Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-03-24, 13:57
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Hahaha, så eftersom det sällan finns några faktiska bevis för våldtäkt så får vi väl bara helt enkelt uppfinna en lag som gör att vi inte behöver några bevis?

Hör du inte hur du själv låter?

Du tycker alltså vi ska ha lägre beviskrav för våldtäkt än för andra brott, eftersom "just våldtäkt inte har så mycket annan bevisning". Herrejävlar.

Hur tror du man utreder mord och rån tex? Tror du polisen har solida erkännanden från förövare i de fallen?

Man tar in vittnesuppgifter, håller förhör med alla inblandade parter, pejlar in mobiler, kollar övervakningskameror, tömmer mobiler, osv. Precis som när man utreder våldtäkt.

Är du helt bakom flötet eller?
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-24 kl. 14:01.
Citera
2025-03-24, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur tror du man utreder mord och rån tex? Tror du polisen har solida erkännanden från förövare i de fallen?

Man tar in vittnesuppgifter, håller förhör med alla inblandade parter, pejlar in mobiler, kollar övervakningskameror, tömmer mobiler, osv. Precis som när man utreder våldtäkt.

Är du helt bakom flötet eller?

Oftast behövs bevis för att döma någon för dessa brott, ditt jävla dumhuvud.
Citera
2025-03-24, 15:06
Medlem
Citat:
Mmmm hängbukssvinet du är smart du.... Måste vara det smartaste inavlade puckot nånsin.

Det är sanslöst vad lätt det är att äga dig.

Och nu projicerar du igen. Jag är en vältränad man i 30-årsåldern. Fd fotbollsspelare och numera flitig gymbesökare. Du är en 47-årig kärring bosatt i en enligt dig själv barnslig Flashback-tråd sedan 7 år tillbaka.

Prova att argumentera för din sak någon gång istället för att bara kasta invektiv omkring dig som en obstinat 3-åring, så kanske det går bättre för dig. Jag förstår iofs att det är svårt att argumentera för åsikter som är såpass korkade som dina, men ändå. Du slipper iaf framstå som en infantil bebis utan impulskontroll.
Senast redigerad av JCaller 2025-03-24 kl. 15:09.
Citera
2025-03-24, 15:13
Citat:
Det behövs ALLTID bevis för att döma någon.
Citera
2025-03-24, 15:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Påstod jag nåt annat idioten?
Citera
2025-03-24, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det behövs ju bevis.

I våldtäktsmål består bevisningen ofta av vittnesmål.

Ja, exakt. Det räcker att någon säger något så räknas det som "bevis". Det är lite det som är kritiken här.
Citera
2025-03-24, 15:23
Medlem
Citat:
Påstod jag nåt annat idioten?

Ja, indirekt gjorde du ju det eftersom du jämförde med ett brott där det inte krävs bevis.
Citera
2025-03-24, 15:23
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det är sanslöst vad lätt det är att äga dig.

Och nu projicerar du igen. Jag är en vältränad man i 30-årsåldern. Fd fotbollsspelare och numera flitig gymbesökare. Du är en 47-årig kärring bosatt i en enligt dig själv barnslig Flashback-tråd sedan 7 år tillbaka.

Prova att argumentera för din sak någon gång istället för att bara kasta invektiv omkring dig som en obstinat 3-åring, så kanske det går bättre för dig. Jag förstår iofs att det är svårt att argumentera för åsikter som är såpass korkade som dina, men ändå. Du slipper iaf framstå som en infantil bebis utan impulskontroll.

Men det går ju inte att argumentera med dig, alla har försökt men alla har misslyckats. Du verkar ju överhuvudtaget inte förstå vad vi andra skriver till dig.

Vi skriver långa förklaringar till dig som du svarar på med en massa korkade påhittade anklagelser.

Tack för att du berättade att du är en korkad och inavlad föredetta fotbollsspelare. Jag skrev genast ner det i anteckningarna. Och nej, jag är inte 47 : )
Citera
2025-03-24, 15:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ja, indirekt gjorde du ju det eftersom du jämförde med ett brott där det inte krävs bevis.

Vid vilket brott behövs det inte bevis? Våldtäkt?

Jo det krävs bevis vid våldtäkt.

Det är därför som polisen tar in vittnesuppgifter, tömmer mobiler, osv.
Citera
2025-03-24, 15:37
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så nu när jag erkänt att alla våldtäktsanmälningar är falska, bör alla dömda våldtäktsmän släppas och få skadestånd då? Eller vad innebär detta ”erkännande” från min sida, som skulle ha varit så ”stort” av mig?

Du är verkligen, verkligen dum i huvudet.

Ja och att vi med omedelbar verkan river samtyckeslagen i en miljon bitar och försöker återställa rättssäkerheten till Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det ärendet handlar om våldtäkt och inte om "oaktsam våldtäkt". Så vad har det ens för relevans för trådens topic? I det ärendet bedömer även Hovrätten både kvinnan och den nu friade som trovärdiga. Dvs.: de bedömer henne inte vara en lögnare. Men det blir en friande dom för att rätten anser att bevisen inte håller måttet.

Och det är väl ändå så du och jag och alla andra vill att rättsväsendet ska fungera? Håller inte bevisningen måttet, så är det hellre fria än fälla som gäller. Så vad gafflar du ens om?

Samma sak gäller givetvis vid brottet "oaktsam våldtäkt". Det är vattentät bevisning som gäller. Även för det brottet.

Om folk vill "hämnas", så kan de göra det helt utan rättsväsendet. Men så långt har du givetvis inte tänkt. Går ju nu med internet att anonymt sprida ut ett rykte om den man vill "hämnas" på... Vips så lever det ryktet sitt eget liv. Och är svårt at stoppa. Och personen som vill hämnas behöver inte ens stå för sin egen elaka hämndlystna handling.

Men du går ändå runt och tror att de som anmäler någon för "oaktsam våldtäkt" gör det av hämndbegär... Det blir en otroligt jobbig process för dem själva att gå igenom bara för att få "hämnas". Och det är långt ifrån säkert att de ens får någon dömd. Bevisning du vet... Den måste hålla måttet...

Då finns det som sagt var enklarare och effektivare sätt om de vill "hämnas" på någon.

Och vad skulle de ens vilja hämnas för? Har de blivit våldtagna, så är det iof. rätt logiskt att de vill "hämnas" genom att anmäla själva våldtäkten.

Varför fortsätter du ljuga? Det finns aldrig några bevis alls men ändå döms män dagligen. Du saknar som sagt allt trovärdighet i frågan eftersom du försvarar uppenbart falska våldtäktsanmälningar i tusentals poster.

Sluta prata om våldtäkter, det är bara vidrigt från sådana som dig och nej hade rättsväsendet fungerat hade givetvis aldrig dessa tramsfall tagits till rättegång utan åklagaren hade direkt slängt utredningen i papperskorgen eftersom det inte finns minsta tillstymmelse till bevis. Så funkar rättssäkra demokratier.
Citera
2025-03-24, 15:45
Citat:
Ja, exakt. Det räcker att någon säger något så räknas det som "bevis". Det är lite det som är kritiken här.
Vittnesmål räknas som bevis, ja.

Har du problem med det?

Citera
2025-03-24, 15:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja och att vi med omedelbar verkan river samtyckeslagen i en miljon bitar och försöker återställa rättssäkerheten till Sverige.

Varför fortsätter du ljuga? Det finns aldrig några bevis alls men ändå döms män dagligen. Du saknar som sagt allt trovärdighet i frågan eftersom du försvarar uppenbart falska våldtäktsanmälningar i tusentals poster.

Sluta prata om våldtäkter, det är bara vidrigt från sådana som dig och nej hade rättsväsendet fungerat hade givetvis aldrig dessa tramsfall tagits till rättegång utan åklagaren hade direkt slängt utredningen i papperskorgen eftersom det inte finns minsta tillstymmelse till bevis. Så funkar rättssäkra demokratier.

Det var inte rättssäkert innan heller. Innan kom man undan med våldtäkt om offret sov eller var medvetslös, osv.

Det behövdes en förändring liksom det behövdes/behövs förändringar inom annan lagstiftning. Tex har man numera tagit bort ungdomsrabatten vid grova brott.

Samtyckeslagen behövdes. Sen, som jag har skrivit nu tusen gånger redan, behöver den givetvis ses över och utvärderas precis som all annan lagstiftning.

Ingen lagstiftning är solid utan måste hela tiden anpassas och finjusteras, med mera.
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-24 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in