2025-03-19, 18:37
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om det visar sig att Frida avslutar karriären i förtid på grund av det här jävla psykot så blir man helt vansinnig.
Citera
2025-03-19, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Någon som vet målnummer och vilken tingsrätt?

Ångermanland tingsrätt mer vet jag inte…tidningen Ångermanland skrev om de här men artikeln är låst. Man ser dock att de är där rättegången ska hållas.
Citera
2025-03-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Om det visar sig att Frida avslutar karriären i förtid på grund av det här jävla psykot så blir man helt vansinnig.

Man blir så förbannad på sånt här…äckliga gubbar som förstör tjejer och inte fattar hur äcklande de blir av att ens få en komplimang av dem.
Senast redigerad av Fruktflugor 2025-03-19 kl. 18:56.
Citera
2025-03-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Skidskytten Magdalena Neuner om att vara förföljd av stalkers, obehagligt..👇

https://www.tv2.no/sport/vintersport/sjokkopplevelse-sto-pa-balkongen/17405936/

fyfan ännu en som blivit utsatt för helt sjuka saker
Trist för Neuner.
Känns ju helt klart som att det här är varför hon slutade så tidigt... :/ (Vilket är förståndligt när man ser hur det går till...)
Vad är det för fel på människor.
Är det så svårt att låta dom vara helt vanliga människor?...
Citera
2025-03-19, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktflugor
Man önskar ju man kunde sätta in dem på psykhem när de visar en okontrollerad besatthet istället för att sträcka händerna i luften och säga att man inte kan göra något. De bör inte får gå fritt och sätta skräck i folk när de uppenbarligen inte är fullt friska.

Jo, det borde vara rätt givet!

Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Landsförräderi, gubben har även svikit sin nation, som Frida Karlsson representerar!

Jacob Hård menade att Karlsson på 5-milen är Sveriges största guldhopp i Vinter-OS nästa år, så det här är en liten ”Quisling” helt enkelt..

Citat:
Man blir så förbannad på sånt här…äckliga gubbar som förstör tjejer och inte fattar hur äcklande de blir av att ens få en komplimang av dem.

Vidrigt är det, meningen är att en tjej ska välja ut den ”bästa mannen”, att då en pensionär på 65 år tror att han ens är med i konkurrensen blir ju helt skrattretande!

Hur kan man vara så verklighetsfrånvänd? Nä, uppenbarligen är han inte frisk i huvudet för fem öre!
Citera
2025-03-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Trist för Neuner.
Känns ju helt klart som att det här är varför hon slutade så tidigt... :/ (Vilket är förståndligt när man ser hur det går till...)

Jo, det är allmänt känt att hon påverkades negativt av stalkers (trivdes inte i rampljuset), men kanske inte att det var så illa som framkommit nu!

Edit: Tennisstjärnan Emma Raducanu har också haft detta problem, vilket uppmärksammades rätt nyligen!
Senast redigerad av sportnorden12345 2025-03-19 kl. 20:17.
Citera
2025-03-19, 20:17
Medlem
Citat:
Trist för Neuner.
Dessa människor måste låsas in, det spelar ingen roll om det är kändisar eller bara vanliga människor de trakasserar. Jag har svårt att förstå att våra lagstiftare inte tar tag i de här frågorna. Övertygad om att det finns ett brett folkligt stöd.

SMSen till Frida vittnar om en riktigt sjuk individ, blev faktiskt provocerad av Bergströms försök att släta över det i podden även om jag förstår att man inte kan säga vad som helst i media innan någon är dömd.
Citera
2025-03-19, 20:20
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ångermanland tingsrätt mer vet jag inte…tidningen Ångermanland skrev om de här men artikeln är låst. Man ser dock att de är där rättegången ska hållas.
Tack, då ska jag forska vidare. 👍🏻
Citera
2025-03-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Dessa människor måste låsas in, det spelar ingen roll om det är kändisar eller bara vanliga människor de trakasserar. Jag har svårt att förstå att våra lagstiftare inte tar tag i de här frågorna. Övertygad om att det finns ett brett folkligt stöd.

SMSen till Frida vittnar om en riktigt sjuk individ, blev faktiskt provocerad av Bergströms försök att släta över det i podden även om jag förstår att man inte kan säga vad som helst i media innan någon är dömd.
Jag tror det är på G nu av Tidöpartierna. Tyckte jag såg nåt igår eller om det var idag när jag slöscrollade att om man fått kontaktförbud så är det fotboja på och sen får den personen inte vistas i samma kommun. Har ej tid att kolla upp det nu, men nåt åt det hållet tror jag det var.
Citera
2025-03-19, 20:38
Medlem
Citat:

Jag är glad jag inte är ensam om att tycka han va provocerande…de måste ju vara pga att inte få förtal mot sig eller liknande för han kan omöjligt läst de där sms:en och tänkt att en ung tjej överreagerar när han sen dyker upp där hon är. Då får han nog se sig själv i spegeln också.
Citera
2025-03-19, 20:41
Medlem
Citat:

Ja, det här är inget att skämta om, utan bör tas på fullaste allvar!

Sedan måste samhället stå bakom den utsatta personen och kanske även förnedra eller ge idioten stryk om inte lagar eller rent snack hjälper, då ingen ska ha det som Neuner, att bli besökt och hitta handskrivna kärleksförklaringar på sin bil varje dag under 4 år i streck, från samma person, det är ju helt sinnesrubbat..
Citera
2025-03-19, 20:44
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Trist för Neuner.

Intressant artikel. Det var ju överraskande att Neuner slutade med skidskytte redan som 25-åring 2012, när hon haft väldigt stora framgångar med bl.a. tolv VM-guld, två OS-guld och tre totala världscupsegrar.
När man läser om den förföljelse hon drabbades av, av stalkers och gränslösa fans, och det ständiga ståhejet från tysk media och allmänhet, är det lätt att förstå att hon ville bli en privatperson igen.

Såg SMS-citaten från Frida Karlssons stalker i Sportbladet: bisarrt beteende. Får hoppas att det stämmer att det kan komma ny lagstiftning som gör att kontaktförbud kan upprätthållas med hjälp av elektronisk fotboja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in