2023-01-05, 11:15
Medlem
När du testade, vilket jag antar att du gjorde, att rensa "Formulär och Sökhistorik", såg du till att det inte stod "Senaste timmen" som tidsintervall?

Sätter du tidsintervall på "All historik" så bör du inte ha kvar någon form av autofill.
Citera
2023-01-05, 22:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
När du testade, vilket jag antar att du gjorde, att rensa "Formulär och Sökhistorik", såg du till att det inte stod "Senaste timmen" som tidsintervall?

Sätter du tidsintervall på "All historik" så bör du inte ha kvar någon form av autofill.
Ingalunda, Jag skrev ju det i min TS att jag inte vågat välja någon rensningsalternativ fören ni pekar ut vilket som är rätt, vilket du har gjort nu, tack för det nu kan vi gömma tråden
Citera
2023-01-22, 20:01
Medlem
urress avatar
1.Hur kan man se när en sida ursprungligen skrev, tex ett blogginlägg eller artikel i firefox webbläsare.2
När sidan senast redigerades.
Citera
2023-01-23, 03:39
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urres
1.Hur kan man se när en sida ursprungligen skrev, tex ett blogginlägg eller artikel i firefox webbläsare.2
När sidan senast redigerades.

Går inte att se "i Firefox", eller nån annan webbläsare heller. Du får lita på uppgifter i artikeln (många publicerar det).
Vad du kanske kan göra är kolla mot webbarkiv (web.archive.org, archive.today), och det finns addons/extensions för att göra det enklare.
Citera
2023-01-23, 17:57
Medlem
urress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Går inte att se "i Firefox", eller nån annan webbläsare heller. Du får lita på uppgifter i artikeln (många publicerar det).
Vad du kanske kan göra är kolla mot webbarkiv (web.archive.org, archive.today), och det finns addons/extensions för att göra det enklare.

vilket tillägg
Citera
2023-02-20, 13:16
Medlem
Fungerar inte längre att scrolla i Firefox?

Sedan igår så kan jag inte längre scrolla med mushjulet när jag använder firefox. Det fungerar i alla andra browsers och program. Har aldrig haft detta problem innan. Någon annan som åkte råkat ut för detta eller vet hur man kan lösa?
Citera
2023-02-20, 13:21
Medlem
hroobarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dendarborta
Sedan igår så kan jag inte längre scrolla med mushjulet när jag använder firefox. Det fungerar i alla andra browsers och program. Har aldrig haft detta problem innan. Någon annan som åkte råkat ut för detta eller vet hur man kan lösa?

Startat om datorn? Spillt cola på shift-tangenten?
Citera
2023-02-20, 15:07
Medlem
Pojkekorvs avatar
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/110.0/releasenotes/

GPU sandboxing has been enabled on Windows.

Note: A bug in the popular X-Mouse Button Control (XMBC) tool may cause mouse wheel scrolling to stop working. The author(s) are working on an update. Meanwhile, scrolling can be restored by reconfiguring XMBC: either disable the Make scroll wheel scroll window under cursor option in the global settings, or enable the Disable scroll window under cursor option if using a custom profile for Firefox.
Citera
2023-02-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
https://www.mozilla.org/en-US/firefox/110.0/releasenotes/

GPU sandboxing has been enabled on Windows.

Note: A bug in the popular X-Mouse Button Control (XMBC) tool may cause mouse wheel scrolling to stop working. The author(s) are working on an update. Meanwhile, scrolling can be restored by reconfiguring XMBC: either disable the Make scroll wheel scroll window under cursor option in the global settings, or enable the Disable scroll window under cursor option if using a custom profile for Firefox.

Nice, tack det funkade!
Citera
2023-03-02, 20:40
Medlem
Harry_s avatar
går det att lösenordsskydda firefox?
Citera
2023-03-02, 20:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
går det att lösenordsskydda firefox?

Tänker du något åt detta håll?

https://support.mozilla.org/sv/kb/sakra-ditt-firefox-konto-med-tvastegs-autentiserin
Citera
2023-03-02, 21:06
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Tänker du något åt detta håll?

https://support.mozilla.org/sv/kb/sakra-ditt-firefox-konto-med-tvastegs-autentiserin

tänkte mer skydda webläsare
om dom klickar på Firefox läsare så ska den fråga efter lösenord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in