2025-03-19, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ja, det här är inget att skämta om, utan bör tas på fullaste allvar!

Sedan måste samhället stå bakom den utsatta personen och kanske även förnedra eller ge idioten stryk om inte lagar eller rent snack hjälper, då ingen ska ha det som Neuner, att bli besökt och hitta handskrivna kärleksförklaringar på sin bil varje dag under 4 år i streck, från samma person, det är ju helt sinnesrubbat..
Verkar som mitt förra inlägg där jag föreslog vad man borde göra med fanskapet blev borttaget pga brott mot Flashbacks regler. Men maxstraffet var väl 4 år så kommer inte sitta inne länge, men skulle inte förvåna om det stannar vid böter. Så vi får hoppas att situationen löses på annat vis.
Citera
2025-03-19, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
De har gjort en podd (som jag inte lyssnat på ännu) och på första sidan är den länkad med bild på SMSen men verkar inte finnas någon annanstans

Tog screenshot

http://www.laddy.se/visa-bild/2735/

Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Svårt att länka då man bara ser en bild!
Men om du är inne på aftonbladets startsida och skrollar neråt (över hälften och lite längre ner)

Rubriken där är:
"Sprang när hon hörde hans röst" <- leta efter det där (ovanför där så ser man 3 sms bilder)
underrubrik
v
"PODD Förföljaren sökte upp Frida Karlsson på tävling ”Såg tecken i hennes sociala medier”"

Tack, riktigt sjuka sms.

Det ser ju ut som ett riktigt sjukt practical joke, så om någon skriver så på riktigt så borde man ju låsas in på psyket på livsstid.

Men jag är rädd att det bara blir typ böter med Bodström som advokat.
Citera
2025-03-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontextuell
Jag tror det är på G nu av Tidöpartierna. Tyckte jag såg nåt igår eller om det var idag när jag slöscrollade att om man fått kontaktförbud så är det fotboja på och sen får den personen inte vistas i samma kommun. Har ej tid att kolla upp det nu, men nåt åt det hållet tror jag det var.

Kontaktförbud och fotboja snarast på denna gubbe som utsätter Frida för detta. Förstå vilken jävla tuff tid Frida haft denna säsongen, inte bara skadan utan någon gubbe som inte verkar frisk för fem öre.

Frida fick ju en fråga om foten under presskonferensen under VM där hon blev känslosam enligt Aftonbladet. Har ej kunnat hitta denna video men Aftonbladet har en intervju där frågan dyker upp när dom intervjuar henne efter prisceremonin hur mycket den påverkar. Och Frida svarar där man ser att hon får kämpa hårt för att hålla tillbaka tårarna när hon säger "Det har bara varit ett jobbigt år".

Länk till intervjun (1:15 in i videon): https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/QM2BbA/frida-karlssons-oro-skadan-har-paverkat-under-skid-vm
Senast redigerad av Oy-Captain 2025-03-19 kl. 21:02.
Citera
2025-03-19, 21:13
Medlem
Citat:
Dessa människor måste låsas in, det spelar ingen roll om det är kändisar eller bara vanliga människor de trakasserar. Jag har svårt att förstå att våra lagstiftare inte tar tag i de här frågorna. Övertygad om att det finns ett brett folkligt stöd.

SMSen till Frida vittnar om en riktigt sjuk individ, blev faktiskt provocerad av Bergströms försök att släta över det i podden även om jag förstår att man inte kan säga vad som helst i media innan någon är dömd.

Självklart. ingen ska ens behöva utsättas för något sådant.
Är bara vidrigt beteende :/
Vad säger lagen om t.ex bryter ett "kontaktförbud"?
Får man ens några påföljder om den bryts?

Sjuka människor helt klart. fyfan... :/
Citera
2025-03-19, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Självklart. ingen ska ens behöva utsättas för något sådant.
Är bara vidrigt beteende :/
Vad säger lagen om t.ex bryter ett "kontaktförbud"?
Får man ens några påföljder om den bryts?

Sjuka människor helt klart. fyfan... :/

Det är ju ett stort skämt att en psykisk sjuk människa bara får kontaktförbud, var det någon som trodde att han skulle följa det liksom?
Citera
2025-03-19, 21:20
Medlem
Citat:
Verkar som mitt förra inlägg där jag föreslog vad man borde göra med fanskapet blev borttaget pga brott mot Flashbacks regler. Men maxstraffet var väl 4 år så kommer inte sitta inne länge, men skulle inte förvåna om det stannar vid böter. Så vi får hoppas att situationen löses på annat vis.

Citat:
Ursprungligen postat av Oy-Captain
Kontaktförbud och fotboja snarast på denna gubbe som utsätter Frida för detta. Förstå vilken jävla tuff tid Frida haft denna säsongen, inte bara skadan utan någon gubbe som inte verkar frisk för fem öre.

Frida fick ju en fråga om foten under presskonferensen under VM där hon blev känslosam enligt Aftonbladet. Har ej kunnat hitta denna video men Aftonbladet har en intervju där frågan dyker upp när dom intervjuar henne efter prisceremonin hur mycket den påverkar. Och Frida svarar där man ser att hon får kämpa hårt för att hålla tillbaka tårarna när hon säger "Det har bara varit ett jobbigt år".

Länk till intervjun (1:15 in i videon): https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/QM2BbA/frida-karlssons-oro-skadan-har-paverkat-under-skid-vm

Jo, bra att det går till åtal, menar att man måste tag i sådant här på en gång! Den här gubben är ett störningsmoment, som måste bort ur hennes liv snarast möjligt och det är inget som en person ska behöva leva med under en längre tid eller acceptera!

Det här är allvarliga saker som kan sätta spår och vi såg hur seriöst WTA-touren i tennis agerade, när det gällde situationen med Raducanu för inte så länge sedan..
Citera
2025-03-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det är ju ett stort skämt att en psykisk sjuk människa bara får kontaktförbud, var det någon som trodde att han skulle följa det liksom?

Allt är ett missförstånd. Gubbfan var ute efter att STA(L)KA ifatt längdlöparen ifråga.

Men DEN gubben gick inte!
Senast redigerad av ccnut 2025-03-21 kl. 14:00.
Citera
2025-03-21, 17:14
Medlem
Grate lade upp ett inlägg idag på Wimt där han och Frida var på ett spinning pass tillsammans.

Kan mycket väl hända att de är tilllsammans men de vill inte gå ut med det på grund av stalkern.
Senast redigerad av Langrennsfan 2025-03-21 kl. 17:17.
Citera
2025-03-21, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan
Grate lade upp ett inlägg idag på Wimt där han och Frida var på ett spinning pass tillsammans.

Kan mycket väl hända att de är tilllsammans men de vill inte gå ut med det på grund av stalkern.

Får man inte fotboja?
Citera
2025-03-21, 19:47
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langrennsfan

Inte en chans att Frida och Grate är tillsammans.
Citera
2025-03-21, 20:06
Medlem
DaEzzs avatar
Jag kommer ihåg när tennisstjärnan Monika Seles blev knivhuggen av en dåre/stalker, detta mitt under match och det måste ju vara ännu värre i dag när sociala media potentiellt gör dig ännu mer utsatt för all möjlig skit.

Lås in de här jävla psykfallen innan de flippar helt, och/eller lås fast en fotboja på dom permanent så Frida och andra i hennes situation kan känna sig trygga.
Senast redigerad av DaEzz 2025-03-21 kl. 20:14.
Citera
2025-03-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
På den tiden när Sveriges befolkning uppgick till 7 miljoner någorlunda balanserade individer fanns det två jättelika mentalsjukhus, s:t Lars i Lund och s:ta Maria i Helsingborg,
bara Skåne. Nu när befolkningen uppgår till 10,5 miljoner, i stor utsträckning missanpassade individer, finns överhuvudtaget inga dårhus kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in