2025-03-25, 22:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nja, finns ingen som "varit ute efter" Grönland på det viset. Det har varit mycket snack om säkerhet. Sen en allmän önskan om Grönland har väl alla världens länder haft med tanke på vad för värden som döljs under isen.

Men det finns ju ingen president i USA som hotat att invadera Danmark så som Trump har gjort.
Läs upp dig innan du uttalar dig.

Harry Truman försökte att "köpa" Grönland i 1947/48, dessutom så var både Lyndon B. Johnson och Ronald Reagan tydliga på att de önskade att ha Grönland under amerikansk kontroll.
Citera
2025-03-25, 22:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Ha du bara läst tidningar nu, eller har du lyssnat på ett par av Trumps tal, jag rekommenderar att du gör det senare.

Om man lyssnar på Trump så...han tal, ja först av allt så upprepar han sig hela tiden, sedan svamlas det lite hit och lite dit, och simsalabim så byter han ämne, igen, och igen. Han pratar som om han vore ungefär tio år gammal (alternativt senil och gaggig) och gång på gång så visar det sig att han är totalt okunnig och ovetande om saker.

Trump är en lägre stående människa utan intelligens. Skulle gissa att han har en IQ på sisådär 65 eller nått om han gjorde ett intelligenstest.

Det i sin tur gör att man avskyr honom. Inte nödvändigtvis en vänstergrej...men ja jag får väl erkänna att mitt förakt för lågbegåvade är svårt att dölja när det gäller den mannen.

De som älskar Trump borde få mer ut av att gå ut på krogen och lyssna på den mest berusade människan, nivån är liksom ungefär likadan.
Jag har följt Trump väldigt aktivt, vill jag påstå, från valkampanjen i 2015/16 fram tills i dag.

Det är egentligen inget fel med Trumps sätt att tala på, dock så är han rak, spontan och politisk okorrekt. Och jag tvivlar inte en enda sekund på att en framgångsrik affärsman som (mot alla odds) har lyckats att bli USAs president 2 ggr är helt jävla dum i huvudet.

Vänstersidan och massmedia hatar Trump, men i grunden så har de ingen anledning till att göra det - annat än att de ogillar han som person. Man såg ungefär samma mönster från vänstern och medierna mot Reagan under 80-talet, han var liksom också en "farlig", "galen", "dum" och "dålig" president för USA och resten av världen.
Citera
2025-03-25, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
När har Trump hotat att invadera Danmark?

Han har sagt att han vill köpa Grönland.

Alltid dessa ständiga lögner, gaslight och överdrifter ifrån er vänsteraktivister. Förstår ni inte att lögner aldrig håller i längden?
Han har sagt mer än att han ska köpa grönland,, försök o häng me i svängarna
Citera
2025-03-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har följt Trump väldigt aktivt, vill jag påstå, från valkampanjen i 2015/16 fram tills i dag.

Det är egentligen inget fel med Trumps sätt att tala på, dock så är han rak, spontan och politisk okorrekt. Och jag tvivlar inte en enda sekund på att en framgångsrik affärsman som (mot alla odds) har lyckats att bli USAs president 2 ggr är helt jävla dum i huvudet.

Vänstersidan och massmedia hatar Trump, men i grunden så har de ingen anledning till att göra det - annat än att de ogillar han som person. Man såg ungefär samma mönster från vänstern och medierna mot Reagan under 80-talet, han var liksom också en "farlig", "galen", "dum" och "dålig" president för USA och resten av världen.
det går inte jämföra Trump med Reagan,, ! Trump är en störd person,, Reagan var sympatisk och faktiskt en skicklig president: har du sett när han berättar historier om ryssar,, : 10 års väntetid köpa bil i ryssland,,den är jävligt kul
Citera
2025-03-25, 22:48
Bannlyst
Citat:
Läs upp dig innan du uttalar dig.

Harry Truman försökte att "köpa" Grönland i 1947/48, dessutom så var både Lyndon B. Johnson och Ronald Reagan tydliga på att de önskade att ha Grönland under amerikansk kontroll.

Men alla dom besinnade sig. Efter att dom fattat realiteterna.

Babianarslet? Skulle inte förstå ens om du gav honom en high five, med en stol, i ansiktet.
Citera
2025-03-25, 22:49
Bannlyst
Citat:

Han ljuger. Far med osanning. Går aldrig i polemik. Besvarar aldrig faktainvändningar.

Babianarslet är så jävla falsk som nån politiker överhhuvudtaget kan vara.

Och du idoliserar honom?

Är du en ryzzfitta eller?
Citera
2025-03-25, 22:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
det går inte jämföra Trump med Reagan,, ! Trump är en störd person,, Reagan var sympatisk och faktiskt en skicklig president: har du sett när han berättar historier om ryssar,, : 10 års väntetid köpa bil i ryssland,,den är jävligt kul
Hur gammal var du under 80-talet, när Reagan var USAs president?

Reagan var hatobjekt nr-1 bland sossarna och i massmedia på 80-talet, dock så fanns det inte internett ej heller sociala medier på den tiden. Annars så hade Trump knappast lyckats att ens bli GOPs presidentkandidat om det inte vore för Reagan, och det finns inga amerikanska presidenter i modern historia som har så många likheter (politisk) med varandra som det Reagan och Trump har.
Citera
2025-03-25, 22:55
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Det är egentligen inget fel med Trumps sätt att tala på
Förutom att han låter som en efterbliven, babblar osammanhängande och gång på gång visar sig vara totalt okunnig så är det inget fel på det efterblivna sätt han babblar på?

Han är efterbliven.

Dessutom har han knappt nått ordförråd. Han vet inte vad olika uttryck betyder, det går honom helt förbi. Hade man haft en anhörig som pratat likadant så hade man skämts. Helt efterbliven.
Citera
2025-03-25, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68

Babianarslet är så jävla falsk som nån politiker överhhuvudtaget kan vara.

Är du en ryzzfitta eller?

Hur ni verkligen inte själva hur ni låter när ni inte klarar av att skriva ett enda inlägg utan sånt här?

Och ni förväntar er att bli tagna på allvar eller bemötta som vuxna? Sanslöst.
Citera
2025-03-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Hur ni verkligen inte själva hur ni låter när ni inte klarar av att skriva ett enda inlägg utan sånt här?

Men ni Trumpanhängare förväntar er att bli tagna på allvar eller bemötta som vuxna
Citera
2025-03-25, 23:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Men ni Trumpanhängare förväntar er att bli tagna på allvar eller bemötta som vuxna
Helt oberoende av om man är Trumpanhängare, neutral eller Trumphatare, så går det att skriva på ett moget sätt.

Istället så kan man iaf försöka att ge några logiska förklaringar på varför man hatar Trump. Men jag har på nästan 10 år inte sett ett enda bra svar på varför du/ni hatar Trump i så stor grad, att hata Trump verkar nästan vara en psykotisk sjukdom.
Citera
2025-03-25, 23:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman

Allvar?

Du menar babianarslet? Med en 6-åringsintelligensreserv? Som inte har en susning om affärsmannaskap, affärsmässighet, "marknadens" krav på stabilitet, förtroende, tillit....?

Som ställer till med elände, varän han klampar in? Snacka om en elefant i en porslinsbutik.

Själv har jag sålt alla amerikanska aktier och fonder, groggar i europeisk sprit och svensk Cola, tänker att eftersom JD Vance kastar alla sina allierade under bussen så kommer det här att bli en askul resa!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in