2025-03-21, 08:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Varför måste vaccinet ställas mot de siffrorna? Det är inte så att vaccinet överhuvudtaget minskar risken för covid.

Det är bara att ge sig IMBILDEN. Du var en stor vaccin-fascist och det visade sig att du hade fel. Se detta som ett tillfälle att lära dig och växa som människa.

Mig veterligen fortsätter man att vaccinera runt om i världen mot Covid, så även i Sverige. Vaccin rekommenderas från 12 år och uppåt.

Dödstalen rasade under 2021 vartefter vaccinationsgraden bredde ut sig.

Det är mest bara på Flashback som vaccinet inte tycks fungera. Tyvärr hyser det här forumet massvis med konspirationsdårar och religiösa fundamentalister som inte förstår bättre.
Citera
2025-03-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Mig veterligen fortsätter man att vaccinera runt om i världen mot Covid, så även i Sverige. Vaccin rekommenderas från 12 år och uppåt.

Det är mest bara på Flashback som vaccinet inte tycks fungera. Tyvärr hyser det här forumet massvis med konspirationsdårar och religiösa fundamentalister som inte förstår bättre.

Vaccination mot covid minskar inte risken att bli smittad med covid.
Citera
2025-03-21, 17:56
Medlem
Citat:
Vet linte om dina siffror stämmer, men risken för blodpropp, infarkt, stroke ökar med flera tusen procent när man drabbas av en covidinfektion. Det är detta som vaccinet måste ställas mot.

Källa?
Citera
2025-03-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tyvärr... "IMBILDEN på Flashback" är ingen godtagbar källa. 😁

Den här kvinnan ångrar att hon tog sin tredje dos. Fortfarande efter två år har hon fortfarande spikprotein i kroppen som kommer från mRNA-vaccinet!

https://x.com/_aussie17/status/1901618820349075472
Japansk vaccinskadad patient fortsätter att uttrycka spikprotein från vacciner mer än två år efter den senaste Pfizer-injektionen!
/.../
När det gäller detta orsakssamband upptäckte Dr. Sano, specialutnämnd professor vid Kochi University, spikprotein som härrör från mRNA-vaccinet.

Det där är bara inbillad sjukdom, lite grann som folk som går i blir elergiska mot elektronik.

Jag väntar fortfarande på den stora massdöden då 2-3 miljarder vaccinerade kommer och dö en smärtsam död som vaccinmotståndarna och experterna här påstod. New world order sades det.
Citera
2025-03-22, 01:22
Medlem
Citat:

De flesta människor hade redan smittats och tillfrisknat då(en liten andel avled). Således var alla "naturvaccinerade" då, med eller utan spruta.
Citera
2025-03-22, 08:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yp3fkKr
Källa?

Tycker det varit rätt omskrivet. Har du följt sjukdomen borde det inte komma som någon nyhet. Prova att googla blodpropp och covid19 eller bloodclot and covid, eller covid and heart attacks, stroke.
Du får många träffar. Bara för dig att utvärdera vilka som du bedömer som trovärdiga, men det finns forskningsrapporter om det där. Även utredningar från olika länders hälsodepartement.
Finns ju en anledning till varför många länder stängde igen och att man starkt verkat för vaccinering.
Citera
2025-03-22, 08:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Vaccination mot covid minskar inte risken att bli smittad med covid.

Det tror jag faktiskt att det gör. I vart fall om man är tämligen nyvaccinerad.
Jag har vistats i samma rum där alla haft pågeånde infektion utan att ha blivit smittad. Tog flera upprepade tester som alla visade negativt.
Citera
2025-03-22, 10:36
Medlem
Citat:
Tycker det varit rätt omskrivet. Har du följt sjukdomen borde det inte komma som någon nyhet. Prova att googla blodpropp och covid19 eller bloodclot and covid, eller covid and heart attacks, stroke.
Du får många träffar. Bara för dig att utvärdera vilka som du bedömer som trovärdiga, men det finns forskningsrapporter om det där. Även utredningar från olika länders hälsodepartement.
Finns ju en anledning till varför många länder stängde igen och att man starkt verkat för vaccinering.

Du hävdade att det rörde sig om flera tusen procent ökning, det behöver du redovisa källa för. Hur många tusen procent rör det sig om?
Citera
2025-03-22, 10:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du hävdade att det rörde sig om flera tusen procent ökning, det behöver du redovisa källa för. Hur många tusen procent rör det sig om?

Anser inte att jag behöver redovisa någon källa alls om jag inte känner för det. Men eftersom jag nu ändå valt att göra det, kan du ju börja där och återkomma om du har ytterligare frågor. Jag orkar inte redovisa någon litteraturlista för dig.

De här kan säkert hjälpa dig om du ringer dem och berättar om ditt ärende.
https://kib.ki.se/
Citera
2025-03-22, 10:45
Medlem
Citat:
Anser inte att jag behöver redovisa någon källa alls om jag inte känner för det. Men eftersom jag nu ändå valt att göra det, kan du ju börja där och återkomma om du har ytterligare frågor. Jag orkar inte redovisa någon litteraturlista för dig.

De här kan säkert hjälpa dig om du ringer dem och berättar om ditt ärende.
https://kib.ki.se/

Då kan man ju hävda att vaccinen ökar riskerna med flera hundratusen procent, sedan när man ombeds presentera källa eller studie så är det bara att svara "jag känner inte för det" och sedan länka till PubMed's startsida.

Extremt oseriöst.
Citera
2025-03-22, 10:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Då kan man ju hävda att vaccinen ökar riskerna med flera hundratusen procent, sedan när man ombeds presentera källa eller studie så är det bara att svara "jag känner inte för det" och sedan länka till PubMed's startsida.

Extremt oseriöst.

Nej, det är inte extremt oseriöst. Något som däremot är extremt oseriöst är att förvänta sig länkar till vartenda påstående på en diskussionssida som Flashback. Sitter du själv och spar länkar på allt det du läser och de erfarenheter du skaffar dig genom livet? Vad är förresten en länk värd?
Flertalet vaccinskeptiker i denna tråd som länkar gör det ju till 99,999% till oseriösa konspirations sidor och/eller till rapporter som de inte själva har förstånd att att tolka
Rena idiotresonemang som att "man kan bli sjuk trots vaccinering, så därför är alla vaccin skadliga och onödiga".
Citera
2025-03-22, 11:01
Medlem
Citat:
Nej, det är inte extremt oseriöst. Något som däremot är extremt oseriöst är att förvänta sig länkar till vartenda påstående på en diskussionssida som Flashback. Sitter du själv och spar länkar på allt det du läser och de erfarenheter du skaffar dig genom livet? Vad är förresten en länk värd?
Flertalet vaccinskeptiker i denna tråd som länkar gör det ju till 99,999% till oseriösa konspirations sidor och/eller till rapporter som de inte själva har förstånd att att tolka
Rena idiotresonemang som att "man kan bli sjuk trots vaccinering, så därför är alla vaccin skadliga och onödiga".

Tror att du bara hittade på siffran. Den tid du lagt på att svara mig nu kunde du istället lagt på att presentera källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in