2025-03-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Det behöver inte finnas en anledning att stå upp för sig själv. Är man eller har varit utsatt så vill man göra sin röst hörd. Precis som hon också skrev idag, hon ville få sin röst hörd innan någon annan manipulerar hennes röst eller sätter ord i hennes mun typ.
Måns inlägg var för det första inte skrivet av honom själv, men som du skrivit förut spelar det ingen roll. För det andra så har han precis fått anklagelser riktade mot sig så SJÄVKLART svarar han med något sånt där "fint" att det enda han bryr sig om är barnen m.m. Vad skulle han annars ha lagt ut? Han måste ju vinna tillbaka sina fans och då får han "spela snäll och omtänksam pappa".
Så uppfattade inte jag det.
Det var väldigt ärligt och rakt på. Närmast ett rop på hjälp. En vädjan om lugn och ro från alla skriverier.
Så jag kommer inte att skriva mer här.
Men tack för samtalet och godnatt.
Citera
2025-03-20, 23:49
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Så uppfattade inte jag det.
Det var väldigt ärligt och rakt på. Närmast ett rop på hjälp. En vädjan om lugn och ro från alla skriverier.
Så jag kommer inte att skriva mer här.
Men tack för samtalet och godnatt.
Precis så som han behöver framstå just nu. Ciara bad om samma sak i dagens story.
Godnatt på dig!
Citera
2025-03-20, 23:50
Medlem
Citat:
Man beter sig inte hur som helst oavsett hur sårad man är. Han är en offentlig person så han får räkna med konsekvenser om han beter sig dåligt.
Vad var en efterkonstruktion? Att det skulle gå mer under radarn?
Nej som en bortförklaring för att hon inte valde det snygga sättet-att lämna in en gemensam ansökan.
Citera
2025-03-20, 23:58
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej som en bortförklaring för att hon inte valde det snygga sättet-att lämna in en gemensam ansökan.
Jättevanligt att kvinnor i våldsamma relationer lämnar in ansökan själv, inget konstigt med det överhuvudtaget.
Citera
2025-03-21, 00:18
Medlem
Citat:
Jättevanligt att kvinnor i våldsamma relationer lämnar in ansökan själv, inget konstigt med det överhuvudtaget.

Precis, i princip omöjligt att samarbeta om den ena utövar våld mot den andra.
Citera
2025-03-21, 00:23
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Precis, i princip omöjligt att samarbeta om den ena utövar våld mot den andra.
Speciellt om man dessutom lever i rädsla. Brukar ju hotas med att skada barnen om mamma gör något "fel". Hur vågar man då?
Nu var det nog inte såna typer av hot i detta fallet men det är fullt rimligt att lämna in en skilsmässoansökan själv.
Citera
2025-03-21, 00:24
Avstängd
Citat:
Har faktiskt bara koll på 2, Cara Mia och Heroes. Båda var bortglömda fram tills jag hörde hans namn nu när jag va till nära vänner med barn som kollar melodifestivalen. I år. Då blev jag påmind att han fanns och kom ihåg de 2 låtarna.
Årets bidrag vägrar jag se som en "hit". De 2 förstnämnda kan jag köpa att de blivit hits. Har han ens fler?
'Hope and Glory' har han också. Har du hört den??
Citera
2025-03-21, 00:27
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evjon123
'Hope and Glory' har han också. Har du hört den??
Ringer ingen klocka.
Citera
2025-03-21, 00:29
Avstängd
Citat:
Ringer ingen klocka.
Lyssna på spotify <3 Fire in the rain har också fått många streams!!
Citera
2025-03-21, 00:43
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evjon123
Lyssna på spotify <3 Fire in the rain har också fått många streams!!
Nej tack det är inte min musiksmak. Förundrad över hur folk här i lilla Sverige kan se honom som så stor. Som jag skrivit tidigare har han väl knappast åkt på turné. Ingen känner väl till honom utanför Sveriges gränser.
Citera
2025-03-21, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Måns må vara boven i dramat men han har nog bättre pr-rådgivare än sin exfru. Hans uttalande idag var neutralt hållet medan hennes är mer av en attack som röjer känslor. Osmart att bråka och göra angrepp offentligt, om hon nu verkligen vill hålla det privat som hon säger. Smartare att hålla tyst i media och få ut sin upprättelse på andra sätt, tex gm att få vårdnaden på juridisk väg.

Tycker hans uttalande är äckligt. Dryper av "lilla gumman, du borde veta bättre"-attityd. Han gör inte ett uttalande för att skydda sina barn, han gör det för att få överhanden i detta krig som utkämpas just nu mellan dem båda. För att folk ska tycka att han är en fin kille, duktig pappa etc.
Senast redigerad av Edda 2025-03-21 kl. 01:05.
Citera
2025-03-21, 01:25
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edda
Tycker hans uttalande är äckligt. Dryper av "lilla gumman, du borde veta bättre"-attityd. Han gör inte ett uttalande för att skydda sina barn, han gör det för att få överhanden i detta krig som utkämpas just nu mellan dem båda. För att folk ska tycka att han är en fin kille, duktig pappa etc.

Håller med.

Rekommenderar att ni lyssnar på Bathina Pilipsons podd där hon intervjuar Ciara (juni 2023). Enligt C spenderade M ca 90% av sin tid i Sverige vilket då rimligtvis innebär att han varit pappa på 10%.

Han borde brytt sig om barnen innan C fick nog av hans beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in