2025-03-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... t.o.m. Bill Gates tyckte det var synd att Omicron kom och gjorde ett bättre jobb att "vaccinera" populationen än vaccinerna gjorde.

https://www.youtube.com/watch?v=hVXtxEpg3kc
"During an event at the Munich Security Conference, Bill Gates said, "Sadly the virus itself - particularly the variant called Omicron - is a type of vaccine, creates both B cell and T cell immunity"

Nej det sa han inte.

https://www.johnlocke.org/bill-gates-gives-omicron-more-credit-than-vaccines-in-battling-covid/

Det han sa var att Omicron gjorde ett bättre jobb på att sprida sig snabbt i samhället - snabbare än vaccinationerna.

Men även om Omicron ansågs vara mildare så gjorde den stora spridningen att det avled många människor (främst äldre) - många fler än antivaxxers kan fantisera ihop som påståtts avlidit pga vaccinet.

Du klipper i citatet avsiktligt för att dölja det han säger.

Citat:
Sadly, the virus itself, particularly, the variant called omicron, is a type of vaccine, that is, it creates both B-cell and T-cell immunity, and it’s done a better job getting out to the world population than we have with vaccines

Problemet är när nästa sjukdom kommer som kanske har 10-20% dödlighet - ska vi då också låta sjukdomen spridas fritt och skapa immunitet bara för att några sprider falskheter och tror att Gates har 5G-chip i vaccinet.
Citera
2025-03-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Nej det sa han inte.

https://www.johnlocke.org/bill-gates-gives-omicron-more-credit-than-vaccines-in-battling-covid/

Det han sa var att Omicron gjorde ett bättre jobb på att sprida sig snabbt i samhället - snabbare än vaccinationerna.

Men även om Omicron ansågs vara mildare så gjorde den stora spridningen att det avled många människor (främst äldre) - många fler än antivaxxers kan fantisera ihop som påståtts avlidit pga vaccinet.

Du klipper i citatet avsiktligt för att dölja det han säger.

Problemet är när nästa sjukdom kommer som kanske har 10-20% dödlighet - ska vi då också låta sjukdomen spridas fritt och skapa immunitet bara för att några sprider falskheter och tror att Gates har 5G-chip i vaccinet.
Obegripligt att genomgången infektion ignorerades när folk skulle godhetsknarka med vaccinpass. Fullkomligt ovetenskapligt.

Och folk var så jävla dumma i huvudet att de gick på det!! "Bäst att ta en spruta OCKSÅ trots att jag har genomgått en infektion och fått naturlig immunitet." 😂

Etablerad vetenskap kastades rakt i soptunnan för att giriga kriminella vaccintillverkare skulle få tjäna mer pengar.
Citera
2025-03-07, 11:50
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Visst, jag håller rätt mycket med, men i övrigt arbetade ju Sverige för att just unga skulle fortsätta som vanligt, kanske för att få viruset och uppnå den där "flockimmuniteten" som man strävade efter, eftersom man just ansåg att unga inte skulle drabbas så farligt. Och en hel del unga verkar ha fått långtidscovid, också före vaccinet, det skrevs om sådana fall hösten 2020 som jag minns det.

Nej som du skriver så ansåg med rätta att barn inte skulle drabbas så farligt så varför vaccinerade vi då barnen?
Den enda rimliga anledningen är detta gjordes för att förhindra smittspridning till äldre vilket också visat sig felaktigt och kanske till och med kontraproduktivt med ännu fler asymptomatiskt och lindrigt smittade som fortsatte röra sig ute i samhället.

Det fanns inga riktiga bevis för att vaccinering hjälpte mot långcovid, det fanns inga färdiga långtidsstudier, det fanns inga bevis att det hjälpte mot smittspridning, det fanns massor med inrapporterade biverkningar och ÄNDÅ tryckte vi i barn vaccinet.
Detta gjordes således för att hela samhället var i något slags paniktillstånd där vetenskap och logik fick stå tillbaka.

Jag har själv tagit ett par sprutor och jag tror inte vaccinet är speciellt farlig men jag är vuxen och kan bestämma själv men barnen hur fan tänkte myndigheterna?. Hos skolbarnen var det ett dessutom ett gigantiskt grupptryck att ta sprutan, du ansågs som pestsmittad om du inte tog.
Citera
2025-03-18, 01:21
Medlem
Och precis som mned andra vågor av sjukdomar efter pandemin fortsätter nu influensasäsongen, och drabbar unga extra.
Läkare är både bekymrade och förbryllade över en stor smittspridning som bara fortsätter och som drabbar vissa unga extra hårt. (...)

Så mycket som var fjärde patient som behöver ecmo-behandling är i tonåren, enligt tidningen. Det är en stor ökning jämfört med 2024, då motsvarande siffra bara var fem procent. Det tros vara en konsekvens av coronapandemin. https://marcusoscarsson.se/just-nu-stor-smittspridning-forbryllar-lakare-ar-bekymmersamt/
Och som vanligt antas det bero på coronapandemin, i lite oklara termer, men ofta för att det ska finnas ett underskott av immunitet. Hur många år ska vi fortsätta prata om det här underskottet efter en pandemi där vi faktiskt inte stängde samhället särskilt mycket? Eller ska man se det som att de unga som behöver ecmo-behandling ska slås ut över pandemins 3 år? Kanske det. Men varför är ökningen större 3 år efter pandemin än 2 år efter den?
Citera
2025-03-19, 20:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Och precis som mned andra vågor av sjukdomar efter pandemin fortsätter nu influensasäsongen, och drabbar unga extra.
Läkare är både bekymrade och förbryllade över en stor smittspridning som bara fortsätter och som drabbar vissa unga extra hårt. (...)

Så mycket som var fjärde patient som behöver ecmo-behandling är i tonåren, enligt tidningen. Det är en stor ökning jämfört med 2024, då motsvarande siffra bara var fem procent. Det tros vara en konsekvens av coronapandemin. https://marcusoscarsson.se/just-nu-stor-smittspridning-forbryllar-lakare-ar-bekymmersamt/
Och som vanligt antas det bero på coronapandemin, i lite oklara termer, men ofta för att det ska finnas ett underskott av immunitet. Hur många år ska vi fortsätta prata om det här underskottet efter en pandemi där vi faktiskt inte stängde samhället särskilt mycket? Eller ska man se det som att de unga som behöver ecmo-behandling ska slås ut över pandemins 3 år? Kanske det. Men varför är ökningen större 3 år efter pandemin än 2 år efter den?

Jag tycker mig se en växande vaccinskepsis. Tyvärr ofta från sk alternativmedia. Lustigt egentligen att det ofta kommer från konservativa krafter. Lite samma gäng som är emot aborter, tror på gud, att judarna är roten till allt ont. Att världen styrs av Big Pharma. Sjukdomar som mässlingen, polio och TBC har kommit tillbaka. Många fler borde vaccinera sig mot influensa. Tror många blev skeptiska till vaccin efter svininfluensan år 2009.
Media bidrog också och kallade det för "skandal". Att det ett vanligt influensaår dör uppåt 2000 personer i sjukdomen talas det rätt tyst om. Jag vet personer som blivit rejält dåliga och behövt sjukhusvård. Följdsjukdom som lunginflammation ska inte bagitaliseras.
Hade fler vaccinerat sig hade de förmodligen klarat sig lindrigare undan.

Jag vaccinerar mig. Jag ser risken med vaccinet som betydligt lägre än risken för att man blir allvarligt sjuk av sjukdomen och så är det sannolikt för minst 99% av befolkningen.

Vaccinskeptiker låter ibland som rena voodooprästerna. Jag tycker närmast att vaccinskepsis är synonymt med att vara obildad, snudd på vidskeplig.
Citera
2025-03-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker mig se en växande vaccinskepsis. Tyvärr ofta från sk alternativmedia. Lustigt egentligen att det ofta kommer från konservativa krafter. Lite samma gäng som är emot aborter, tror på gud, att judarna är roten till allt ont. Att världen styrs av Big Pharma. Sjukdomar som mässlingen, polio och TBC har kommit tillbaka. Många fler borde vaccinera sig mot influensa. Tror många blev skeptiska till vaccin efter svininfluensan år 2009.
Media bidrog också och kallade det för "skandal". Att det ett vanligt influensaår dör uppåt 2000 personer i sjukdomen talas det rätt tyst om. Jag vet personer som blivit rejält dåliga och behövt sjukhusvård. Följdsjukdom som lunginflammation ska inte bagitaliseras.
Hade fler vaccinerat sig hade de förmodligen klarat sig lindrigare undan.

Jag vaccinerar mig. Jag ser risken med vaccinet som betydligt lägre än risken för att man blir allvarligt sjuk av sjukdomen och så är det sannolikt för minst 99% av befolkningen.

Vaccinskeptiker låter ibland som rena voodooprästerna. Jag tycker närmast att vaccinskepsis är synonymt med att vara obildad, snudd på vidskeplig.
Det beror på vad man erfarit.
Jag var ingen vaccinskeptiker, hade ingen ståndpunkt egentligen. Men var svårt sjuk i annat. Så var duktig patient.
En nära anhörig - mycket gammal och med flera sjukdomar - är jag dock övertygad om att hennes sista år blev bedrövliga pga vaccinet. Märktes direkt efter första injektionen. Från att varit otroligt aktiv för sin ålder tog hon sig inte utanför sitt hem. Sen gick det snabbt, väldigt snabbt utför.

Man kan inte se sådana här saker så svart och vitt, det är så oerhört mycket mer komplext. Och ingen har svaren.
Citera
2025-03-19, 22:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det beror på vad man erfarit.
Jag var ingen vaccinskeptiker, hade ingen ståndpunkt egentligen. Men var svårt sjuk i annat. Så var duktig patient.
En nära anhörig - mycket gammal och med flera sjukdomar - är jag dock övertygad om att hennes sista år blev bedrövliga pga vaccinet. Märktes direkt efter första injektionen. Från att varit otroligt aktiv för sin ålder tog hon sig inte utanför sitt hem. Sen gick det snabbt, väldigt snabbt utför.

Man kan inte se sådana här saker så svart och vitt, det är så oerhört mycket mer komplext. Och ingen har svaren.

Man får göra en risk reward analys helt enkelt, men många är nog inte så duktiga på det.
De läser i kvällsblaskan om någon stackare som fått en blodpropp av vaccinet. Därav drar de slutsatsen att det är livsfarligt. Att det hindrat 20 tusen personer från att bli svårt sjuka är en icke händelse och har noll nyhetsvärde.

Är ju bara att följa denna tråd och vad som skrivs. Är ju säkert 1000 gånger fler som dött av viruset jmf med vaccinet. Är ju bara att se vad som hände med dödstalen och antalet intensivvårdade när man på allvar kom igång med vaccineringen år 2021. De störtdök. Ändå tycks en stor grupp vara livrädda för vaccin, men obrydda inför sjukdomen.
Citera
2025-03-19, 22:39
Medlem
Citat:
Man får göra en risk reward analys helt enkelt, men många är nog inte så duktiga på det.
De läser i kvällsblaskan om någon stackare som fått en blodpropp av vaccinet. Därav drar de slutsatsen att det är livsfarligt. Att det hindrat 20 tusen personer från att bli svårt sjuka är en icke händelse och har noll nyhetsvärde.

Är ju bara att följa denna tråd och vad som skrivs. Är ju säkert 1000 gånger fler som dött av viruset jmf med vaccinet. Är ju bara att se vad som hände med dödstalen och antalet intensivvårdade när man på allvar kom igång med vaccineringen år 2021. De störtdök. Ändå tycks en stor grupp vara livrädda för vaccin, men obrydda inför sjukdomen.
Så är det. Det kunde lika väl gått andra vägen.
Svårt avgöra vilket varit mest plågsamt kontra långdraget.
Dilemmat var att kvinnan själv inte ville ta vaccinet.
Nu i efterhand är det så lätt att vara efterklok.
Citera
2025-03-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Så är det. Det kunde lika väl gått andra vägen.
Svårt avgöra vilket varit mest plågsamt kontra långdraget.
Dilemmat var att kvinnan själv inte ville ta vaccinet.
Nu i efterhand är det så lätt att vara efterklok.
Har du sett den största säkerhetsstudien av COVID-19-"vacciner" som någonsin genomförts, med 99 miljoner individer? Den bekräftade att injektionerna inte är säkra för mänsklig användning!!

➊ 610 % ökad risk för myokardit efter injektion med mRNA-plattform.
➋ 378 % ökad risk för akut disseminerad encefalomyelit (ADEM) efter mRNA-injektion.
➌ 323 % ökad risk för cerebral venös sinustrombos (CVST) efter injektion med virusvektor.
➍ 249 % ökad risk för Guillain-Barrés syndrom (GBS) efter injektion med virusvektor.

Och då har vi inte ens tagit upp fördröjda biverkningar som t.ex. cancer eller fertilitetsproblem.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38350768/
COVID-19 vaccines and adverse events of special interest: A multinational Global Vaccine Data Network (GVDN) cohort study of 99 million vaccinated individuals
K Faksova et al. Vaccine. 2024.
Citera
2025-03-20, 17:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Har du sett den största säkerhetsstudien av COVID-19-"vacciner" som någonsin genomförts, med 99 miljoner individer? Den bekräftade att injektionerna inte är säkra för mänsklig användning!!

➊ 610 % ökad risk för myokardit efter injektion med mRNA-plattform.
➋ 378 % ökad risk för akut disseminerad encefalomyelit (ADEM) efter mRNA-injektion.
➌ 323 % ökad risk för cerebral venös sinustrombos (CVST) efter injektion med virusvektor.
➍ 249 % ökad risk för Guillain-Barrés syndrom (GBS) efter injektion med virusvektor.

Och då har vi inte ens tagit upp fördröjda biverkningar som t.ex. cancer eller fertilitetsproblem.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38350768/
COVID-19 vaccines and adverse events of special interest: A multinational Global Vaccine Data Network (GVDN) cohort study of 99 million vaccinated individuals
K Faksova et al. Vaccine. 2024.

Vet linte om dina siffror stämmer, men risken för blodpropp, infarkt, stroke ökar med flera tusen procent när man drabbas av en covidinfektion. Det är detta som vaccinet måste ställas mot.
Citera
2025-03-20, 18:27
Medlem
Citat:
Vet linte om dina siffror stämmer, men risken för blodpropp, infarkt, stroke ökar med flera tusen procent när man drabbas av en covidinfektion. Det är detta som vaccinet måste ställas mot.
Tyvärr... "IMBILDEN på Flashback" är ingen godtagbar källa. 😁

Den här kvinnan ångrar att hon tog sin tredje dos. Fortfarande efter två år har hon fortfarande spikprotein i kroppen som kommer från mRNA-vaccinet!

https://x.com/_aussie17/status/1901618820349075472
Japansk vaccinskadad patient fortsätter att uttrycka spikprotein från vacciner mer än två år efter den senaste Pfizer-injektionen!
/.../
När det gäller detta orsakssamband upptäckte Dr. Sano, specialutnämnd professor vid Kochi University, spikprotein som härrör från mRNA-vaccinet.
Citera
2025-03-20, 21:11
Medlem
Citat:

Varför måste vaccinet ställas mot de siffrorna? Det är inte så att vaccinet överhuvudtaget minskar risken för covid.

Det är bara att ge sig IMBILDEN. Du var en stor vaccin-fascist och det visade sig att du hade fel. Se detta som ett tillfälle att lära dig och växa som människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in