2025-03-26, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag får bara en enda sida med sökträffar på Google nu med Firefox. Ingen infinite scroll och inga länkar att klicka på för att komma till nästa sida. Bara en sida med 10 träffar.

Jag har rensat ut alla cookies och webbhistorik samt stängt av uBlock.

Wtf...?

Edit: Gäller bara om jag är inloggad med Googlekontot, så kanske ingen Firefox-fråga.
Byt sökmotor till Startpage. Det är Google utan spårning och fungerar IMO mycket bättre.
Citera
2025-03-26, 14:11
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Jag skulle rekommendera att byta sökmotor till DuckDuckGo, Brave eller Startpage om du vill fortsätta med googles söksvar men med en mycket simplare design. Om man nu gillar det.

Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Byt sökmotor till Startpage. Det är Google utan spårning och fungerar IMO mycket bättre.

Man byter inte sökmotor bara sådär efter 25 år med samma.

Men OK, jag testar väl DuckDuckGo ett tag så får vi se...
Citera
2025-03-26, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Man byter inte sökmotor bara sådär efter 25 år med samma.

Men OK, jag testar väl DuckDuckGo ett tag så får vi se...
Varför inte? Det är exakt samma resultat på Startpage som på Google.

DuckDuckGo ger dig helt andra resultat.
Citera
2025-03-26, 15:55
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Varför inte? Det är exakt samma resultat på Startpage som på Google.

DuckDuckGo ger dig helt andra resultat.

Okej, jag provar väl Startpage också då.

Jag lyckades ju vänja mig av med Altavista en gång i tiden (när den började suga röv) så det ska väl gå bra detta också.
Citera
2025-03-27, 11:22
Medlem
Limma skinkbits avatar
Det jag först trodde var ett problem med Firefox visade sig vara ett problem med Google. Idag fungerar det som vanligt igen.
Citera
2025-03-31, 22:41
Medlem
Arbetsförmedlingen funkar inte i Firefox

Vad beror det på att man de senaste månaderna fått följande felmeddelande när man försöker logga in på AF i Firefox?

Request failed
The request failed. The reason is:
Login attempt failed. Try again in a little while.

Det framgår inte ens vad problemet är.
AF själva säger att man ska aktivera Javascript i sin webbläsare, men jag hittar inte ens den inställningen. Jag har för mig att Javascript är något som bannlysts därför att det komprometterade internetsäkerheten.

Har någon några lösningar?
Citera
2025-03-31, 22:53
Medlem
StonedMonkeys avatar
https://support.mozilla.org/en-US/kb/javascript-settings-for-interactive-web-pages#w_allow-and-block-javascript-on-certain-domains
Citera
2025-03-31, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nysoffan
Vad beror det på att man de senaste månaderna fått följande felmeddelande när man försöker logga in på AF i Firefox?

Request failed

AF själva säger att man ska aktivera Javascript i sin webbläsare, men jag hittar inte ens den inställningen. Jag har för mig att Javascript är något som bannlysts därför att det komprometterade internetsäkerheten.

Är nog inte fel på din firefox, de har sen en tid haft problem med sidan, just med inloggning. Men varför inte testa med en annan w-läsare.
Citera
2025-03-31, 23:35
Medlem
Mr.Swedens avatar
Arbetsförmedlingen funkar inte. Punkt.
Citera
2025-04-01, 00:08
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Request failed

Du är inte skyldig att äga en dator eller smartphone eller ha Bank Id, AF är skyldig att hjälpa dig ändå.
Bara gå dit och be en anställd fylla i alla dina uppgifter, så gör en gravt alkoliserad bekant till mig. Dom är nog ganska less på honom. 🤣
Citera
2025-04-01, 01:56
Medlem
Citat:

Request failed

varför inte prova en annan webläsare??? Funkar perfekt med tex Chrome.
Citera
2025-04-06, 22:07
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
När du testade, vilket jag antar att du gjorde, att rensa "Formulär och Sökhistorik", såg du till att det inte stod "Senaste timmen" som tidsintervall?

Sätter du tidsintervall på "All historik" så bör du inte ha kvar någon form av autofill.
Jag vill ändå kunna deleta användarnamnet även om jag kan avaktivera autofyll, och det funkar inte i Chrome på dator som jag kör nu att hålla musen över användarnamnet & trycka Ctrl delete/backspace, det är möjligt att det funkade i Firefox dock

Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Kan du hålla musen över ett av användarnamnen och göra typ ctrl delete/backspace eller liknande kommando?

Minns att jag gjorde så för typ 15 år sedan så kanske är samma nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in