2025-01-01, 21:03
Medlem
Cache rensat med? Sedan kan du försöka med att avinstallera extensions, det är inte omöjligt att det är en extension som fått problem.
Citera
2025-01-01, 21:18
Bannlyst
kanske någon plugin eller sk extension som strular.

du kan testa "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode
Citera
2025-01-01, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
kanske någon plugin eller sk extension som strular.

du kan testa "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -safe-mode
Jag är inte så dator kunnig. Hur gör man det där då?
Citera
2025-01-01, 22:10
Medlem
Trevligt.kontos avatar
https://www.wikihow.com/Start-Firefox-in-Safe-Mode
Citera
2025-01-02, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Cache rensat med? Sedan kan du försöka med att avinstallera extensions, det är inte omöjligt att det är en extension som fått problem.
Hur kan man vara säker på att alla extensions är avinstallerad och borta?
Jag har kollat runt och ser inga extension eller ''extra'' FireFox.

Jag har försökt tagit bort, avinstallerat denna FireFox och installerat en ny, men funkat inte.

Safe mode, fungerade inte heller.
Citera
2025-01-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
https://www.wikihow.com/Start-Firefox-in-Safe-Mode
Nu har jag provat att avinstallera, rensa FireFox helt från datorn och installerat om den igen.

Jag har gjort felsökning, men vet inte exakt om jag gjort det korrekt. Jag följde de där punkterna och klicka på felsökning. Sedan öppnades FireFox på nytt, precis som det stod att det skulle göra. Men behövde man göra mer?
Citera
2025-01-02, 10:19
Medlem
UPPDATERING

Det har i princip löst sig. Det jag noterade var att FireFox frös vid Google-login när jag skrev snabbt. Det jag noterade var att tecken kunde skrivas, så länge jag skrev LÅNGSAMT. Och då menar jag långsamt. Jag tog i ca halv minuts paus i varje tecken. Och då gick det.

Jag vet inte vad problemet är, men jag har spara lösenordet, så jag behöver inte göra ett login mer.

Drygt att eventuellt problemet kvarstår. Lite ångest för att ett skadlig kod eller virus/hot finns existerat någonstans. Men jag har som sagt gjort ett genomsökning på datorn och det har sägs att det inte hittat någonting.

På allt detta, är jag inte heller särskilt dator kunnig av mig. Så visst har jag en oro att det ändå finns hot som kanske inte har hittats...

EDIT: Tack för alla som deltog detta och God Fortsättning till alla er på Flashback!
Citera
2025-01-18, 17:41
Medlem
Harry_s avatar
Jag får 404 Sorry, we can't find that page när jag klickar på nästan allt på Aliexpress
har försökt rensa Cache och stänga av alla AdBlock men det hjälpte inte
andra web-läsare fungerar utan problem

någon som vet vad det kan vara?
Citera
2025-01-28, 07:12
Medlem
Finns det någon bra plugin eller bot för Firefox som kan hålla uppe en serie slumpmässiga search requests i bakgrunden för att på det sättet dölja/spä ut de sökningar man själv gör, och därmed hindra t ex Google eller andra att observera ens sökande och surfande?

Jag brukar använda inkognito-fönster för en stor del av det dagliga surfandet, för att inte behöva belast webbläsarhistoriken med en massa efemära sidor, men 'är ofta inloggad på mailkonto samtidigt (Gmail eller annat konto). Har Adblock Plus vilket stoppar en hel del sökbotar och trackers, men skulle gärna vilja ha ytterligare ett lager på integritetsskyddet.,
Citera
2025-02-01, 23:23
Medlem
johanponkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Jag får 404 Sorry, we can't find that page när jag klickar på nästan allt på Aliexpress
har försökt rensa Cache och stänga av alla AdBlock men det hjälpte inte
andra web-läsare fungerar utan problem

någon som vet vad det kan vara?

Men för fan grabben, när du säger "andra web-läsare fungerar " – vilken använder du nu?? Info, liksom.
Sen tillkommer: på dessa "andra webbläsare" – har du samma addons / plugins på dem, då?
Citera
2025-03-26, 07:45
Medlem
Limma skinkbits avatar
Jag får bara en enda sida med sökträffar på Google nu med Firefox. Ingen infinite scroll och inga länkar att klicka på för att komma till nästa sida. Bara en sida med 10 träffar.

Jag har rensat ut alla cookies och webbhistorik samt stängt av uBlock.

Wtf...?

Edit: Gäller bara om jag är inloggad med Googlekontot, så kanske ingen Firefox-fråga.
Senast redigerad av Limma skinkbit 2025-03-26 kl. 07:52.
Citera
2025-03-26, 13:41
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Jag får bara en enda sida med sökträffar på Google nu med Firefox. Ingen infinite scroll och inga länkar att klicka på för att komma till nästa sida. Bara en sida med 10 träffar.

Jag har rensat ut alla cookies och webbhistorik samt stängt av uBlock.

Wtf...?

Edit: Gäller bara om jag är inloggad med Googlekontot, så kanske ingen Firefox-fråga.
Testade lite olika webläsare. De verkar vara hemsidan som är problemet. Det var längesedan jag använde googles sökmotor, men oj vad den måste ha försämrats de senare åren.
Jag skulle rekommendera att byta sökmotor till DuckDuckGo, Brave eller Startpage om du vill fortsätta med googles söksvar men med en mycket simplare design. Om man nu gillar det.

Annars kan jag tipsa om tillägget uBlacklist till firefox. Där kan man ställa in att dölja vissa söksvar från en viss domän söksvaren. Jag vill inte se söksvar från Reddit exempelvis, lägg till det så filtreras det bort. Vill jag ändå se svar från Reddit så är de ett klick bort så visas de dolda svaren. Fungerar till de flesta sökmotorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in