2025-03-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Ja men de är ok och säga eftersom de kom från henne hade de varit Julia hade de varit en helt annan sak

Skulle vilja se hur det såg ut här i tråden om det på något sett kom fram konkreta bevis på att Linnea orsakat barnet smärta som påverkat barnets fysiska hälsa i framtiden. Med tanke på hur det låtit när det framkom att hon skrämde barnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
barnet har varit folkbokförd hos Julia vilket innebär att det är hon som fått tider hos tandläkare som hon sedan skitit i, när Chrippa sedan har barnet har han skitit i att ta barnet till tandläkaren akut.
Båda har ansvar och de kan inte skylla det på varandra, precis som socialnämnden skriver.

Nu har det här barnet druckit cola och ätit socker sen hon kunde gå och inte gått på sina tider hos tandläkaren, så det här handlar inte om ett barn som råkar ha dåliga tänder. Dessutom är det högst ovanligt att en 4-åring har så dålig munhälsa att tänder behövs dra ut.

Håller med om att de är bådas ansvar i det. Lät som du endast tyckte Julia brustit
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Va har du rökt på ditt miffo?

Tog någon spruta i röven i garderoben. Måste varit något som var fel i den.
Citera
2025-03-18, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Christopher har ju matat barnet med godis. Det har vi sett i massa vloggar. Kvittar onsdag eller lördag.
Ja det finns otal bildbevis på detta.
Citera
2025-03-18, 18:43
Avstängd
Citat:
barnet har varit folkbokförd hos Julia vilket innebär att det är hon som fått tider hos tandläkare som hon sedan skitit i, när Chrippa sedan har barnet har han skitit i att ta barnet till tandläkaren akut.
Båda har ansvar och de kan inte skylla det på varandra, precis som socialnämnden skriver.

Nu har det här barnet druckit cola och ätit socker sen hon kunde gå och inte gått på sina tider hos tandläkaren, så det här handlar inte om ett barn som råkar ha dåliga tänder. Dessutom är det högst ovanligt att en 4-åring har så dålig munhälsa att tänder behövs dra ut.

Christopher hotade Julia att inte ta henne till tandläkaren men den detaljen väljer du att ge fan I.
Citera
2025-03-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Har du datum för vanvården? Har den upphört efter att Anna Took kom in i bilden som nån sorts matriark?

Nej, inget datum men allvarligt eftersatt munhälsa är något man får efter lång tid så det är väl svårt att sätta något exakt datum på det, är väl något superföräldrarna Chrippa och Julia jobbat på i flera års tid.
Mycket kan man säga om Anna men jag tror faktiskt hon kan förstå att man behöver borsta ett barns tänder och gå till tandläkaren, dock så tror jag hon bjuder på en hel del godis och andra sötsaker så det kanske går plus minus noll.
Citera
2025-03-18, 18:44
Medlem
Citat:
Håller med om att de är bådas ansvar i det. Lät som du endast tyckte Julia brustit
Ja det har jag försökt påtala. Vilket är det hon anklagar andra för i något försök att få andra att sluta fokusera på L och använda nedlåtande ord.
Citera
2025-03-18, 18:44
Medlem
Citat:

Nej, jag tycker båda är dumma i huvudet. Det handlar mer om att de är mer dumma i huvudet än Linnea eftersom man inte kan bli så mycket mer dum i huvudet än när man vanvårdar sitt egna barn.
Citera
2025-03-18, 18:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Christopher hotade Julia att inte ta henne till tandläkaren men den detaljen väljer du att ge fan I.
Varför ljuger du?
Det finns samtal som legat ute där han säger precis tvärtom. Han är förbannad för att Julia inte har fixat tid till tandläkaren.
Varför ljuger du hela tiden och varför tuggar du hela tiden gammal skåpmat växlat med fantasier om Linnea och hennes känslor.
Citera
2025-03-18, 18:46
Medlem
Citat:

För att det varken finns några bevis på det och för att jag inte tycker att det spelar någon roll. Hon kunde ha kvar dottern hos sig fast han hotade med både det ena och andra men hon kunde inte när hon hade dottern hos sig gå till tandläkaren? Lögner och bortförklaringar.
Citera
2025-03-18, 18:48
Medlem
Citat:
Nej, inget datum men allvarligt eftersatt munhälsa är något man får efter lång tid så det är väl svårt att sätta något exakt datum på det, är väl något superföräldrarna Chrippa och Julia jobbat på i flera års tid.
Mycket kan man säga om Anna men jag tror faktiskt hon kan förstå att man behöver borsta ett barns tänder och gå till tandläkaren, dock så tror jag hon bjuder på en hel del godis och andra sötsaker så det kanske går plus minus noll.

!00-tals inlägg hade undvikits om du bara delat domen.

Jag menade om domstolen motiverade beslutet med att Julia numera har ett bättre socialt nät än tidigare, d v s att risken för fortsatt vanvård är mindre idag än den varit tidigare.
Citera
2025-03-18, 18:52
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker båda är dumma i huvudet. Det handlar mer om att de är mer dumma i huvudet än Linnea eftersom man inte kan bli så mycket mer dum i huvudet än när man vanvårdar sitt egna barn.

Håller med dig där. De som skadar sina/barn är de värsta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in