Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Hypotesen i tråden är ju att de som tagit mRNA-vaccinen är sjuk oftare än vi som inte tog vaccinet. Att olika influensasäsonger är olika besvärliga har ju inte med det att göra. Du skrev ju själv att du haft covid minst två gånger, kanske tre eller fyra.
Japp men nu var det påhittat "bevis" här i tråden med att folk varit mycket sjuka i år och de flesta jag känner till som blivit sjuka med feber mm är de med symptom som pekar mot influensa.
Just feber och värk i kroppen är typiska influensasymptom.
Jag har haft covid flera gånger. Att jag brytt mig om att kolla är för att frugan som jobbar på sjukhus har behövt testa sig tidigare och att jag fått symptom strax efter hon blivit sjuk.
Senaste gången kände jag mig lite påverkad precis som man skulle få förkylning, dock denna gång tappade jag smak och lukt och testade mig (egen test) vilket var positivt. Dock utan någon man kan kalla sjuk och jobbade som vanligt. Dock körde jag distans för att undvika smitta någon stackare som inte tagit vaccinet och kanske blivit värre sjuk.
Tycker inte hypotesen i TS stämmer ett dugg, åtminstone inte på varken mig eller frugan som också är väl vaccinerad. Inte heller på de på jobbet som jag vet tagit vaccin. De är också sällan sjuka.
De med småbarn hemma är ofta sjuka precis som jag och frugan var när barnen är små men det är ca 30 år sedan.
Nu är jag inte ett skit mer sjuk än jag varit de senaste 20-25 åren.
Måste ha jäkligt bra gener som klarar det som veklingar inte fixar.
OBS den första varianten av SARS-Cov-2 var inte kul. Omicron som det är nu är en helt annan sak.
Det är nu ca 4 år sedan jag fick första dosen covidvaccin.
21-04-22 dos 1 (kollade i vaccinationskortet jag fick)
När tror de den hemska sjukan kommer som tråden handlar om?