2025-03-22, 02:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
vad för taklampa tänker dom hänga i sovrummet som väger 10-15 kg? En kristallkrona?

Vilken taklampa VÄÄÄGER så här mycket?

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Att det är "skitäckligt överallt" där han bor ligger helt i linje med baronens personlighet, så det bör inte finnas något att klaga på där.

Sker ju liksom per automatik när Varonen kliver in i en lokal.

Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa

hans mamma måate ju skämmas men hon är nog perversast av dom alla, tänk dig, det är inte otänkbart att hon gilmar att bli extremt fistad i fittan du vet, typ köra in en hel jävla baseball i fittan, åååååh så jävla vidrigt

Låter som att du har tänkt en hel del på det där? En hel del.....
Citera
2025-03-22, 04:17
Medlem
abvs avatar
Vilken kämpe som låste in sig och slogs som ett lejon för den där lägenheten. Vad sa han? "Jag kommer inte komma ut innan vi har den här lägenheten baby". Bra jobbat Rask och grattis till nya boendet.
Citera
2025-03-22, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Vilken kämpe som låste in sig och slogs som ett lejon för den där lägenheten. Vad sa han? "Jag kommer inte komma ut innan vi har den här lägenheten baby". Bra jobbat Rask och grattis till nya boendet.

Är det konstaterat att det är en tidigare Soc lägenhet?
Citera
2025-03-22, 07:42
Medlem
Baron von Trosa har tappat det helt. Den senaste videon skulle vara bra utbildningsmaterial för blivande Psykologer och Mentalvårdare.

Vi har blivit placerade av Trobo! Vad I helvete säger människan. Plankor ur golvet. Spindlar från taket. Allt medan följare hyllar honom. Jag tycker ändå att knarkpaketen är vidrigaste, att dissa en polisen och leva jävulen för något han själv ligger bakom, hur sjukt är inte det?
Citera
2025-03-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Är det konstaterat att det är en tidigare Soc lägenhet?

Nej, men man kan konstatera att det är ett riktigt slitet ruttet råttbo.
Jag har svårt att tro att socialen får använda en så sliten lägenhet, särskilt när elen inte är jordad och den verkar vara byggd av blåbetong som är direkt hälsoskadligt på grund av all radon.

Eller har någon erfarenhet av socialen, som vet om dom ens får placera utsatta i sådana här direkt vidriga lägenheter?
Citera
2025-03-22, 08:28
Medlem
Wooqiprwos avatar
Han har uppenbarligen svårt att förstå. Hyresvärden skiter i att ni har bott trångt, det är inte deras ansvar att ni har överbefolkat er på liten yta. De tar hänsyn till hur det såg ut när ni flyttade in och hur det såg ut när ni flyttade ut samt när det renoverades senast.

Kom inte med: "Det blir mer slitet när det är litet, vi är liksom fyra/fem personer som har bott här i tio års tid".

Och att den tidigare hyresgästen till den nya lägenheten inte fått betala en saftig faktura är för att ni valt att flytta in i den osedd samt att det är en äldre lägenhet där de kanske accepterar att den inte är lika "fin".
Senast redigerad av Wooqiprwo 2025-03-22 kl. 08:39.
Citera
2025-03-22, 08:49
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:
Du, om någon någonsin sprutade mig i ansiktet så skulle jag ha ihjäl den personen samt varenda en i rummet, oavsett om dom i rummet är en hel skolklass med oskyldiga flyktingbarn. Jag är säker på att du fungerar likadant. Pervot Rask är ju sjukt jävla pervers, hans mamma måate ju skämmas men hon är nog perversast av dom alla, tänk dig, det är inte otänkbart att hon gilmar att bli extremt fistad i fittan du vet, typ köra in en hel jävla baseball i fittan, åååååh så jävla vidrigt

Det finns inga oskyldiga flyktingbarn.

ONT:

Vad Rask måste förstå är att hans gamla lägenhet är nybyggd jämfört med 70-talskåken han bor i nu.
Därför vill hyresvärden underhålla den.
Idioten tror på riktigt att en hyresvärd ska renovera en så gammal lägenhet.
Det blir på sin höjd lite måsten och akuta grejer.

Rask hade all tid i världen att titta på lägenheten men precis som med sina bilköp väljer han att inte göra det.
Sen ska det gnällas och klagas.

Kåken Rask bor i nu skulle hyresvärden hellre riva än att totalrenovera.
53:58 in kommer snuddar han själv på det men tycker ändå att "Rätt ska vara rätt".
Det skulle kosta hundratals miljoner att renovera alla lägenheter Rask.
De kan inte göra det bara för att du bor där och tycker att "Rätt ska vara rätt".

Fortsätter man lyssna trycker han direkt ner Therese igen när han säger att
"JAG betalar 12500, det är jag som står på kontraktet. Så JAG betalar 12500kr"

Rask förvånad att det är spindlar i en lägenhet på vintern
Brandvarnaren ska jag inte ens gå in på.
Senast redigerad av Vicious-Macki 2025-03-22 kl. 08:58.
Citera
2025-03-22, 08:59
Medlem
Rask, fastighetsägaren ansvarar för att där finns brandvarnare. Hyresgästen ansvarar för underhållet av brandvarnaren. Alltså det är du som ska byta batteri när det behövs.

Va inte heller rädd för att det visade sig finnas asbest i köket. Ganska vanligt i byggnaden från 60-talet. Kan till och med finnas asbest under plastmattan i din städskrubb 👍

Golv byggdes inte likadant på 60-talet som på 00-talet därav resultatet av ditt knackande på golvet. Se det som charmigt med orginal golvet kvar 😉
Senast redigerad av Sir89 2025-03-22 kl. 09:03.
Citera
2025-03-22, 09:06
Medlem
Wooqiprwos avatar
Har jordfels-Baronen tomtedräkt på sig i början av videon btw eller vad är det för jävla röda byxor man skymtar?
Citera
2025-03-22, 09:24
Medlem
aYaLLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Rask, fastighetsägaren ansvarar för att där finns brandvarnare. Hyresgästen ansvarar för underhållet av brandvarnaren. Alltså det är du som ska byta batteri när det behövs.

Va inte heller rädd för att det visade sig finnas asbest i köket. Ganska vanligt i byggnaden från 60-talet. Kan till och med finnas asbest under plastmattan i din städskrubb 👍

Golv byggdes inte likadant på 60-talet som på 00-talet därav resultatet av ditt knackande på golvet. Se det som charmigt med orginal golvet kvar 😉
Seriöst, krävde han att hyresvärden skulle byta batterier i brandvarnaren? Nu får han väl för fan ge sig
Citera
2025-03-22, 09:30
Medlem
Varför fortsätter han säga "lägenheten som trobo har placerat oss i" hela tiden, är det en soc lägenhet dom fått alltså? trodde han hade ansökt den själv hur är det då trobo som "placerat" rask där?
Citera
2025-03-22, 09:35
Medlem
Citat:
Seriöst, krävde han att hyresvärden skulle byta batterier i brandvarnaren? Nu får han väl för fan ge sig
Han undrade vems ansvaret är att byta batteri. Försökte få det till att trobo kanske placerat familjen i en lägenhet med el-fel och icke fungerande brandvarnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in