2025-03-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Att det finns sjuka människor som producerar perversa bilder , ger ju inte andra carte blanche att publikt analysera och frossa i dessa bilder. med tillhörande kommentarer. Det är ju likväl sjuka människor som producerar barnporr, men du tycker tydligen att konsumenterna är helt ok?

värst vad du är mån om gäddornas integritet
Du jämställer nakenbilder på barn med nakenbilder på vuxna
Folk får väll studera dammråttor i detalj om dom nu roas av det, jag skiter i vilket så länge dom inte skadar någon annan
Citera
2025-03-25, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Regislator
Haha, du gör tydligen allt för att slippa grundfrågan! Eller så vill du verkligen demonstrera din dumhet. Jag har inte skrivit att kategorierna du nämner är normala.

Jag skrev att normala människor föraktar gäddor.

Du undviker grundfrågan , då min fråga från allra första början var, "kan du definiera normala människor?"

Att människor föraktar pedofiler är inget konstigt , men när förakt blir synonymt med sadism ör det något annat och det var detta diskussionen handlade om. Du kanske har missat det?
Citera
2025-03-25, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.Forsmark
Det jag funderade på var just det faktum att Dumpen publicerar de här bilderna. Är det verkligen lagligt?

Om det nu skulle vara det, vilket jag starkt ifrågasätter, så öppnar det ju upp för en rätt extrem situation. Rent teoretiskt skulle vem som helst kunna skaffa ett utgivningsbevis, ge sig ut på diverse chattar, samla in nakenbilder som folk skickar och sedan börja publicera dem på sin egen webbplats och tjäna pengar på det.

Det låter som ett fullständigt absurt scenario. Frågan är var gränsen egentligen går.

Nej inget av de dumpen gör är lagligt men JK har visat en otrolig brist på ryggrad och pga (jag gissar) stigmatiseringen av ämnet har ingen stämt dom förrens nu.

Precis, konsekvensen av att dumpen skulle bli friade vid rättegången i maj innebär i praktiken att vilket jon som helst kan skaffa ett utgivningsbevis och sprida vad som helst om vem som helst. Men dumplingarna tenderar att inte tänka längre än näsan räcker så dom begriper inte dessa konsekvenser.
Citera
2025-03-25, 14:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
värst vad du är mån om gäddornas integritet
Du jämställer nakenbilder på barn med nakenbilder på vuxna
Folk får väll studera dammråttor i detalj om dom nu roas av det, jag skiter i vilket så länge dom inte skadar någon annan

Läs mitt inlägg igen eftersom du tydligen har grava problem med läsförståelsen. Ingenting av. det du påstår står i mina inlägg. Läs om och gör rätt!!!!
Citera
2025-03-25, 14:27
Medlem
Citat:
Att det finns sjuka människor som producerar perversa bilder , ger ju inte andra carte blanche att publikt analysera och frossa i dessa bilder. med tillhörande kommentarer. Det är ju likväl sjuka människor som producerar barnporr, men du tycker tydligen att konsumenterna är helt ok?

Nä. Var har jag påstått det?
Hur kan du jämföra gäddornas äckliga egenproducerade bilder med barnövergreppsmaterial?

Vad är det för fel i huvudet på dig?
Citera
2025-03-25, 14:30
Medlem
Citat:
Läs mitt inlägg igen eftersom du tydligen har grava problem med läsförståelsen. Ingenting av. det du påstår står i mina inlägg. Läs om och gör rätt!!!!

Jag har läst det flera gånger och jag verkar inte vara den ende dom reagerade på samma sätt
Citera
2025-03-25, 14:31
Avstängd
Citat:
Nä. Var har jag påstått det?
Hur kan du jämföra gäddornas äckliga egenproducerade bilder med barnövergreppsmaterial?

Vad är det för fel i huvudet på dig?

Det är nämligen lika sjuka sorts bilder, men det tycker tydligen inte du. Du verkar gilla barnporr.
Du får gärna argumentera utan personliga kommentarer om du klarar av det.
Citera
2025-03-25, 14:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag har läst det flera gånger och jag verkar inte vara den ende dom reagerade på samma sätt

Ok, så barnporr är tydligen inte sjukt utan helt ok för dig.Då vet jag.
Citera
2025-03-25, 14:32
Medlem
Citat:
Haha, inget jämfört med äckelgäddorna som producerat bilderna som de diskuterar. Utan äckelgädda, inga bilder att diskutera. Det här med orsak och verkan tycks inte vara din största talang.

Och whataboutism verkar vara din paradgren. Det är helt omöjligt i din bubbla att 2 saker är dåligt samtidigt?
Citera
2025-03-25, 14:33
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Precis, konsekvensen av att dumpen skulle bli friade vid rättegången i maj innebär i praktiken att vilket jon som helst kan skaffa ett utgivningsbevis och sprida vad som helst om vem som helst. Men dumplingarna tenderar att inte tänka längre än näsan räcker så dom begriper inte dessa konsekvenser.

Om juryn friar, kan målet aldrig bli ett prejudikat som bekant. Detta *hjon skulle måhända få för sig att det därefter är fritt fram att via utgivningsbevis sprida vad som helst om vem som helst. Det skulle emellertid vara en felaktig föreställning om rättsläget. Ett juryfriande i ett enskilt mål säger egentligen ingenting om hur ett annat fall skulle bedömas, vare sig det gällde Dumpen eller annan.
Senast redigerad av Lessler 2025-03-25 kl. 14:49.
Citera
2025-03-25, 14:39
Medlem
Citat:
Ok, så barnporr är tydligen inte sjukt utan helt ok för dig.Då vet jag.

Du jämställer övergreppsmaterial med nakenbilder på vuxna

Om det är någon som anser det är normalt så är det du
Citera
2025-03-25, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Om juryn friar, kan målet aldrig bli ett prejudikat som bekant. Detta jon skulle måhända få för sig att det därefter är fritt fram att via utgivningsbevis sprida vad som helst om vem som helst. Det skulle emellertid vara en felaktig föreställning om rättsläget. Ett juryfriande i ett enskilt mål säger egentligen ingenting om hur ett annat fall skulle bedömas, vare sig det gällde Dumpen eller annan.

Det har du rätt i. Men om en blir friad, sen blir nästa friad, sen nästa, så kan man väll säga att det snart etableras en praxis där detta blir "okej" eller "normaliseras"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in