2025-03-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppborg-Tillval
Är det han Kurt som Impulskollen hade?

Ja mindfulnesscoachen som slet av gäddorna 135.000 kr för 20 terapitimmar. Iofs ingick det även i vårdpaketet att troll talade gott om gäddorna i kommentarsfälten. Är det inte lite typiskt Dumpen att skicka snuskgubbarna på denna behandling men vad fan om dom blir bättre människor så är det ju bara gött.
Citera
2025-03-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLIII
Vet man vilka ”psykologer” och/eller ”terapeuter” Dumpen har betalat för att vårda utsatta?
Är det samma som gäddorna fick kontakt med via IK? Skulle ju vara briljant i så fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är terapeuter dom verkar i de orter dom utsatta bor i så det är rätt många i vårt avlånga land
Citat:
Jag skrev terapeuter då både psykologer och psykoterapeuter kan behandla trauman, det är knappast så att dom betalar för behandling hos en samtalsterapeut som gått en snabbkurs

Jag har fått bekräftat från flera personer så det är inget som jag enbart hört från Sara, bland annat en terapeut som är knuten till regionen som dom har anlitat

Nej, DU skrev som jag fetat ovan att det var teraputer inget annat. Läs själv och gör rätt.
Vi är inte tankeläsare!
Citera
2025-03-23, 14:36
Medlem
Citat:
Gå med i föreningen så får du komma på årsmötet och presenterat mer detaljerat vad pengarna exakt har gått till

Ska du dit? Har du rösträtt? Det borde du ha som donerat femsiffrigt och du kan med gott samvete ta för dig av buffen bestående av käk från närmsta Kinakrog (så var det senast). Du och Dogge borde vara poppis på toppmötet.
Citera
2025-03-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Nej, DU skrev som jag fetat ovan att det var teraputer inget annat. Läs själv och gör rätt.
Vi är inte tankeläsare!

Och jag förtydligade sedan med att jag syftade på psykologer eller psykoterapeuter men det verkade du inte kunna ta in
Citera
2025-03-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ska du dit? Har du rösträtt? Det borde du ha som donerat femsiffrigt och du kan med gott samvete ta för dig av buffen bestående av käk från närmsta Kinakrog (så var det senast). Du och Dogge borde vara poppis på toppmötet.

Det är lite för långt avstånd för min del men om ja skulle ta mig dit så hade jag haft rösträtt
Citera
2025-03-23, 15:50
Medlem
Citat:
Och jag förtydligade sedan med att jag syftade på psykologer eller psykoterapeuter men det verkade du inte kunna ta in
Nej? Var är detta påhittade inlägg?
ALLA inlägg som du skrev är med förutom de inlägget där du hoppade på mig för att ha missförstått dig och läst fel om information du påstår du gett men inte går att finna...

Ingenstans har du förtydligat mer än med att du nämnde terapeuter FÖR både terapeuter och psykologer kan behandla trauman.
Ingenstans förtydligar du att du har information om att de anlitar både och.

Där emot har jag varit tydlig med att terapeut KAN vara del i en behandling. MEN terapeut är ingen skyddad titel och krävs ingen utbildning så man kan ha kalle anka terapeut som tycker de är bra på att lyssna och prata och man kan ha psykologiutbildad terapeut. Att de tar in terapeuter säger NOLL om kvalitén på vården de erbjuder.
Citera
2025-03-23, 16:03
Medlem
Citat:
Läser du överhuvudtaget det jag skrev?
jag skrev tydligt att dumpen anlitar både psykologer och psykoterapeuter och inte vilka terapeuter som helst

Läs igenom vad jag skriver till nästa gång
Varför skulle man ta det som du skriver på allvar Bertil? Du är en högst tvivelaktig person som tror dej veta saker från höger å vänster. Du sitter i gräv o uppmanar folket att skicka brev o ringa upp anhöriga o gäddor.
Citera
2025-03-23, 16:10
Medlem
Citat:
Jag skrev terapeuter då både psykologer och psykoterapeuter kan behandla trauman, det är knappast så att dom betalar för behandling hos en samtalsterapeut som gått en snabbkurs

Jag har fått bekräftat från flera personer så det är inget som jag enbart hört från Sara, bland annat en terapeut som är knuten till regionen som dom har anlitat

Citat:
Nej? Var är detta påhittade inlägg?
ALLA inlägg som du skrev är med förutom de inlägget där du hoppade på mig för att ha missförstått dig och läst fel om information du påstår du gett men inte går att finna...

Ingenstans har du förtydligat mer än med att du nämnde terapeuter FÖR både terapeuter och psykologer kan behandla trauman.
Ingenstans förtydligar du att du har information om att de anlitar både och.

Där emot har jag varit tydlig med att terapeut KAN vara del i en behandling. MEN terapeut är ingen skyddad titel och krävs ingen utbildning så man kan ha kalle anka terapeut som tycker de är bra på att lyssna och prata och man kan ha psykologiutbildad terapeut. Att de tar in terapeuter säger NOLL om kvalitén på vården de erbjuder.

Du får nog läsa igenom det jag skriver lite bättre, men för att förtydliga det ytterligare så syftade jag som sagt på både psykologer och psykoterapeuter och inget annat
Citera
2025-03-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Varför skulle man ta det som du skriver på allvar Bertil? Du är en högst tvivelaktig person som tror dej veta saker från höger å vänster. Du sitter i gräv o uppmanar folket att skicka brev o ringa upp anhöriga o gäddor.

Vad kommer du med för lögner? Var har jag uppmanat folk att ringa upp eller skriva brev till anhöriga?
Jag har kommit med förslag till Kim vid några tillfällen om gäddor som skulle kunna ställa upp på en intervju men det är allt

Kom inte och ägna dig åt någon form av falsk ryktesspridning för det är mot flashbacks regler
Citera
2025-03-23, 16:23
Medlem
Citat:
Du får nog läsa igenom det jag skriver lite bättre, men för att förtydliga det ytterligare så syftade jag som sagt på både psykologer och psykoterapeuter och inget annat
Jag har läst och läst och läst men de inlägget betyder inte vad du tror det betyder.
Det säger att du nämnde terapeuter då både terapeuter och psykologer kan behandla trauma, men ingenstans säger du att du faktiskt menade att Dumpen köper in båda typer utav tjänster, bara en gång nämner du om inköp och då var det om terapeuter.

Sedan tillägger du att du har god befogenhet i vad du säger då bla en terapeut i ditt närområde har bekräftat det men fortfarande så är det inte en mening som säger att de köper in psykologer med.

Men jag skulle såklart läsa emellan raderna och chansa lite på vad du menar?
Citera
2025-03-23, 16:31
Medlem
Citat:
Jag har läst och läst och läst men de inlägget betyder inte vad du tror det betyder.
Det säger att du nämnde terapeuter då både terapeuter och psykologer kan behandla trauma, men ingenstans säger du att du faktiskt menade att Dumpen köper in båda typer utav tjänster, bara en gång nämner du om inköp och då var det om terapeuter.

Sedan tillägger du att du har god befogenhet i vad du säger då bla en terapeut i ditt närområde har bekräftat det men fortfarande så är det inte en mening som säger att de köper in psykologer med.

Men jag skulle såklart läsa emellan raderna och chansa lite på vad du menar?

Har du så svårt att förstå så föreslår jag att du ställer ytterligare följdfrågor

Nämner jag psykologer och psykoterapeuter så är det givetvis det jag syftar på och sen sa jag att jag även har fått det bekräftat från en privat terapeut som är ansluten till regionen, om det var en psykolog eller psykoterapeut minns jag inte då detta var lite drygt ett år sedan
Citera
2025-03-23, 16:39
Medlem
Citat:
Vad kommer du med för lögner? Var har jag uppmanat folk att ringa upp eller skriva brev till anhöriga?
Jag har kommit med förslag till Kim vid några tillfällen om gäddor som skulle kunna ställa upp på en intervju men det är allt

Kom inte och ägna dig åt någon form av falsk ryktesspridning för det är mot flashbacks regler
”Kommit med förslag” e bara en finare formulering av ”uppmana/uppmuntra”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in