2025-03-24, 12:58
Medlem
IvanDF3s avatar
ETT ANNORLUDA BRÖSTPASS SOM OMVÄXLING

Jag skulle ha kört ben i dag. Men upptäckte i morse att mina hamstrings inte känns 100% fräscha. Min B-plan löd Rygg & Biceps. Fast samma sak här: Känner att det senaste passet inte riktigt har lämnat kroppen. Så lösningen blev istället pecs. De kändes däremot fräscha och redo, trots att de fick rejält med stryk i lördags morse.

I dag kände jag inte alls för att slaviskt följa mitt detaljerade, superstrikta program där allt är nedbrutet på vikt, set, repetioner och tid. Istället tillätt jag mig att bara köra på känsla. Sen var det ungefär samma övningar och set/reps ändå men ändå: Den lilla flexibilitetsfaktorn var skön.

Övningar
1) Snedbänk (15-20° incline) i Smith-maskinen: 4 x 6-8 reps
2) Sittande pressar i maskin med fria vikter: 4 x 6
3) Sittande flyes i cable crossen, bänken långt framför, trissorna längst ned: 4 x 15
4) Flyes i pec deck, 4 x 6 reps i pyramid: 117 kg, 124 kg, 131 kg resp. 138 kg
5) Maskin för övre bröst med viktmagasin, 4 x 6-8 reps i pyramid: 90 kg, 95 kg, 100 kg resp. 105 kg

Det blev en stadig portion pasta carbonara som avslutning. Får se om jag återvänder senare i dag för ett triceps & abs-pass.

Kör hårt! // Ivan
2025-03-24, 16:55
Medlem
IvanDF3s avatar
RYGG & BICEPS

Jag har sådant flow just nu att kroppen bönar och ber om ett andra pass. And hey, I am a nice guy...så jag bjöd på min rygg och mina biceps. Ingen toppnotering vare sig när det kommer till styrka eller mojo. Jag var svagare än förväntat. Å andra sidan vet jag varför. Det stavas p-o-l-l-e-n och då blir det som att träna med känslan av att en influensa väntar runt hörnet.

Övningar
1) Pulldowns i pyramid med 5-reppare: 115 kg, 125 kg, 135 kg, 145 kg (bara en 4'a) och 130 kg.
2) T-bar i maskin med fria vikter: 5x5
3) Vertical Traction (maskin motsvarande breda latsdrag): 5x5 i dropset
4) Low row i maskin med fria vikter: 5x5
5) Jeff Nippards favorit-kabelövning för biceps: 3 x 15 reps
6) Scott Curl med EZ-stång: 3 x 6-8 reps
7) Pulldowns med omvänt grepp: 3 x 6-8 reps.

Pågående kur, tankar kring nästa kur (Testo, Mast & Tren) mm
Som sagt: Jag mår prima på min "1,25 grams per vecka"-kur enligt beskrivningen i signaturen här nedan. Inga som helst sides sånär som på något ökat blodtryck och högre grad av svettning under passen. Jag kör som planerat vidare på Susta & Npp tills mina vialer är slut. Vilket blir i mitten av maj. Jag fortsätter luta åt att jag då kliver på en cutmix: Testo P, Mast P och Tren A. Eller om jag kör långa estrar.

Fördelen med speciellt snabb Tren är att om jag skulle må dåligt av det, går det snabbare att kliva av. Å andra sidan har jag två kurer med Tren i ryggen och min kropp hanterade det så bra det bara går. Oavsett så planerar jag att köra på detta som längst fram till mitten av augusti, dvs 12 veckor. Men det kan också bli kortare ifall jag snabbare känner mig "nöjd" med Tren. Det visar sig. Därefter blir det antingen en tillbakagång till min nya favorit (susta + npp) eller kanske Testo C + EQ. Jag har länge velat prova Primo så den lilla oljan finns också med i tankarna. Vi får se, det är lång tid kvar tills mitten av augusti Det enda jag med säkerhet vet nu, det är varifrån jag beställer oljorna. Så skönt och tryggt att ha hittat rätt i djungeln av säljare där flera dessutom är fula, oseriösa fiskar.

Jag ligger relativt lågt på kalorier i dag. Ska ställa mig på vågen i morgon bitti och vill som vanligt helst ha kapat ett par hekto för att rent psykologiskt bli än mer peppad att sköta kosten med perfektion fram till fredag. För då är det D-Day och veckans 'riktiga' invägning.

Ni som har era pass kvar, ni (japp, nu kan ni detta) kör hårt! // Ivan
Senast redigerad av IvanDF3 2025-03-24 kl. 16:59.
Citera
2025-03-25, 10:54
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
RYGG & BICEPS

Jag har sådant flow just nu att kroppen bönar och ber om ett andra pass. And hey, I am a nice guy...så jag bjöd på min rygg och mina biceps. Ingen toppnotering vare sig när det kommer till styrka eller mojo. Jag var svagare än förväntat. Å andra sidan vet jag varför. Det stavas p-o-l-l-e-n och då blir det som att träna med känslan av att en influensa väntar runt hörnet.

Övningar
1) Pulldowns i pyramid med 5-reppare: 115 kg, 125 kg, 135 kg, 145 kg (bara en 4'a) och 130 kg.
2) T-bar i maskin med fria vikter: 5x5
3) Vertical Traction (maskin motsvarande breda latsdrag): 5x5 i dropset
4) Low row i maskin med fria vikter: 5x5
5) Jeff Nippards favorit-kabelövning för biceps: 3 x 15 reps
6) Scott Curl med EZ-stång: 3 x 6-8 reps
7) Pulldowns med omvänt grepp: 3 x 6-8 reps.

Pågående kur, tankar kring nästa kur (Testo, Mast & Tren) mm
Som sagt: Jag mår prima på min "1,25 grams per vecka"-kur enligt beskrivningen i signaturen här nedan. Inga som helst sides sånär som på något ökat blodtryck och högre grad av svettning under passen. Jag kör som planerat vidare på Susta & Npp tills mina vialer är slut. Vilket blir i mitten av maj. Jag fortsätter luta åt att jag då kliver på en cutmix: Testo P, Mast P och Tren A. Eller om jag kör långa estrar.

Fördelen med speciellt snabb Tren är att om jag skulle må dåligt av det, går det snabbare att kliva av. Å andra sidan har jag två kurer med Tren i ryggen och min kropp hanterade det så bra det bara går. Oavsett så planerar jag att köra på detta som längst fram till mitten av augusti, dvs 12 veckor. Men det kan också bli kortare ifall jag snabbare känner mig "nöjd" med Tren. Det visar sig. Därefter blir det antingen en tillbakagång till min nya favorit (susta + npp) eller kanske Testo C + EQ. Jag har länge velat prova Primo så den lilla oljan finns också med i tankarna. Vi får se, det är lång tid kvar tills mitten av augusti Det enda jag med säkerhet vet nu, det är varifrån jag beställer oljorna. Så skönt och tryggt att ha hittat rätt i djungeln av säljare där flera dessutom är fula, oseriösa fiskar.

Jag ligger relativt lågt på kalorier i dag. Ska ställa mig på vågen i morgon bitti och vill som vanligt helst ha kapat ett par hekto för att rent psykologiskt bli än mer peppad att sköta kosten med perfektion fram till fredag. För då är det D-Day och veckans 'riktiga' invägning.

Ni som har era pass kvar, ni (japp, nu kan ni detta) kör hårt! // Ivan

Härlig läsning min vän, jag ska senare idag köra mitt ett fint bröstpass, samt kasta in lite mage med så 8a-packen får svälla lite mer
Har lagt om mitt upplägg lite (igen), har precis fått en ny tjänst på jobbet, som är ganska mycket mer krävande, gått från att ha brukare som är lugna som hobbitar till att ha brukare som är mer likt en utåtagerande Gollum + längre arbetspass på det, så det har tagit på min energi och jag känner att mitt upplägg jag haft blir lite för tungt då, iaf nu till en början när allt är nytt.
Så skrev om mitt upplägg lite till 4 dagar i veckan (+ en kardiodag), från mitt tidigare som vad 6 dagar/veckan.

Så ikväll kommer jag sätta mig och skriva en update på min resa

/Murphy
Citera
2025-03-25, 11:03
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckoosNest
Härlig läsning min vän, jag ska senare idag köra mitt ett fint bröstpass, samt kasta in lite mage med så 8a-packen får svälla lite mer
Har lagt om mitt upplägg lite (igen), har precis fått en ny tjänst på jobbet, som är ganska mycket mer krävande, gått från att ha brukare som är lugna som hobbitar till att ha brukare som är mer likt en utåtagerande Gollum + längre arbetspass på det, så det har tagit på min energi och jag känner att mitt upplägg jag haft blir lite för tungt då, iaf nu till en början när allt är nytt.
Så skrev om mitt upplägg lite till 4 dagar i veckan (+ en kardiodag), från mitt tidigare som vad 6 dagar/veckan.

Så ikväll kommer jag sätta mig och skriva en update på min resa

/Murphy

Smart att lägga om träningsschemat så att det lirar med jobbet (ett gäng Gollums på amfetamin känns som x antal pass i sig, ska bli kul att se nya upplägget!

Lycka till med bröstpasset och du?...

...kör hårt! ; )
Citera
2025-03-25, 11:22
Medlem
IvanDF3s avatar
BEN, RÖV & VADER SAMT ETT STICK SUSTA+NPP

Jag kom precis hem från ett benpass. Jag är måttligt imponerad av mig själv. Eller för att tala klarspråk: Ett jävla miffopass. Som bottnar i att mina skador skrek ifrån. Knä och ländrygg protesterade. Först mitt ena knä i knäböj och det utan någon som helst belastning (fast det visste jag) men sedan smärtade min rygg när jag körde rumänska marklyft. Så irriterande. Eftersom de - till min stora glädje - gick så bra förra passet. Sen kände jag av ryggen på nytt i benpressen. Så nu kan jag inte köra knäbör eller rumänska marklyft och benpressen krånglar.

Kuken. Kort sagt. Men jag stretade på och när jag var klar hade jag kört dessa övningar (knäböjen räknar jag inte):

1) Rumänska marklyft
2) Benspark
3) Sittande leg curls
4) Vadpress
5) Rövmaskin
6) Benpress

Tur i oturen betraktar jag benpassen som mer eller mindre rehab. Så mina förväntningar var inte skyhöga. Jag får bara gilla lägget. Från och med nästa pass ska jag börja med att successivt höja vikterna. Med lite tur känns de rumänska lyften liksom benpressen bättre nästa pass. För säkerhets skull går jag nog upp till 15 repetitioner för dessa.

I och med att det här var ett miffopass, har jag mycket energi kvar i kroppen. Jag lutar åt ett pass under sen eftermiddag. Axlarna känns fräscha och redo för att tuktas. Jag har även magen kvar att köra. Ett delts & abs-pass kanske sitter som en smäck.

Jag ska även pyssla med alsolsprit och bomullspads, vialer, pumpar och kanyler. För i dag är det dags att sätta 1 ml Susta 400 mg och 1 ml Npp 100 mg. Jag har verkligen en väl utvecklad hatkärlek till det. Som skulle vara svår att beskriva för någon som aldrig hälsat på fysiskt (dvs frivilligt kört in en nål i en muskel) i den är världen. Detta fortsätter - och kommer aldrig sluta - vara så skruvat.

Kör hårt nu alla monsterdiggare! // Ivan
2025-03-25, 13:52
Medlem
Fan jag lider med dig när du skriver att kroppen stretar emot. Det är något av det absolut värsta jag vet när sinnet vill något men man är begränsad av sin kropp.

Jag har samma "tur" som du, benpress är balsam för mina benpass och blir inte en ansträngning på leder
och ländrygg. Däremot, har jag har fått skippat allt som har deadlifts i sig.. Den bistra sannignen för mig är att deadlifts, squats, seated/bent over rows och t-bar row (unsupported) antaligen föralltid är borta. Men när man väl kommit dit, så blickar man istället framåt istället för gamla rekord. Men det suger likaväl, just T bar och bent over rows var några av mina absoluta favoriter.

jag hoppas att jag kan få ditt driv angående nålstick. kör hårt!
Citera
2025-03-25, 16:07
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Fan jag lider med dig när du skriver att kroppen stretar emot. Det är något av det absolut värsta jag vet när sinnet vill något men man är begränsad av sin kropp.

Jag har samma "tur" som du, benpress är balsam för mina benpass och blir inte en ansträngning på leder
och ländrygg. Däremot, har jag har fått skippat allt som har deadlifts i sig.. Den bistra sannignen för mig är att deadlifts, squats, seated/bent over rows och t-bar row (unsupported) antaligen föralltid är borta. Men när man väl kommit dit, så blickar man istället framåt istället för gamla rekord. Men det suger likaväl, just T bar och bent over rows var några av mina absoluta favoriter.

jag hoppas att jag kan få ditt driv angående nålstick. kör hårt!

Ja, det är oerhört frustrerande. Rent rationellt så vet jag hur landet ligger, men rent emotionellt känns det bara så - f*ttigt. Vi saknar delvis samma övningar och hade jag inte haft en sittande T-bar-maskin hade jag sörjt den övningen oerhört mycket. Den är min köttarövning #1. Bent over rows var tidigare en stapelvara i mina ryggpass men som i ditt fall, är det bara för mig att helt glömma. Men, men - man lär sig träna runt och ryggpassen fortsätter vara en favorit!

Mitt nålstick är i alla fall avklarat. Vilket är skönt. Jag både ser fram emot de stunderna samtidigt som jag avskyr det
Citera
2025-03-25, 20:38
Medlem
IvanDF3s avatar
SICKET JÄVLA AXELPASS OCH: JAG ÄLSKAR NPP!

Alltså, jag har alltid tyckt om deca i kombination med Testo C. Men nu ligger landet så här: Jag kommer aldrig köra det igen. För Susta + Npp är galet mycket bättre. Alltså Npp smiskar upp deca på läktaren. Om och om och om igen! Efter sommarkuren har jag varit inne på Testo C + EQ. Men varför då? Jag har så svårt att se att det skulle slå Susta och snabb-deca. Det är lite som restaurang Prinsen i Stockholm. Jag har ätit många gånger där. Jag har aldrig beställt in något annat än deras fantastiska Biff Rydberg? Varför? Ja, varför chansa och välja något annat och bli besviken? Npp är min nya Biff Rydberg!

Axelpasset var det också, ja...samma grundstruktur (fokus på utsida och baksida) men var tvungen att korta passet lite för jag behövde passa en tid. Så här blev det tidigare i kväll:

1) Maskin för utsida axlar: 3 x 12 reps
2) Reversed pec deck: 3 x 15 reps
3) Maskinpressar med fria vikter: 5 x 10 reps
4) Maskin för utsida axlar: 3 x 12 reps
5) Maskin för baksida axlar: 3 set á 15, 12 resp 10 reps
6) Axelpressar i maskin med viktmagasin: 3 x 10 reps

Ökade med 25%(!)
20 set på drygt 25 minuter där jag i dag förflyttade 450 kg/minut jämfört med 360 kg/min förra passet. En förbättring med hela 25 procent. Sade jag att jag älskar Npp? Jaha, jag gjorde visst det - okey'ra

Vet inte riktigt vad jag ska träna i morgon bitti. Kanske pecs om de känns helt fräscha (vilket jag tror). Om inte tvingas jag nog till en vilodag. Alltså, jag skriver "tvingas" för jag vill träna nu men givetvis är en vilodag högst motiverad och självklar om jag inte har en muskelgrupp som är helt återställd.

Avslutningsvis: Har jag berättat att jag nu testar Npp för första gången och att jag är blowned away av det och..?

...

2025-03-26, 08:53
Medlem
Jävlar vilken ökning och pass! Fan vad nice det var att läsa, kände energin ända hit! Kul att du har hittat din nya kombo då med Susta och NPP. Jag skall vara ärlig och säga att jag aldrig besökt Prinsen, men när jag är tillbaka igen blir det ett stopp där för jag älskar biff rydberg!

Och du frågade i ett tidigare inlägg om låten.. Missade att jag inte svarat, Musik Non Stop dunkas fortfarande hemma hos mig!
Citera
2025-03-26, 09:48
Medlem
Kul att det går bra, och klart man ska hålla sig till det man svarar bra på och som funkar. Varför ändra ett vinnande recept?

Du fixar denna dos alltså utan någon AI? Men du är rätt lean va har jag för mig så du kanske inte aromatiserar så mycket? Hur är bloaten? Just testo+deca är ju ökänt att dra till sig en viss bloat och E2 bieffekter generellt.
Citera
2025-03-26, 11:16
Medlem
twinlab9999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDF3
SICKET JÄVLA AXELPASS OCH: JAG ÄLSKAR NPP!

Alltså, jag har alltid tyckt om deca i kombination med Testo C. Men nu ligger landet så här: Jag kommer aldrig köra det igen. För Susta + Npp är galet mycket bättre. Alltså Npp smiskar upp deca på läktaren. Om och om och om igen! Efter sommarkuren har jag varit inne på Testo C + EQ. Men varför då? Jag har så svårt att se att det skulle slå Susta och snabb-deca. Det är lite som restaurang Prinsen i Stockholm. Jag har ätit många gånger där. Jag har aldrig beställt in något annat än deras fantastiska Biff Rydberg? Varför? Ja, varför chansa och välja något annat och bli besviken? Npp är min nya Biff Rydberg!

Axelpasset var det också, ja...samma grundstruktur (fokus på utsida och baksida) men var tvungen att korta passet lite för jag behövde passa en tid. Så här blev det tidigare i kväll:

1) Maskin för utsida axlar: 3 x 12 reps
2) Reversed pec deck: 3 x 15 reps
3) Maskinpressar med fria vikter: 5 x 10 reps
4) Maskin för utsida axlar: 3 x 12 reps
5) Maskin för baksida axlar: 3 set á 15, 12 resp 10 reps
6) Axelpressar i maskin med viktmagasin: 3 x 10 reps

Ökade med 25%(!)
20 set på drygt 25 minuter där jag i dag förflyttade 450 kg/minut jämfört med 360 kg/min förra passet. En förbättring med hela 25 procent. Sade jag att jag älskar Npp? Jaha, jag gjorde visst det - okey'ra

Vet inte riktigt vad jag ska träna i morgon bitti. Kanske pecs om de känns helt fräscha (vilket jag tror). Om inte tvingas jag nog till en vilodag. Alltså, jag skriver "tvingas" för jag vill träna nu men givetvis är en vilodag högst motiverad och självklar om jag inte har en muskelgrupp som är helt återställd.

Avslutningsvis: Har jag berättat att jag nu testar Npp för första gången och att jag är blowned away av det och..?

...

Härligt att du hittat din biff Rydberg. Det är inget bättre än att träna med den känslan du har just nu. Grymma pass och ökningar 💪
Citera
2025-03-26, 12:31
Medlem
IvanDF3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HKpenguin1
Jävlar vilken ökning och pass! Fan vad nice det var att läsa, kände energin ända hit! Kul att du har hittat din nya kombo då med Susta och NPP. Jag skall vara ärlig och säga att jag aldrig besökt Prinsen, men när jag är tillbaka igen blir det ett stopp där för jag älskar biff rydberg!

Och du frågade i ett tidigare inlägg om låten.. Missade att jag inte svarat, Musik Non Stop dunkas fortfarande hemma hos mig!

I omvänd ordning:
1) Snyggt, du plockade rätt låt! 🎶👏
2) Även KB och Operakällarens bakficka har finfina Biff Rydbergs
3) Tack, det är kul när det går framåt bland vikterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här