• 1
  • 2
2025-03-19, 23:13
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JA3Hash
Ja helt fullstndigt laglig i de flesta lander.

Och totalt narkotikaklassad i Sverige.
Citera
2025-03-19, 23:27
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Och totalt narkotikaklassad i Sverige.

Jo, Lyrica r vl inget man direkt kan g in p Apoteket Kronan och plocka lite av.

Jag och frugan har varit i mnga lnder dr vi dremot kunnat plocka ut thiamine p ampull och kanyl, satan vilken skillnad det gr fr terhmtningen kontra poppa dem som piller. I Sverige kan man iaf ka in till beroendeakuten och BARA f det fr att fortstta trappa sjlv hemma. Gr inte hr, skt med ljus och lykta.

Har dock en satans bra lkare hr (ovanstende kan han inte fixa, sljs inte hr) men ska nog kunna f ut Lyrica fr detox:en
Citera
2025-03-19, 23:27
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Fast nu har jag (min fru som r kirurg) lst en massa studier. Jo tack, jag har varit p 54:an med. Led som ett jvla as. Trappar mycket hellre med alkohol ven fast jag just nu r asless p alkohol och inte "njuter" en sekund, tyvrr har mnga i min nrhet trott att jag "bara vill fortstta dricka" nr det i sjlva verket r s att benzo inte hjlper ett piss fr mig. Jag utvecklar inte de allvarliga symtomen som hallisar eller delerium, men har precis alla milda symtom nr jag kr benzo detox.

Men de flesta (sger inte alla) med NPF har inte lika mnga GABA4 receptorer s det r inte bara min magknsla (studierna). Mitt problem nu r ju att jag sitter i skiten fr att jag faktiskt tagit tv dagar med Diazepam (80mg i mndags) fr detox men pallar inte lida (jag r hemma) och samtidigt frska trappa alkoholen utan att mixa.

Ska trffa lkaren imorgon s kanske kan kra Lyrica fr att dubbeldetoxa.

Jag r absolut livrdd fr att hamna hr, sett en nrstende som led i nstan 4 jvla r. De slutade henne cold turkey efter bara ngon mnad. Detta r pure terror.
https://www.benzoinfo.com/protracted...awal-syndrome/

Klokt! Bens r tuffare AT (fr de flesta) n sponken. Kriga p! Testa alternativ! Du har tur som har en bra lkare.

(sg ett lik p BAS fr ngra r sedan. Ung snygg tjej -> ny huslkare som klippte hennes 6 mg alpra CT. Inte klokt??? N, faktiskt vansinne. Hon skakade som ett asplv, hll p att formligen g snder. Var tvungen att snabbt suga tag i en lkare och frska verrsta alla i filt invirade horse-pundare som skrek "SUUUUUUUUUB!" Ja du vet BAS...).

nskar dig allt gott! Cannabis "lagligt hr"??? Blir nyfiken, r i Staterna?

EDIT; Slog mig att jag aldrig sg henne p 54an? 52an? Troligen Psyk, om hon verlevde...
Senast redigerad av GoggeGogelius 2025-03-19 kl. 23:31.
Citera
2025-03-19, 23:42
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Klokt! Bens r tuffare AT (fr de flesta) n sponken. Kriga p! Testa alternativ! Du har tur som har en bra lkare.

Ja, som sagt. Han lyssnar. Vi printade studien om just NPF GABA4 och Benzo och han frgade om han kunde f den att lsa (sjlvklart hade han inte tid att lsa den nr vi var dr).

Frugan har lng erfarenhet i vrden, men inte inom detta omrde.

Citat:
(sg ett lik p BAS fr ngra r sedan. Ung snygg tjej -> ny huslkare som klippte hennes 6 mg alpra CT. Inte klokt??? N, faktiskt vansinne. Hon skakade som ett asplv, hll p att formligen g snder. Var tvungen att snabbt suga tag i en lkare och frska verrsta alla i filt invirade horse-pundare som skrek "SUUUUUUUUUB!" Ja du vet BAS...).

Nej, jag har en av f som haft TUREN att aldrig ens behva spendera en sekund p BAS. Jag har hrt massa skrckhistorier dock.
Jag blandar alltid ihop dem. Jag har alltid varit p den dr det r 99% "alkisar". Jag gillar faktiskt 99% av personalen, speciellt den "rtt stora blonda kvinnan" och finns en rtt kraftig mrkare kvinna som jag suttit och snackat vldigt mycket med. Samt mattanten och Josef r vldigt snll. Tragiskt man kan namnen p dem. Men ja. Har tyvrr tidigare haft en nrstende som anser att om jag ska trappa och det gr frn 10 till 10 (allts inte upp) s hotas det med LOB. ven fast nsta dag kommer det skert g ner mer.

Citat:
nskar dig allt gott! Cannabis "lagligt hr"??? Blir nyfiken, r i Staterna?
Nej, finns mnga lnder i Europa nufrtiden dr det r lagligt fr eget bruk. Vill inte outa var.

Citat:
EDIT; Slog mig att jag aldrig sg henne p 54an? 52an? Troligen Psyk, om hon verlevde...
Hoppas jag med. Aldrig varit p psyk heller. Men hrt vidriga historier om det frn vnner med. Fan fr att bli fastspnd

EDIT; Jag r outpatient. O jag har haft tid i fredags, i mndags och har en imorgon. S de tar en VERKLIGEN p allvar och lyssnar. Jag r helt frvirrad jmfrt med svensk vrd.
Senast redigerad av watzii 2025-03-19 kl. 23:46. Anledning: Lite anonymisering.
Citera
2025-03-19, 23:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ja, som sagt. Han lyssnar. Vi printade studien om just NPF GABA4 och Benzo och han frgade om han kunde f den att lsa (sjlvklart hade han inte tid att lsa den nr vi var dr).

Frugan har lng erfarenhet i vrden, men inte inom detta omrde.

Nej, jag har en av f som haft TUREN att aldrig ens behva spendera en sekund p BAS. Jag har hrt massa skrckhistorier dock.
Jag blandar alltid ihop dem. Jag har alltid varit p den dr det r 99% "alkisar". Jag gillar faktiskt 99% av personalen, speciellt den "rtt stora blonda kvinnan" och finns en rtt kraftig mrkare kvinna som jag suttit och snackat vldigt mycket med. Samt mattanten och Josef r vldigt snll. Tragiskt man kan namnen p dem. Men ja. Har tyvrr tidigare haft en nrstende som anser att om jag ska trappa och det gr frn 10 till 10 (allts inte upp) s hotas det med LOB. ven fast nsta dag kommer det skert g ner mer.

Nej, finns mnga lnder i Europa nufrtiden dr det r lagligt fr eget bruk. Vill inte outa var.

Hoppas jag med. Aldrig varit p psyk heller. Men hrt vidriga historier om det frn vnner med. Fan fr att bli fastspnd

Du menar Mrta??? Feta gamla blonda??? Just kidding!

Take care, var du r!

Ville eg bara sga att vldigt mnga r i princip immuna mot bens fr detox. "Suttit med" folk de proppat fulla med en massa jkla neuroleptika i stllet, och de blir smre och smre.... som sagt; take care!
Citera
2025-03-19, 23:55
Medlem
watziis avatar
Citat:
Du menar Mrta??? Feta gamla blonda??? Just kidding!

Take care, var du r!
Tack s mycket
Citat:
Ville eg bara sga att vldigt mnga r i princip immuna mot bens fr detox. "Suttit med" folk de proppat fulla med en massa jkla neuroleptika i stllet, och de blir smre och smre.... som sagt; take care!
Jag tycker de flesta verkar bli rtt lugna p Oxascand som de kr som standard. Dremot vet jag inte varfr, men mot vissa r de frbannat snla. Men som sagt, jag har egentligen bara umgtts med "alkisarna" dr.

Mig kan de i princip trycka i hur mycket som helst. Gr nada. Svettas, skakar, hgt blodtryck, hg puls. Dremot s skyddar det vl mot det vrsta som hallisar och DT. Jag ber inte ens om mer utan det r de som efter tester "Shit, du behver mer". Jag hnger inte vid luckan och bnar
Citera
2025-03-20, 01:34
Avstngd
Lifestealers avatar
Anledningen till att du fr benso r fr att du ska slippa delirium tremens.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-03-20 kl. 01:46.
Citera
2025-03-20, 01:59
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Anledningen till att du fr benso r fr att du ska slippa delirium tremens.

Jag r med p anledningen, trodde det framgick jag r ganska plst. Dremot s gr det vldigt lite / inget p mig d jag r NPF och saknar GABA4 receptorer. Finns mnga studier (har jag upptckt, jag trodde jag bara var dum i huvudet).

Fr mig fungerar det alldeles utmrkt att trappa ner.
14 l, sen 10 l nsta dag, 7-8 nsta dag, 3-4 nsta dag, 1-2 nsta dag, sen r man nollad. Det r helt skert om man hller lite koll. Jag skulle aldrig vga g cold turkey.
Citera
2025-03-20, 05:42
Avstngd
Lifestealers avatar
Citat:
Jag r med p anledningen, trodde det framgick jag r ganska plst. Dremot s gr det vldigt lite / inget p mig d jag r NPF och saknar GABA4 receptorer. Finns mnga studier (har jag upptckt, jag trodde jag bara var dum i huvudet).

Fr mig fungerar det alldeles utmrkt att trappa ner.
14 l, sen 10 l nsta dag, 7-8 nsta dag, 3-4 nsta dag, 1-2 nsta dag, sen r man nollad. Det r helt skert om man hller lite koll. Jag skulle aldrig vga g cold turkey.

Jag frstr inte grejen. Om alkohol funkar fr dig varfr kr du inte p det spret d?
Citera
2025-03-20, 08:18
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Jag frstr inte grejen. Om alkohol funkar fr dig varfr kr du inte p det spret d?

Fr utomstende inte riktigt frstr det hr med nedtrappning speciellt bra. S de vill man ska ska hjlp. Lkare ogillar nedtrappning. I korthet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in