2025-03-25, 21:31
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
USA har (i olik grad) varit ute efter Grönland enda sedan 2. världskriget, och Trump är definitivt inte den första amerikanska presidenten som har dreglat över Grönland.

Nja, finns ingen som "varit ute efter" Grönland på det viset. Det har varit mycket snack om säkerhet. Sen en allmän önskan om Grönland har väl alla världens länder haft med tanke på vad för värden som döljs under isen.

Men det finns ju ingen president i USA som hotat att invadera Danmark så som Trump har gjort.
Citera
2025-03-25, 21:32
Medlem
Citat:
Enda sen den dagen när Trump meddelade sin kandidatur som GOPs kandidat för 2016 så har han varit massmedia och hela den politiska vänsterns värsta fiende.

Men vad bygger detta hatet på egentligen? Jag har ännu inte sett ett enda bra svar på det.

(Om det redan finns en liknande tråd så kan MOD ev sammanfoga tråden/trådarna)

Ja visst är det märkligt.

Bortsett från att han horar för Kreml, förråder och hotar sina allierade, ska ta över Gaza, Grönland och Panama så har han inte gjort en fluga förnär
Citera
2025-03-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja bara svammel.

Vore bra om en enda skribent konkret kunde nämna det vidrigaste Trump har gjort enligt denne. En enda konkret sak med källa, men det kan vi nog glömma.

Han är dömd i civil domstol för att ha snuskat sig mot E. Jean Caroll.

Han är dömd i straffrättslig domstol för att han är en vidrig kriminell person.

https://en.wikipedia.org/wiki/Indictments_against_Donald_Trump

Hade han inte blivit president en andra gång så hade han fått skaka galler.
Citera
2025-03-25, 21:36
Medlem
italiensks avatar
Avundsjuka. Sedan dagen de insåg att han är sjukt rik. Vanlig Svensson kan bara drömma om hans privatjet och bostäder.
Citera
2025-03-25, 21:41
Medlem
styckets avatar
Visst är det överdrivet men svensken är väldigt lätt påverkad att få dom att känna sig bättre än andra människor och se ned på dessa. Vilket kan verka motsägesdullt iom dne svenska algiakiatiska folksjälen där man inte sparkar nedåt utan hjälper de "svaga".

Man kan se det som en undermedvetet flykt från sina egna tillkortakommanden. Att man fokiserar på andras problem istället för sina egna. Hur små de än må vara.
Citera
2025-03-25, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men det finns ju ingen president i USA som hotat att invadera Danmark så som Trump har gjort.

När har Trump hotat att invadera Danmark?

Han har sagt att han vill köpa Grönland.

Alltid dessa ständiga lögner, gaslight och överdrifter ifrån er vänsteraktivister. Förstår ni inte att lögner aldrig håller i längden?
Citera
2025-03-25, 21:51
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Men vad bygger detta hatet på egentligen? Jag har ännu inte sett ett enda bra svar på det.

Ha du bara läst tidningar nu, eller har du lyssnat på ett par av Trumps tal, jag rekommenderar att du gör det senare.

Om man lyssnar på Trump så...han tal, ja först av allt så upprepar han sig hela tiden, sedan svamlas det lite hit och lite dit, och simsalabim så byter han ämne, igen, och igen. Han pratar som om han vore ungefär tio år gammal (alternativt senil och gaggig) och gång på gång så visar det sig att han är totalt okunnig och ovetande om saker.

Trump är en lägre stående människa utan intelligens. Skulle gissa att han har en IQ på sisådär 65 eller nått om han gjorde ett intelligenstest.

Det i sin tur gör att man avskyr honom. Inte nödvändigtvis en vänstergrej...men ja jag får väl erkänna att mitt förakt för lågbegåvade är svårt att dölja när det gäller den mannen.

De som älskar Trump borde få mer ut av att gå ut på krogen och lyssna på den mest berusade människan, nivån är liksom ungefär likadan.
Citera
2025-03-25, 21:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
När har Trump hotat att invadera Danmark?

Han har sagt att han vill köpa Grönland.

Alltid dessa ständiga lögner, gaslight och överdrifter ifrån er vänsteraktivister. Förstår ni inte att lögner aldrig håller i längden?

Han har i svar till journalister sagt rakt ut att det är mycket möjligt att han skickar militär till Grönland för att ta över det.
Citera
2025-03-25, 21:53
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Kan du utveckla ditt resonemang eller ge lite infor från vad dina vänner på gurppboendet Guldfisken anser om saken som jag skrev om.

""While Trump's net approval ratings came out of the gates higher than in 2017, though still lower than those of any other president in modern history, recent polls show public sentiment more split, or in some cases more negative."

Mer fakta i länk.

https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2025/03/21/president-donald-trump-approval-ratings/82563586007/

Kan du ge länk som motbevisar eller är det helt enkelt så att du är en IQ under 70 person?

Läste du ens själv hela artikeln du hänvisade till?

”Two months later, Trump's approval ratings did not show a major shift from the beginning of his term or compared with his first term, according to Costas Panagopoulos, head of political science at Northeastern University.”
Övers:
Två månader senare visade Trumps godkännandebetyg ingen större förändring från början av hans mandatperiod eller jämfört med hans första mandatperiod, enligt Costas Panagopoulos, chef för statsvetenskap vid Northeastern University

"People are not going to move away from Trump until they have an alternative they can move towards."
Övers:
"Människor kommer inte att vända sig från Trump förrän de har ett alternativ de kan gå mot."
Citera
2025-03-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricFrederickTrump
Han är dömd i civil domstol för att ha snuskat sig mot E. Jean Caroll.

OK, ett exempel. Tackar.

Tvivlar inte på att han har snuskat sig. Tyvärr en ganska vanlig företeelse bland mäktiga människor.
Om du vill bota din TDS bör du jämföra dina känslor här med vad du känner i andra liknande fall.

Kan trösta dig med att det där med säkerhet inte är anledningen till att jag med flera uteslöt alternativ som t ex Biden eller Harris.
Citera
2025-03-25, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Tycker du att Donald Trump verkar vara en sympatisk människa?

Jag vet inte, vet du? Känner du Trump? Är det en förutsättning menar du i övrigt? I så fall får jag fråga dig tycker du Göran Persson var en sympatisk människa? Det var väl ändå rätt många som tyckte att han kunde styra landet?
Citera
2025-03-25, 22:10
Moderator
farbror_barbros avatar
Ytterligare tråd om Trump infogad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem