• 1
  • 2
2025-03-26, 00:50
Medlem
Jag vet att man får en stämpel på sig om man bor i ett lss-gruppboende..jag undrar om man får det om man bor i servicebostad eller så kallat stödboende också.grubblade nyss lite på det.så besvara frågan om ni kan.
Citera
2025-03-26, 00:54
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Det gör förmodligen ingen skillnad eftersom folk som som sätter såna stämplar du syfter på ändå inte ser skillnad på boende och boende.
Citera
2025-03-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Det gör förmodligen ingen skillnad eftersom folk som som sätter såna stämplar du syfter på ändå inte ser skillnad på boende och boende.
Serviceboende och stödboende är ju lite mer diskret syns inte lika tydligt..men grannarna kanske ändå märker att det är ett boende.
Citera
2025-03-26, 01:00
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan-sandelius
Serviceboende och stödboende är ju lite mer diskret syns inte lika tydligt..men grannarna kanske ändå märker att det är ett boende.

Förr eller senare märker man nog det ja
Citera
2025-03-26, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Förr eller senare märker man nog det ja
Min fråga borde dock rikta sig till dom som sätter sådana stämplar.du verkar ju ha en ganska neutral åsikt om folk som bor på boenden.
Citera
2025-03-26, 04:01
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Jag vet att man får en stämpel på sig om man bor i ett lss-gruppboende..jag undrar om man får det om man bor i servicebostad eller så kallat stödboende också.grubblade nyss lite på det.så besvara frågan om ni kan.
Vi har väl alla en stämpel. Ett avtryck mer eller mindre.
Vad skulle det göra för intryck. I vilken bemärkelse? Uppbyggande, negativt ?
Citera
2025-03-26, 04:07
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Naturligtvis får man en stämpel om man bor på muppboende. Det säger sig självt. Det är lite som att jobba på Samhall. Det spelar ingen roll att det är ett hederligt kneg eftersom det är en uppsamlingsplats för retards. Det kommer man inte ifrån. När jag hör LSS-boende tänker jag på magmysmicke och Herkko Siponen. Det är jag nog inte ensam om.
Citera
2025-03-26, 08:55
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Min fråga borde dock rikta sig till dom som sätter sådana stämplar.du verkar ju ha en ganska neutral åsikt om folk som bor på boenden.

Ja det har jag och jag tycker du borde skita i vad folk tycker om vilken boendeform du har.
Citera
2025-03-26, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller7
Vi har väl alla en stämpel. Ett avtryck mer eller mindre.
Vad skulle det göra för intryck. I vilken bemärkelse? Uppbyggande, negativt ?
Man får en efterbliven stämpel på sig om man bor på gruppbostad. Det är ganska negativt.
Citera
2025-03-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Naturligtvis får man en stämpel om man bor på muppboende. Det säger sig självt. Det är lite som att jobba på Samhall. Det spelar ingen roll att det är ett hederligt kneg eftersom det är en uppsamlingsplats för retards. Det kommer man inte ifrån. När jag hör LSS-boende tänker jag på magmysmicke och Herkko Siponen. Det är jag nog inte ensam om.
Samhall är ju numera för alla möjliga sorts problematiker inte specifikt för efterblivna..
Citera
2025-03-26, 12:05
Medlem
Hmm jag har inte fått så många svar på min fråga..🤔
Citera
2025-03-26, 12:12
Medlem
Citat:
Hmm jag har inte fått så många svar på min fråga..🤔

Vad skiljer det?
Citera