2025-03-26, 16:15
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Hur har jag använt dessa saker som argument? Du ställer många frågor men du svarar på få.

När har jag försökt få dig att tycka att du attraheras av pengar? Jag skiter väl i vad du attraheras av.

Det är sanning att det är vanligt att man blir glad av bekräftelse och beröm. Tror dom flesta skulle hålla med om det utan att tycka att det vore konstigt. Jag försöker inte få dig att tycka någonting, jag bryr mig inte om vad du tycker. Jag skriver det som jag tycker och det som är sant.
Nu gör du det igen....ifrågasätter minsta grej

"som kvinna attraheras jag av män med lyx och pengar så förstår jag inte riktigt varför det skulle vara konstigt. Men du som också är kvinna, är det inte så för dig med?" - citat från dig

Även i det här inlägget pratar du om att det är sant att alla gillar beröm(från främlingar) bara för att du gör det.
Du verkar inte kunna förstå att din världsbild inte är allenarådande. Du kallar det sant. En värdering är inte sann, den är subjektiv.
Citera
2025-03-26, 16:26
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Nu gör du det igen....ifrågasätter minsta grej

"som kvinna attraheras jag av män med lyx och pengar så förstår jag inte riktigt varför det skulle vara konstigt. Men du som också är kvinna, är det inte så för dig med?" - citat från dig

Även i det här inlägget pratar du om att det är sant att alla gillar beröm(från främlingar) bara för att du gör det.
Du verkar inte kunna förstå att din världsbild inte är allenarådande. Du kallar det sant. En värdering är inte sann, den är subjektiv.

Svar på stycke 1: Ja eftersom varje minsta lilla grej du säger är felaktig och kräver att du förklarar/ förtydligar så måste jag ju tydligen det. Suck.

Svar på stycke 2: Var i detta citat har jag försökt få dig att tycka att du ska attraheras av rika män? Jag frågade dig om det är så, eftersom det hade varit intressant att få veta vad du som annan kvinna tycker.

Svar på stycke 3: Du ljuger när du säger att jag i mitt inlägg sa att alla gillar beröm från främlingar. Jag sa att det är vanligt att många gillar beröm och bekräftelse. Men om vi ska ta det riktigt långt, och för att sätta dig på plats lite, så är det högst troligen sant att alla får någon form av positiv signal i kropp eller psyke när de blir bekräftade eller få beröm, och ja, även av främlingar.

Kan du ge mig ett konkret exempel på när jag inte kunnat skilja på en värdering och en sanning?
Citera
2025-03-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Är det inte bättre du träffar en halvrik svensk man som vill ha en hemmafru och har råd med det?
Håller helt med detta
Finns ett enormt utbud av utbildade och relativt framgångsrika män i Sverige som går att dejta om tjejen nöjer sig med ett hem och utlandssemester en gång per år som mest.
Vill man ha en lyxyacht att spendera sin tid på däremot är utbudet mycket snålare...
Citera
2025-03-26, 16:58
Medlem
Citat:
Är det inte bättre du träffar en halvrik svensk man som vill ha en hemmafru och har råd med det?

Hon förtjänar det bästa.
Citera
2025-03-26, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Håller helt med detta
Finns ett enormt utbud av utbildade och relativt framgångsrika män i Sverige som går att dejta om tjejen nöjer sig med ett hem och utlandssemester en gång per år som mest.
Vill man ha en lyxyacht att spendera sin tid på däremot är utbudet mycket snålare...

Exakt! Och det är bättre för henne om hon får barn med maken. Bättre då att bo här.
Citera
2025-03-26, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Hon förtjänar det bästa.

Det bästa är väl att ha en halvrik snubbe som hon älskar och som älskar henne. Och att han bor i Sverige och gärna har henne som hemmafru. Iaf. om de ska ha barn ihop.

Det bästa om hon ska ha barn med mannen, är inte en stenrik snubbe som bor i USA.
Citera
2025-03-26, 17:03
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Till TS: det är alltså lyxhustru du vill vara. Och helst vill du vara det i USA? Har du tänkt på att dina blivande barn kan vilja ha nära till dina föräldrar och att du kan behöva dina föräldrars stöd och umgänge under småbarnstiden? Och även senare? Vad händer om det blir skilsmässa? Har du tänkt igenom detta ordentligt?

Och lyssna på hemmafrun Incendio i tråden. Hon vet vad som är viktigt som hemmafru.

Dessutom är det bra om du jobbar lite, så du har en fot inne i arbete vid eventuell skilsmässa. Och att din make pensionssparar åt dig.

Helst vill jag vara det i USA eftersom där finns män med helt andra pengar än toppskiktet i Sverige. Jag har tänk på det med mina föräldrar, och det skulle kännas okej. Är min man rik så kan vi ju hälsa på ofta och bjuda över dom ofta med.
Jag har tänkt på annat också.

Det är bättre med en halvrik man än en man som inte är rik. Drömmen är en jätterik man. Jag får ju se vad det blir, det går inte att styra kärlek eller slumpen själv. Det enda jag kan göra är att försöka se till att jag hamnar i samma rum som så många rika män som möjligt.

Kan du ge mig ett eller flera exempel på saker Incendio sagt som är vettigt att veta som hemmafru? Vad jag sett kan jag inte hitta en enda sådan sak nämligen. Hon upplevs snarare vara rätt bitter, kanske tar hon ut detta på barnen och mannen? Hon verkar inte vara en hustru som är "kåt, glad och tacksam", om man får skoja lite.

Jag har arbetslivserfarenhet. Jag tycker också att min man ska pensionsspara åt mig.
Citera
2025-03-26, 17:10
Medlem
Citat:
Det bästa är väl att ha en halvrik snubbe som hon älskar och som älskar henne. Och att han bor i Sverige och gärna har henne som hemmafru. Iaf. om de ska ha barn ihop.

Det bästa om hon ska ha barn med mannen, är inte en stenrik snubbe som bor i USA.

Hon nöjer sig inte med en medelmåtta.
Citera
2025-03-26, 17:11
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Håller helt med detta

Hittar jag ingen jätterik man så får jag söka vidare, det kommer få bli den rikaste mannen jag kan hitta som jag också vill älska.

Jag drömmer ju om att ha lyx och mycket pengar. Hoppas någon nån dag uppfyller min dröm.
Citera
2025-03-26, 17:12
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
Hon förtjänar det bästa.

Vad glad jag blir, tack du
Citera
2025-03-26, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Helst vill jag vara det i USA eftersom där finns män med helt andra pengar än toppskiktet i Sverige. Jag har tänk på det med mina föräldrar, och det skulle kännas okej. Är min man rik så kan vi ju hälsa på ofta och bjuda över dom ofta med.
Jag har tänkt på annat också.

Det är bättre med en halvrik man än en man som inte är rik. Drömmen är en jätterik man. Jag får ju se vad det blir, det går inte att styra kärlek eller slumpen själv. Det enda jag kan göra är att försöka se till att jag hamnar i samma rum som så många rika män som möjligt.

Kan du ge mig ett eller flera exempel på saker Incendio sagt som är vettigt att veta som hemmafru? Vad jag sett kan jag inte hitta en enda sådan sak nämligen. Hon upplevs snarare vara rätt bitter, kanske tar hon ut detta på barnen och mannen? Hon verkar inte vara en hustru som är "kåt, glad och tacksam", om man får skoja lite.

Jag har arbetslivserfarenhet. Jag tycker också att min man ska pensionsspara åt mig.

Hur viktigt är mannens utseende och ålder för dig? I värsta fall kan du gå uppåt i åldrarna.
Citera
2025-03-26, 17:13
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Exakt! Och det är bättre för henne om hon får barn med maken. Bättre då att bo här.

Citat:

Jag håller med om att det är tryggare och mer förmånligt att ha barn i Sverige. Men så länge man inte är fattig när man bor i USA, utan t.o.m. rik, så går det också bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in