2025-03-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ok så du använder Julia som ett vapen för att få kritiken mot Linnea att tysta?
Ja det är den enda som framkommer.
Alltid samma visa i dessa trådar, man uttalar något negativt om en person och blir då automatiskt för de andra i dramat, eller tvärtom.
Citera
2025-03-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Att inte ta hand om sitt barns tänder till den grad att det resulterar i en allvarligt eftersatt munhälsa och tandutdragning är vanvård. Att de nu ser att förbättring har skett och gått på Julias och Chrippas spel för galleriet om att de kommer så bra överens nu betyder inte att vanvård inte skett, för det har det bevisligen gjort.
Sen spelar det ingen roll, vanvård har skett någon gång och det räcker bra för mig och det kan man tycka att det borde göra för er andra också.

Så du menar att Julia haft dottern 24/7 hela tiden? Tänder blir inte så dåliga med en gång och C har väll också haft dottern eller?

Dessutom la Linnea upp en händelse för ett tag sen vanvård och inte borsta tänderna osv som jag kommenterade att barn kan ibland ha dåliga tänder trots att man borstar och hon svarade mig: Exakt! Vissa barn har sämre tänder trots man skött tänderna etc .
Citera
2025-03-18, 18:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Såg du Linneas stream i fredags som avbröts då hon fick reda på att Chrippa hade häktats?

Banal länkade det tom.
Citera
2025-03-18, 18:34
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det sa jag inte.

Jag vill ha bara ha ett rakt svar på frågan.

Ska en affär mellan två parter som enligt en notis i årsredovisningen är genomförd med en köpekilling a 49 miljoner kronor redovisas hos båda parter?

”Väsentliga händelser
Bolaget har efter räkenskapsårets utgång (2022-02-25) avyttrat samtliga aktier i X till köparen Y för en köpekilling om 48.5 miljoner kronor.”

Om du vill diskutera generellt vad som gäller när man ska bokföra intäkter så finns det säkert något forum för det.

För att vi ska komma någon vart med vad du försöker insinuera så är det ju enklast om du länkar aktuella årsredovisningar och bokslut.

Eller du kanske mest är intresserad av att försöka sprida lite halv fakta som sanning för att förstöra diskussionen?
Citera
2025-03-18, 18:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Jag är fortfarande lite i chock att folk ser Linnea som en oskyldig tjej i allt som hänt.

Allt är alla andras fel också.

6 hugg i halsen uttalandet från henne
Citera
2025-03-18, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Såg du Linneas stream i fredags som avbröts då hon fick reda på att Chrippa hade häktats?

Ja, jag postade streamen i tråden i fredags. Det kan ju beslutats om åtgärder efter häktningen.
Citera
2025-03-18, 18:37
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Man kan väl förskingra med hjälp av aktier?
Tex går det väl att sälja aktier till en kompis för underpris, och det går att ge bort aktier, som personen sen säljer.
Säg att man säljer en aktie, den är värd 100 000 kr, man säljer den till kompisen för 80 000 kr offentligt och tar 20 000 privat?
Nu vet jag inte om någon gjort det, det var bara ett exempel.
Man kan även köpa aktier för att påverka aktiekursen, det vill säga priset på aktien. Och sen sälja.

Jo men nu försöker ju skribenten få det att framstå som att ett köp genomförts där betalning skett med aktier. Sedan har någon lyckats få ut 49m. Då undrar jag hur det gått till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
6 hugg i halsen uttalandet från henne

Ja men de är ok och säga eftersom de kom från henne hade de varit Julia hade de varit en helt annan sak
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Julia är vidrig, har du problem med det? Hon är en parasit som lever på andra. En vuxen kvinna som är ensamstående med ett barn, men inte har ordnat upp sitt liv med jobb och bostad. Hur många killar har hon haft efter Chrippa? Jag har tappat räkningen. Är det tryggt för ett barn tycker du? Hon är inte felfri, och även om Linnea gjort mindre genomtänkta val, så är Julia så mycket värre än vad Linnea någonsin kommer bli

Julia har iaf inte klippkort hos polisen som Christopher.
Citera
Medlem
Citat:
Så du menar att Julia haft dottern 24/7 hela tiden? Tänder blir inte så dåliga med en gång och C har väll också haft dottern eller?

Dessutom la Linnea upp en händelse för ett tag sen vanvård och inte borsta tänderna osv som jag kommenterade att barn kan ibland ha dåliga tänder trots att man borstar och hon svarade mig: Exakt! Vissa barn har sämre tänder trots man skött tänderna etc .

barnet har varit folkbokförd hos Julia vilket innebär att det är hon som fått tider hos tandläkare som hon sedan skitit i, när Chrippa sedan har barnet har han skitit i att ta barnet till tandläkaren akut.
Båda har ansvar och de kan inte skylla det på varandra, precis som socialnämnden skriver.

Nu har det här barnet druckit cola och ätit socker sen hon kunde gå och inte gått på sina tider hos tandläkaren, så det här handlar inte om ett barn som råkar ha dåliga tänder. Dessutom är det högst ovanligt att en 4-åring har så dålig munhälsa att tänder behövs dra ut.
Citera
2025-03-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Nej, jag använder den för att visa på er extrema hyckleri där ni kallar Linnea för det ena fula ordet efter de andra utifrån någon som det inte ens finns konkreta bevis på, men när det kommer konkreta bevis på att andra vanvårdat barnet då kan du inte ens kalla någon för vidrig. Det är lite synd om Julia till och med för att barnet hade så dålig munhälsa kanske?

Har du datum för vanvården? Har den upphört efter att Anna Took kom in i bilden som nån sorts matriark?
Citera
2025-03-18, 18:39
Avstängd
Citat:

Christopher har ju matat barnet med godis. Det har vi sett i massa vloggar. Kvittar onsdag eller lördag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in