• 1
  • 2
2025-03-19, 19:07
Medlem
watziis avatar
Hej!

Inledningsvis: Kan inleda med att alkohol r den enda drogen jag anvnder. Folk kanske vet detta, s ta bort i sdant fall.
------

Jag dricker i perioder fr mycket och brukar vanligtvis kra detox med att sakta skra ner. Ligger jag p 14 l, s till 10, till 6 o.s.v.

Ngra gnger hara jag av olika skl blivit tvingad att kra benzo fr att skra ner och har lidit som en galning, fortfarande skakat, svettats o.s.v. De biter helt inte. Lkare och skterskor har alltid trott att jag bara tigger om hgre dos.

Det finns dock en anledning till det, vi kr nu detox hemma med Diazepam (lagligt utskrivet) och det fungerar absolut inte, hon ser mitt lidande, s hon gjorde en massa research. Hon fann en massa underskningar. I korthet har mnga autistiska personer frre GABA receptorer att knyta till, s drfr gr det mindre nytta.

Hr r t.ex. en studie. Hon har lst totalt fyra p mnet.
https://www.sciencedirect.com/scienc...06899310020007

Skulle ocks rekommendera er att ska p detta p X och hitta flera folk som sger exakt samma sak.

Ville bara sga att om ni ska detoxa och r autistiska, s r det inte konstigt att det inte biter. Ni r inte ensamma, tokiga eller har fel. Jag skakar just nu som ett asplv s urskta om inlgget r konstigt formulerat, har inte riktigt ork att rtta.

Men ni r inte ensamma om ni r i denna sits! Skt om er och lycka till med er eventuella detox.
Citera
2025-03-19, 19:29
Det finns bara en relativt laglig substans som verkligen hjlper mot alla former av detoxing och det r pregabalin. Ngra gram per dag och inga utsttningssymtom alls kommer att upplevas varken frn benso eller alkohol. De tyngsta heroinmissbrukarna kan enkelt avhjlpas med pregabalin. Sen kommer sklart utsttningen av det drefter som fr lsas p andra stt.
Givetvis hjlper ven tyngre grejor som detox mot delirium tremens och abstinens men det skulle d inte kunna kallas detox.
Citera
2025-03-19, 19:39
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JA3Hash
Det finns bara en relativt laglig substans som verkligen hjlper mot alla former av detoxing och det r pregabalin. Ngra gram per dag och inga utsttningssymtom alls kommer att upplevas varken frn benso eller alkohol. De tyngsta heroinmissbrukarna kan enkelt avhjlpas med pregabalin. Sen kommer sklart utsttningen av det drefter som fr lsas p andra stt.
Givetvis hjlper ven tyngre grejor som detox mot delirium tremens och abstinens men det skulle d inte kunna kallas detox.
Tack!

Absolut. Jag lg p 80mg Valium frsta dagen och det gjorde exakt noll p mig skakade som en liten galning trots allt - o d var min alkoholkonsumtion p

Min fru ska lsa p om pregabilin. Men jag hittade tv intressanta studier.
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC5124051/

Jag har dock varken ngest eller "challenging behaviour", jag har diagnosticerad Asperger, inget jag gissat mig till.
https://www.researchgate.net/publica...ging_Behaviour

Verkar vara bra fr det mesta.
Citera
2025-03-19, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Hej!

Inledningsvis: Kan inleda med att alkohol r den enda drogen jag anvnder. Folk kanske vet detta, s ta bort i sdant fall.
------

Jag dricker i perioder fr mycket och brukar vanligtvis kra detox med att sakta skra ner. Ligger jag p 14 l, s till 10, till 6 o.s.v.

Ngra gnger hara jag av olika skl blivit tvingad att kra benzo fr att skra ner och har lidit som en galning, fortfarande skakat, svettats o.s.v. De biter helt inte. Lkare och skterskor har alltid trott att jag bara tigger om hgre dos.

Det finns dock en anledning till det, vi kr nu detox hemma med Diazepam (lagligt utskrivet) och det fungerar absolut inte, hon ser mitt lidande, s hon gjorde en massa research. Hon fann en massa underskningar. I korthet har mnga autistiska personer frre GABA receptorer att knyta till, s drfr gr det mindre nytta.

Hr r t.ex. en studie. Hon har lst totalt fyra p mnet.
https://www.sciencedirect.com/scienc...06899310020007

Skulle ocks rekommendera er att ska p detta p X och hitta flera folk som sger exakt samma sak.

Ville bara sga att om ni ska detoxa och r autistiska, s r det inte konstigt att det inte biter. Ni r inte ensamma, tokiga eller har fel. Jag skakar just nu som ett asplv s urskta om inlgget r konstigt formulerat, har inte riktigt ork att rtta.

Men ni r inte ensamma om ni r i denna sits! Skt om er och lycka till med er eventuella detox.

Dom gngerna jag har krt detox och ftt benzo s har det varit Oxascand, en rejl dos den frsta dagen och sedan nedtrappning dom andra dagarna. D har skakningarna och det vrsta frsvunnit.
Vet inte hur stor skillnad det r p Oxascand och Diazepam dock, vet att halveringstiden skiljer sig rtt mycket mellan dom.

Lter som att du inte fick rtt dos/grejer. Det r ett jvla lotteri det dr med hur genersa lkarna r med vad dom skriver ut.

Lider med dig hur som!
Citera
2025-03-19, 19:52
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:

Relativt laglig?
Citera
2025-03-19, 19:52
Citat:
Absolut. Jag lg p 80mg Valium frsta dagen och det gjorde exakt noll p mig skakade som en liten galning trots allt - o d var min alkoholkonsumtion p
Min fru ska lsa p om pregabilin. Men jag hittade tv intressanta studier. Verkar vara bra fr det mesta.
Du kan bokstavligen ligga p 4 (fyra) gram diazepam och flera hundra milligram alprazolam per dag och ren jonk under mnga r och g av det utan minsta abstinens med pregabalin. Frutsatt ingen tolerans mot just
Citat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pregabalin Dependence liability Physical: High[4]
Psychological: Moderate[4] Addiction liability Low[4] (but varying with dosage and route of administration)
Addiction
liability r lg beroende p lng tid till tillslag, psychological r moderat och kroppslig tillvnjning High.

Det kan nog stmma men knarkare har aldrig varit mig mer tacksamma n nr jag hjlpt dem som inga lkare i vlden kunnat mig veterligen before i came around.

Ja helt fullstndigt laglig i de flesta lander.
Citera
2025-03-19, 19:54
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Dom gngerna jag har krt detox och ftt benzo s har det varit Oxascand, en rejl dos den frsta dagen och sedan nedtrappning dom andra dagarna. D har skakningarna och det vrsta frsvunnit.
Vet inte hur stor skillnad det r p Oxascand och Diazepam dock, vet att halveringstiden skiljer sig rtt mycket mellan dom.

Lter som att du inte fick rtt dos/grejer. Det r ett jvla lotteri det dr med hur genersa lkarna r med vad dom skriver ut.

Lider med dig hur som!

Tack!
Inte ens Oxascand verkar speciellt hrt. Det r s menlst s jag inte ens ber om mer nr jag varit p S:t Gran. Tyvrr finns/fanns det folk i mitt liv som inte tror p nertrappning. Ligger jag p 10 och det rkar bli 10 dagen efter, s r det fr mig en vinst. Men d lackar dem och s sger de K IN ELLER LOB - typ. Inte min nuvarande fru dock.

Fr vldigt mnga r sen s tryckte de mig full av ngot intravenst dr (sov typ 16-18 timmar, men d var det s lngt gnget jag riskerade epileptiska anfall).Det bet

Ska till lkaren imorgon och jag kommer ge tillbaka alla diazepam utver de jag behver fr att trappa den skiten med, sen kr jag l. Jag har pulsmtare s fr brja sippa vid 100-110 (nr jag inte dricker har jag 60-65 i vilopuls). Fr jag VILL inte dricka mer. Jag har skitmycket att vettigt gra / ta tag i.
Citera
2025-03-19, 20:08
Medlem
watziis avatar
Citat:
Du kan bokstavligen ligga p 4 (fyra) gram diazepam och flera hundra milligram alprazolam per dag och ren jonk under mnga r och g av det utan minsta abstinens med pregabalin. Frutsatt ingen tolerans mot just Addiction
liability r lg beroende p lng tid till tillslag, psychological r moderat och kroppslig tillvnjning High.

Det kan nog stmma men knarkare har aldrig varit mig mer tacksamma n nr jag hjlpt dem som inga lkare i vlden kunnat mig veterligen before i came around.

Ja helt fullstndigt laglig i de flesta lander.

Verkar vara rena mirakeldrogen. Jag har nervskador sen en bilolycka (inte drfr jag dricker, utan jag dricker fr jag r understimulerad d jag inte kan gra det jag brukade gra), inte smrtan eller s.

Verkar hjlpa mot detta med. Varfr i helvete sitter de och skriver ut Benzo?!

2024 - Jag t en Ibuprofen och en Paracetamol. Kanske 10 Naproxen.
2025 - Diazepam, muskelavslappnande, ngot fr illamendet nu under detox, thiamine, 50 ipren och lika mnga paracetamol. Jag har blivit erbjuden Oxy, men fuck dat!

Jag vill grna tillbaka till 2024.

Tack s innihelvete. Jag ska definitivt tala med min lkare om det imorgon. Han r riktigt bra och lyssnar!
Citera
2025-03-19, 20:15
Citat:
Jag vill inte sga vart, men bor inte i Sverige. Menar du receptfritt lagligt?
Jag bor i Baskien men att pregabalin inte r ett strre problem i ngot land beror p det inte medfr vldstendenser och betydligt lgre slitage p kroppens organ n alkohol.
Sen r det vl inte s mnga som tycker att det r srskilt socialt eller coolt att sitta p restauranger med kolsyrat vatten och blanda med sked fr att dricka.

Citat:
Verkar vara rena mirakeldrogen. Jag har nervskador sen en bilolycka (inte drfr jag dricker, utan jag dricker fr jag r understimulerad d jag inte kan gra det jag brukade gra), inte smrtan eller s.

Verkar hjlpa mot detta med. Varfr i helvete sitter de och skriver ut Benzo?!

2024 - Jag t en Ibuprofen och en Paracetamol. Kanske 10 Naproxen.
2025 - Diazepam, muskelavslappnande, ngot fr illamendet nu under detox, thiamine, 50 ipren och lika mnga paracetamol. Jag har blivit erbjuden Oxy, men fuck dat!

Jag vill grna tillbaka till 2024.

Tack s innihelvete. Jag ska definitivt tala med min lkare om det imorgon. Han r riktigt bra och lyssnar!
Mirakel och mirakel... Alla mr som kungar srskilt i kombination med tex oxykodon men efter avslutat bruk minns hjrnan hur bra man kan m och d kan det ta en hel livstid till man ter kan brja uppskatta matrtter och sevrdheter.
Inget kan f en att komma lika hgt i vlmende igen s eftert vissnar vrlden. Vanligt folk kommer sen ur sina perspektiv och tycker det r jtteroligt att ka till Disneyland.
Citera
2025-03-19, 20:28
Medlem
watziis avatar
Citat:
Jag bor i Baskien men att pregabalin inte r ett strre problem i ngot land beror p det inte medfr vldstendenser och betydligt lgre slitage p kroppens organ n alkohol.
Sen r det vl inte s mnga som tycker att det r srskilt socialt eller coolt att sitta p restauranger med kolsyrat vatten och blanda med sked fr att dricka.

Mirakel och mirakel... Alla mr som kungar srskilt i kombination med tex oxykodon men efter avslutat bruk minns hjrnan hur bra man kan m och d kan det ta en hel livstid till man ter kan brja uppskatta matrtter och sevrdheter.
Inget kan f en att komma lika hgt i vlmende igen s eftert vissnar vrlden. Vanligt folk kommer sen ur sina perspektiv och tycker det r jtteroligt att ka till Disneyland.

Jag har aldrig tagit ngon opiat frutom i samband med operation, mdde lite fr bra av det fr att vga ta det mot smrta (samt sett alla dokumentrer frn USA). Men har ftt det erbjudet / utskrivet. Samma som jag ftt bde ritalin och concerta, testade ngon vecka sen gav jag bort det till en polare. Min hjrnas nda lilla krlek r alkohol. r ingen drogfantast (no offense fr er som er, fr det verkar gra mycket mindre fr mig n fr er andra).

Dremot r det lagligt med cannabis hr, s vervger det fr "vid behov", kan ibland f kortvarig enorm smrta. Jobbar p det med physios och ortopeder. Ett tips, bli inte pkrd av en biljvel.

Pregabalin kommer definitvt tas upp imorgon. Vrden r fantastisk hr och lyssnar verkligen, s om jag kan f "shit ton" med Diazepam (och jag var skeptisk, han i princip insisterade istllet fr tapering) s lr han inte motstta sig det.
Citera
2025-03-19, 21:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
r oerhrt olika hur folk som druckit fr mycket "svarar" p diazepam eller oxazepam. Visst, det kan ligga ngot i vad du sger, att det s a s verlappar med det somatiska vad gller NPF.

Ovan egna empiriska erfarenheter frn mitt "gamla liv" med en hel del turer till St Gran (eller Maria eller 131;an).

Var glad t att du (liksom undertecknad kunde) kan trappa ner med alkoholen!
Citera
2025-03-19, 22:58
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
r oerhrt olika hur folk som druckit fr mycket "svarar" p diazepam eller oxazepam. Visst, det kan ligga ngot i vad du sger, att det s a s verlappar med det somatiska vad gller NPF.

Ovan egna empiriska erfarenheter frn mitt "gamla liv" med en hel del turer till St Gran (eller Maria eller 131;an).

Var glad t att du (liksom undertecknad kunde) kan trappa ner med alkoholen!

Fast nu har jag (min fru som r kirurg) lst en massa studier. Jo tack, jag har varit p 54:an med. Led som ett jvla as. Trappar mycket hellre med alkohol ven fast jag just nu r asless p alkohol och inte "njuter" en sekund, tyvrr har mnga i min nrhet trott att jag "bara vill fortstta dricka" nr det i sjlva verket r s att benzo inte hjlper ett piss fr mig. Jag utvecklar inte de allvarliga symtomen som hallisar eller delerium, men har precis alla milda symtom nr jag kr benzo detox.

Men de flesta (sger inte alla) med NPF har inte lika mnga GABA4 receptorer s det r inte bara min magknsla (studierna). Mitt problem nu r ju att jag sitter i skiten fr att jag faktiskt tagit tv dagar med Diazepam (80mg i mndags) fr detox men pallar inte lida (jag r hemma) och samtidigt frska trappa alkoholen utan att mixa.

Ska trffa lkaren imorgon s kanske kan kra Lyrica fr att dubbeldetoxa.

Jag r absolut livrdd fr att hamna hr, sett en nrstende som led i nstan 4 jvla r. De slutade henne cold turkey efter bara ngon mnad. Detta r pure terror.
https://www.benzoinfo.com/protracted...awal-syndrome/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in