RYGG & BICEPS
Jag har sådant flow just nu att kroppen bönar och ber om ett andra pass. And hey, I am a nice guy...så jag bjöd på min rygg och mina biceps. Ingen toppnotering vare sig när det kommer till styrka eller mojo. Jag var svagare än förväntat. Å andra sidan vet jag varför. Det stavas p-o-l-l-e-n och då blir det som att träna med känslan av att en influensa väntar runt hörnet.
Övningar
1) Pulldowns i pyramid med 5-reppare: 115 kg, 125 kg, 135 kg, 145 kg (bara en 4'a) och 130 kg.
2) T-bar i maskin med fria vikter: 5x5
3) Vertical Traction (maskin motsvarande breda latsdrag): 5x5 i dropset
4) Low row i maskin med fria vikter: 5x5
5) Jeff Nippards favorit-kabelövning för biceps: 3 x 15 reps
6) Scott Curl med EZ-stång: 3 x 6-8 reps
7) Pulldowns med omvänt grepp: 3 x 6-8 reps.
Pågående kur, tankar kring nästa kur (Testo, Mast & Tren) mm
Som sagt: Jag mår prima på min "1,25 grams per vecka"-kur enligt beskrivningen i signaturen här nedan. Inga som helst sides sånär som på något ökat blodtryck och högre grad av svettning under passen. Jag kör som planerat vidare på Susta & Npp tills mina vialer är slut. Vilket blir i mitten av maj. Jag fortsätter luta åt att jag då kliver på en cutmix: Testo P, Mast P och Tren A. Eller om jag kör långa estrar.
Fördelen med speciellt snabb Tren är att om jag skulle må dåligt av det, går det snabbare att kliva av. Å andra sidan har jag två kurer med Tren i ryggen och min kropp hanterade det så bra det bara går. Oavsett så planerar jag att köra på detta som längst fram till mitten av augusti, dvs 12 veckor. Men det kan också bli kortare ifall jag snabbare känner mig "nöjd" med Tren. Det visar sig. Därefter blir det antingen en tillbakagång till min nya favorit (susta + npp) eller kanske Testo C + EQ. Jag har länge velat prova Primo så den lilla oljan finns också med i tankarna. Vi får se, det är lång tid kvar tills mitten av augusti

Det enda jag med säkerhet vet nu, det är
varifrån jag beställer oljorna. Så skönt och tryggt att ha hittat rätt i djungeln av säljare där flera dessutom är fula, oseriösa fiskar.
Jag ligger relativt lågt på kalorier i dag. Ska ställa mig på vågen i morgon bitti och vill som vanligt helst ha kapat ett par hekto för att rent psykologiskt bli än mer peppad att sköta kosten med perfektion fram till fredag. För då är det D-Day och veckans 'riktiga' invägning.
Ni som har era pass kvar, ni (japp, nu kan ni detta) kör hårt! // Ivan