2025-03-27, 18:07
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Antivaxxarna älskar sånt här. Forskarna har slarvat och bara sagt att folk blir infekterade,
men de har inte skrivit hur sjuka de blir.
Så antivaxxarna vänder på skiten och säger att man blir hur sjuk som helst av att bli vaccinerad
Hoppas att ni inte tror på skiten också
Ni är väl inte antivaxxare?

Folk som använder ordet antivaxxare brukar vara oerhört tröga och aldrig ta reda på fakta, hur kommer det sig tror du? Vet du att vaccinet var kontaminerat och farligt? Det borde du veta om du är påläst, eller hur? Eller gissar du och chansar bara i dina antaganden?
Citera
2025-03-27, 18:08
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Och jag som flitigt vaccinerad har varit frisk.
Om vi ser till vintern förra vintern 2023-2024 så var det inte så farligt med influensa men väldigt många som tagit covidvaccin.

Nej din hypotes stämmer inte.
Se länk med influensa statistik och på graf 1C så kan man se hur de olika åren varit och att just denna vinter varit extra besvärlig.
Ser du till 2018-2019 så var den till och med värre än den nu aktuella och då hade väl inget fått covidvaccin, eller? Se även 2019-2020 så var den nästan likadan som årets.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/folkhalsorapportering-statistik/statistik-a-o/sjukdomsstatistik/influensa-veckorapporter/aktuell-veckorapport-om-influensa/

Hypotesen i tråden är ju att de som tagit mRNA-vaccinen är sjuk oftare än vi som inte tog vaccinet. Att olika influensasäsonger är olika besvärliga har ju inte med det att göra. Du skrev ju själv att du haft covid minst två gånger, kanske tre eller fyra.
Citera
2025-03-27, 18:13
Medlem
Jag har aldrig varit friskare än efter jag vaccinerade mig två ggr 2021. Tror dock inte friskheten beror på vaccinet, mer på ändrade livsvanor. Men hypotesen att alla som vaccinerat sig blir mer sjuka kan vederläggas.
Citera
2025-03-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Du är ett bortskämt litet skit till barn!

Ta ditt ansvar någon gång för du verkar inte vara duglig far åt dina barn.

Dina barn verkar ha genomskådat dig och pallar inte träffa dig, därvid skylla på "jag är sjuk"

Ta mer vaccin du!
Hmm, har du glömt ta din medicin idag eller vad är det frågan om?
Citera
2025-03-27, 18:21
Medlem
Jag är ovaccinerad har högst 1-2 sjukdagar om året. Medans andra på jobbet är sjuka jämnt eller vabbar.
Citera
2025-03-27, 18:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Ovaccinerade brukar vara singelmän medan vaccinerade har familj. Har man barn i skolåldern så blir man sjuk ofta. Innan man fick barn kunde man gå fem år utan att bli sjuk, nu drabbas man av nått skit flera gånger per vinter.
Citera
2025-03-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmusen7
Oj hoppsan. Nu tänkte du nog lite fel. Eller inte alls.

Att det finns enligt dig 1 miljard som inte upplevt vaccinbiverkningar är rent hittepå.

Förmodligen är du vaccinerad, kränkt och måste försvara detta skit in i det sista men att du drar "fakta" ur ditt rövhål är inte ett giltigt belägg eller argument.
Det är snarare så att vaccinmotståndare önskar olycka till de som vaccinerat sig. Därav detta oändliga tjat och nya trådar med exakt samma innehåll.
Jag har en tämligen stor bekantskapskrets. Alla har tagit de erbjudna sprutorna. Finns inga som helst tecken på ökad sjuklighet.
Citera
2025-03-27, 18:24
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
bull.shit.

som många andra säger så är det dom vaccinerade som blir mycket enklare/och längre sjuka än folk som är ovaccinerade

Foliehatten på. Jorden är platt osv. 🤣 Snacka om efterbliven du är lille pojk.

De flesta jag känner mig inkluderad som har tagit sprutorna har varit mestadels frisk. Bekanta som ej tagit sprutorna har haft covid och är sjuka regelbundet. Detta är sanningen.
Senast redigerad av enlevandeman 2025-03-27 kl. 18:26.
Citera
2025-03-27, 18:25
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Hypotesen i tråden är ju att de som tagit mRNA-vaccinen är sjuk oftare än vi som inte tog vaccinet. Att olika influensasäsonger är olika besvärliga har ju inte med det att göra. Du skrev ju själv att du haft covid minst två gånger, kanske tre eller fyra.
Japp men nu var det påhittat "bevis" här i tråden med att folk varit mycket sjuka i år och de flesta jag känner till som blivit sjuka med feber mm är de med symptom som pekar mot influensa.
Just feber och värk i kroppen är typiska influensasymptom.

Jag har haft covid flera gånger. Att jag brytt mig om att kolla är för att frugan som jobbar på sjukhus har behövt testa sig tidigare och att jag fått symptom strax efter hon blivit sjuk.
Senaste gången kände jag mig lite påverkad precis som man skulle få förkylning, dock denna gång tappade jag smak och lukt och testade mig (egen test) vilket var positivt. Dock utan någon man kan kalla sjuk och jobbade som vanligt. Dock körde jag distans för att undvika smitta någon stackare som inte tagit vaccinet och kanske blivit värre sjuk.

Tycker inte hypotesen i TS stämmer ett dugg, åtminstone inte på varken mig eller frugan som också är väl vaccinerad. Inte heller på de på jobbet som jag vet tagit vaccin. De är också sällan sjuka.
De med småbarn hemma är ofta sjuka precis som jag och frugan var när barnen är små men det är ca 30 år sedan.
Nu är jag inte ett skit mer sjuk än jag varit de senaste 20-25 åren.
Måste ha jäkligt bra gener som klarar det som veklingar inte fixar.
OBS den första varianten av SARS-Cov-2 var inte kul. Omicron som det är nu är en helt annan sak.

Det är nu ca 4 år sedan jag fick första dosen covidvaccin.
21-04-22 dos 1 (kollade i vaccinationskortet jag fick)

När tror de den hemska sjukan kommer som tråden handlar om?
Citera
2025-03-27, 18:29
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Ja, de är sjuka oftare och LÄNGRE framför allt. I min nära omgivning har de varit sjuka i omgångar, hosta i 4 veckor sen frisk en vecka sen feber och hosta igen... Fram och tillbaks mellan mannen och frun... Vissa som gymmar har tappat rutinerna helt, tränar en vecka sen sjuk i 2 veckor, testar igen sen sjuk igen 2 veckor... Minsta sammankomst vi har hör man detta och de vet ju inte varför.
En fick stroke, starr, sen infarkt, klarade sig väl turligt nog. Många fått cancer av olika former... Mycket tragiskt. Kavla upp var ingen god idé för dessa... Vilket tjat det var på den tiden. Ta vaccinet taaaaaa vaxxinet,
Citat:
Ursprungligen postat av iammaven
Läs tråden så upptäcker du nog också att vi är fler som sett det här sambandet.
Anekdotisk bevisföring kallas det när man för att bevisa något, en tes, hänvisar till enstaka fall, ofta personliga erfarenheter och upplevelser.
Exempelvis:

"Norrmän är skurkar. Det vet jag för jag blev lurad av en norrman en gång."
"Alla biträdande jurister har egna kontor. Det vet jag eftersom jag jobbar som det och har eget kontor"

Anekdotisk evidens har låg reliabilitet. Det nämns ofta i kontrast till vetenskaplig bevisföring (deduktion).
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anekdotisk_bevisföring

Jag har en stor bekantskapskrets och nästan alla är vaccinerade och nästan inga är sjukligare än tidigare.
De som faktiskt har blivit lite sjukliga på senare år, är åldringar allihopa, och hade blivit sjukliga oavsett.
Senast redigerad av Bone Collector 2025-03-27 kl. 18:36.
Citera
2025-03-27, 18:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det är snarare så att vaccinmotståndare önskar olycka till de som vaccinerat sig. Därav detta oändliga tjat och nya trådar med exakt samma innehåll.
Jag har en tämligen stor bekantskapskrets. Alla har tagit de erbjudna sprutorna. Finns inga som helst tecken på ökad sjuklighet.
Samma här.

Men det verkar finnas någon störning hos de som inte tog vaccinet. De verkar aldrig släppa att de avstod. Precis som du skrivet startar de tråd efter tråd med allt möjligt. Griper efter halmstrån över någon påhittad forskning som rättfärdigar deras beslut.

Den som startat denna tråd har nyligen startat två likadana där den fösta hamnade i papperskorgen just av anledning att det redan skrivits massa om ämnet.
Dock ytterligare en med samma rubrik under "Alternativa teorier" som finns kvar och sedan denna.

https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=1318698
Citera
2025-03-27, 18:33
Medlem
prodigy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Foliehatten på. Jorden är platt osv. 🤣 Snacka om efterbliven du är lille pojk.

De flesta jag känner mig inkluderad som har tagit sprutorna har varit mestadels frisk. Bekanta som ej tagit sprutorna har haft covid och är sjuka regelbundet. Detta är sanningen.

Vems sanning är det? Din egen hittepå som ska gälla för alla som tagit Covid vaccin? Hur kommer det sig att forskningen säger något annat? Du är tyvärr ytterligare en foliehatt som inte har tagit reda på fakta.

Här kan du läsa själv:

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/interpellation/grund-for-uttalande-om-vaccinationer-mot-covid-19_hc10421/

"Flera granskade studier har visat att covid-19-vaccinerade personer snarare kan löpa en högre risk för infektion jämfört med ovaccinerade individer:

• Eythorsson et al fann att individer som vaccinerades med två eller fler doser hade en 42 procent högre risk för återinfektion jämfört med dem som fick en dos eller ingen vaccination alls."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in