Citat:
Ursprungligen postat av
Incendio
Nu gör du det igen....ifrågasätter minsta grej
"som kvinna attraheras jag av män med lyx och pengar så förstår jag inte riktigt varför det skulle vara konstigt.
Men du som också är kvinna, är det inte så för dig med?" - citat från dig
Även i det här inlägget pratar du om att det är sant att alla gillar beröm(från främlingar) bara för att du gör det.
Du verkar inte kunna förstå att din världsbild inte är allenarådande. Du kallar det sant. En värdering är inte sann, den är subjektiv.
Svar på stycke 1: Ja eftersom varje minsta lilla grej du säger är felaktig och kräver att du förklarar/ förtydligar så måste jag ju tydligen det. Suck.
Svar på stycke 2: Var i detta citat har jag försökt
få dig att tycka att du ska attraheras av rika män? Jag frågade dig om det är så, eftersom det hade varit intressant att få veta vad du som annan kvinna tycker.
Svar på stycke 3: Du ljuger när du säger att jag i mitt inlägg sa att alla gillar beröm från främlingar. Jag sa att det är vanligt att många gillar beröm och bekräftelse. Men om vi ska ta det riktigt långt, och för att sätta dig på plats lite, så är det högst troligen
sant att
alla får någon form av positiv signal i kropp eller psyke när de blir bekräftade eller få beröm, och ja, även av främlingar.
Kan du ge mig ett konkret exempel på när jag inte kunnat skilja på en värdering och en sanning?