Att de som tog mRNA-vaccinen är mer benägna att även få andra sjukdomar och andra influensor, pga att immunförsvaret är nedsatt. Jag har inte haft covid 2-4 ggr som du verkar ha haft.
Citera
2025-03-27, 18:34
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Anekdotisk bevisföring kallas det när man för att bevisa något, en tes, hänvisar till enstaka fall, ofta personliga erfarenheter och upplevelser.
Exempelvis:

"Norrmän är skurkar. Det vet jag för jag blev lurad av en norrman en gång."
"Alla biträdande jurister har egna kontor. Det vet jag eftersom jag jobbar som det och har eget kontor"

Anekdotisk evidens har låg reliabilitet. Det nämns ofta i kontrast till vetenskaplig bevisföring (deduktion).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisföring
Helt rätt men hade det funnits minsta sanning i det som påstås i TS så hade det varit uppe på Aftonbladets och Expressens förstasida.
Men det är det inte då det är vanligt påhitt av de som är mot vaccin.
Citera
2025-03-27, 18:36
Medlem
Sublinguals avatar
Alla ovaccinerade jag känner och på jobbet har varit sjuka flera veckor, de har haft mycket hög feber och knappt kunna röra på sig.

Alla vaccinerade jag känner har inte ens blivit förkylda. Alla ovaccinerade jag har pratat med har uttryckt djup oro och ånger över att de inte vaccinerat sig. Efter ha sett de vaccinerade har varit extremt mycket friskare så har de ovaccinerade börjat ta kontakt med vårdcentralen för att vaccinera sig.
Citera
2025-03-27, 18:38
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Du verkar ju inte förstå vad tråden handlar om. Att de som tog mRNA-vaccinen är mer benägna att även få andra sjukdomar och andra influensor, pga att immunförsvaret är nedsatt. Jag har inte haft covid 2-4 ggr som du verkar ha haft.
Jag hade inte vetat om det var covid om jag inte testat.
Hade tagit det för väldigt enkel förkylning vilket covid numera tillhör.

Jag vet vad tråden handlar om, den är skapad av en som nyligen startat ytterligare 2 trådar och denna kommer troligen gå i papperskorgen den också när moderator får tag på den.

Denna tråd handlar inte om medicin och hälsa utan konspirationer och alternativa teorier.
Men det får moderator avgöra.
Citera
2025-03-27, 18:40
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Samma här.

Men det verkar finnas någon störning hos de som inte tog vaccinet. De verkar aldrig släppa att de avstod. Precis som du skrivet startar de tråd efter tråd med allt möjligt. Griper efter halmstrån över någon påhittad forskning som rättfärdigar deras beslut.

Den som startat denna tråd har nyligen startat två likadana där den fösta hamnade i papperskorgen just av anledning att det redan skrivits massa om ämnet.
Dock ytterligare en med samma rubrik under "Alternativa teorier" som finns kvar och sedan denna.

https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=1318698

Det verkar tyvärr tvärtom du som har en störning av något slag och inte förstår fakta från vad forskningen säger. Så vad är det du inte förstår, vaccinet var kontaminerat och man ville stoppa det. Så trög kan du väl inte vara att du inte förstår detta? Varför är ni foliehattar aldrig pålästa för?
Citera
2025-03-27, 18:43
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Jag hade inte vetat om det var covid om jag inte testat.
Hade tagit det för väldigt enkel förkylning vilket covid numera tillhör.

Jag vet vad tråden handlar om, den är skapad av en som nyligen startat ytterligare 2 trådar och denna kommer troligen gå i papperskorgen den också när moderator får tag på den.

Denna tråd handlar inte om medicin och hälsa utan konspirationer och alternativa teorier.
Men det får moderator avgöra.

Trådstartaren efterfrågar ju om det är fler som upplever att de som vaccinerade sig blir sjukare oftare. Det är ju en legitim frågeställning. Och jag kan bara hålla med. Högst personlig anekdotisk upplevelse att de som vaccinerat sig i min krets verkar bli sjukare oftare.
Citera
2025-03-27, 18:44
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Trådstartaren efterfrågar ju om det är fler som upplever att de som vaccinerade sig blir sjukare oftare. Det är ju en legitim frågeställning. Och jag kan bara hålla med. Högst personlig anekdotisk upplevelse att de som vaccinerat sig i min krets verkar bli sjukare oftare.

Håller med om, är på din sida!
Citera
2025-03-27, 18:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Anekdotisk bevisföring kallas det när man för att bevisa något, en tes, hänvisar till enstaka fall, ofta personliga erfarenheter och upplevelser.
Exempelvis:

"Norrmän är skurkar. Det vet jag för jag blev lurad av en norrman en gång."
"Alla biträdande jurister har egna kontor. Det vet jag eftersom jag jobbar som det och har eget kontor"

Anekdotisk evidens har låg reliabilitet. Det nämns ofta i kontrast till vetenskaplig bevisföring (deduktion).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisföring

Jag har en stor bekantskapskrets och nästan alla är vaccinerade och nästan inga är sjukligare än tidigare.
De som faktiskt har blivit lite sjukliga på senare år, är åldringar allihopa, och hade blivit sjukliga oavsett.
Fakta förnekare kallas en grupp som ständigt avleder fokuset i frågan. Är de vaccinerade oftare sjuka.

Det har visats i England fram till slutet 2023 på deras officiella sida ONS antalet vaccinerade och dödsfall. Överdödligheten efter vaccinets inträde... Siffrorna och diagrammen blev så graverande att de plötsligt slutade publicera statistik. Jag har skärmdumpar med denna statisktik där jag faktiskt blev förvånad att de ens vågade publicera detta... Överlägset antal vaccinerade avled jämfört med ovaccinerade...Sök ifall du vill se fakta från deras Folkhälsomyndighet, (motsvarighet)
Citera
2025-03-27, 19:15
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husmusen7
Oj hoppsan. Nu tänkte du nog lite fel. Eller inte alls.

Att det finns enligt dig 1 miljard som inte upplevt vaccinbiverkningar är rent hittepå.

Förmodligen är du vaccinerad, kränkt och måste försvara detta skit in i det sista men att du drar "fakta" ur ditt rövhål är inte ett giltigt belägg eller argument.

Nej jag är inte vaccinerad men det är ju inte direkt svårt att debunka era efterblivna kommentarer och teorier? Det enda ni ser är att du känner en person som blev sjuk efter vaccinering, och därför måste det betyda
1. Det orsakades av vaccinet (trots att cancer är en multifaktoriell sjukdom?)
2. Vaccinet orsakar sjukdomar

Detta trots att forskningen visar annorlunda. Men det är klart, du har sett en youtubevideo och har alla rätta svar.
Citera
2025-03-27, 19:40
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Nej jag är inte vaccinerad men det är ju inte direkt svårt att debunka era efterblivna kommentarer och teorier? Det enda ni ser är att du känner en person som blev sjuk efter vaccinering, och därför måste det betyda
1. Det orsakades av vaccinet (trots att cancer är en multifaktoriell sjukdom?)
2. Vaccinet orsakar sjukdomar

Detta trots att forskningen visar annorlunda. Men det är klart, du har sett en youtubevideo och har alla rätta svar.

Alltid samma nonsenssvar från er rabiata vaxxinfrälsta fundamentalister.. "forskningen visar annorlunda"..
Vilken jävla "forskning"?
Den dom phizer och moderna har finansierat?

Är du så jäkla genuint genomkorkad att du inte fattar att i princip all sk forskning gällande läkemedels biverkningar inget har med vetenskap att göra?

Det är ju den mest korrupta branschen idag näst efter "den gröna omställningen" som oxå genererar miljarder rakt ner i fickorna på globslistmaffians lismande girigbukar.

Fattar du inte att en frisk människa inte genererar några pengar utan det endast sjuka människor gör.

Din naivitet är ju skrattretande.

Men fortsätt leva i din rosa bubbla så mår du bättre.. Åtminstånde kan du ju inbilla dej det.
Citera
2025-03-27, 19:42
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Alltid samma nonsenssvar från er rabiata vaxxinfrälsta fundamentalister.. "forskningen visar annorlunda"..
Vilken jävla "forskning"?
Den dom phizer och moderna har finansierat?

Är du så jäkla genuint genomkorkad att du inte fattar att i princip all sk forskning gällande läkemedels biverkningar inget har med vetenskap att göra?

Det är ju den mest korrupta branschen idag näst efter "den gröna omställningen" som oxå genererar miljarder rakt ner i fickorna på globslistmaffians lismande girigbukar.

Fattar du inte att en frisk människa inte genererar några pengar utan det endast sjuka människor gör.

Din naivitet är ju skrattretande.

Men fortsätt leva i din rosa bubbla så mår du bättre.. Åtminstånde kan du ju inbilla dej det.

Och alltid samma hjärndöda svar er flat earthers. Det finns massa oberoende forskning, om du var tillräckligt smart så hade även du kunnat forska, men det går givetvis inte, och att du har sett på en youtubevideo är inte att göra sin egen forskning.

Sen skrev jag ju nyss att jag inte är vaccinerad, men du verkar ha svårt att läsa.
Citera
2025-03-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Fakta förnekare kallas en grupp som ständigt avleder fokuset i frågan. Är de vaccinerade oftare sjuka.

Det har visats i England fram till slutet 2023 på deras officiella sida ONS antalet vaccinerade och dödsfall. Överdödligheten efter vaccinets inträde... Siffrorna och diagrammen blev så graverande att de plötsligt slutade publicera statistik. Jag har skärmdumpar med denna statisktik där jag faktiskt blev förvånad att de ens vågade publicera detta... Överlägset antal vaccinerade avled jämfört med ovaccinerade...Sök ifall du vill se fakta från deras Folkhälsomyndighet, (motsvarighet)
Inget konstigt, då äldre och personer i riskgrupp vaccinerade sig i mycket högre utsträckning.

Det är även lätt att bevisa ökad dödlighet hos människor som löser korsord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in