Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Nä, i mitt tycke ägnar sig dumpen åt civil olydnad
Dom bryter mot regler (och kanske även lagar) i syfte att skapa politisk förändring
Dumpens agerande är i mitt tycke försvarligt
Jag har aldrig sagt att telegramgruppen inte kan innebära lagbrott, jag säger däremot att jag på ett moraliskt plan inte ser några problem med gräv (bortsett från vissa undantag)
Oavsett ädla tankar försvarar inte lagbrott.
Eller det är ok att råna banker och rika för att sedan ge till fattiga? NEJ, för det är fortfarande stöld.
Håll dig inom lagens ramar. Dessutom så innebär civilolydnad att medvetet bryta emot lagar och vara beredd på att ta konsekvenserna.
Sara har visat flertalet gånger att hon är rädd för konsekvenserna, så som att hon nyligen försökte få rättegången uppskjuten i hopp om att den skulle utebli, eller när Dumpen städade sina videos för att de låg utanför de skydd som utgivningsbeviset återgav och i ren panik innan anmälningarna trillade in rensade de sin rumble.
Ändamålen helgar inte medlen. Det går att påvisa detta problem de anser existerar under de existerande lagarna. De är dock otroligt skapande utav alla dessa övertramp.
Gräv är en svart fläck, det är mycket som skulle kunna lagföras. Men du anser att det är moraliskt ok... De utpekade är utpekade för att de gör något moraliskt förkastligt men inte begått några brott och skall därför skämmas men gräv begår brott och det är moraliskt ok? Vilken go moralisk kompass där man kan göra skillnad lite hur man vill.
https://americanhumanist.org/what-is-humanism/definition-of-humanism/
Citat:
Affirming the dignity of each human being
Humanism är allas lika värde och rättigheter, men enligt dig kan man göra undantag lite hur man vill.
Typ "Jag är kristen, men bara 10min innan jag dör för att ifall att det finns en gud och ett efterliv vill jag åtnjuta alla dessa fördelar. Men jag vägrar spendera mitt liv i arbetet för min själ."