2025-03-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det där är rykten som Jocke kräver att du sprider. Bra jobbat.

Detta är något du påstår..
Bevis ?
Eftersom du skriker så ofta om det.

Skillnaden är att det faktiskt har visat sig så småningom att det du krävt bevis på har det kommit bevis på. Men du har aldrig lagt något bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Jocke sa till alla att anmäla till soc, han försökte få flickan placerad. Omtänksamt.
Hade inte det varit bäst då?
Citera
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Det sa jag inte.

Jag vill ha bara ha ett rakt svar på frågan.

Ska en affär mellan två parter som enligt en notis i årsredovisningen är genomförd med en köpekilling a 49 miljoner kronor redovisas hos båda parter?

”Väsentliga händelser
Bolaget har efter räkenskapsårets utgång (2022-02-25) avyttrat samtliga aktier i X till köparen Y för en köpekilling om 48.5 miljoner kronor.”
Men du kan länka till årsredovisningen som du hänvisar till.
Citera
2025-03-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har ingen skyldighet att berätta för dig vart det kommer ifrån, och jag har ju berättat att jag tagit del av konversationer.
Det är allvarligt när Jocke börjar snickra ihop fejk konversationer. Det är riktigt sjukt.
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har inte sagt att det gäller dig eller hur?
Jo. (FB) Christofer "Chrippa" Berg (gripen på Arlanda, misstänkt för ekobrott)
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Men vem tusan är det du anklagar då?

Om och om igen har anklagat någon för att hjälpa Chrippa - tala ur skägget är du snäll.
Hen ljuger. Det är det enda hen gör i tråden.

Ifall hen satt med bevis hade Flashback översvämmats av skärmavbilder från Jockes hundar.
Senast redigerad av Pallal 2025-03-18 kl. 17:36.
Citera
2025-03-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej nu ljuger du. Det är bådas ansvar men Christophers när han hade henne och hon hade ont att ta henne akut till tandläkaren.

Det finns inga förmildrande omständigheter att Julia istället för att boka om tider till tandläkaren när barnet varit hos Chrippa skitit i det. Barnet sägs ha allvarligt eftersatt munhälsa och har fått dragit ur tänder, det händer inte över en natt.

Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Det är inte tydligt om du skriver att "Julia ska ta sitt barn" till tandläkaren. Då lägger du ansvaret bara på Julia...
Och nu är det plural från din sida, "flera hål & dragit ut tänder"...har du bevis på det?
Visst det är illa om en 4-åring får hål (ett lr flera) i tänderna, men att kalla det vanvård..?
Bara hoppas att dina barn inte får hål i tänderna....

Nej, det gör jag inte, jag skriver kort och gott att Julia precis som Chrippa har ansvar att ta sitt barn till tandläkaren. När socialnämnden skriver att ett barn har allvarligt eftersatt munhälsa så handlar det inte bara om en tand.
Ja, att en fyraåring har så allvarligt eftersatt munhälsa att man tvingas dra ut tänder är vanvård, men kul att vi har ytterligare en användare som förminskar det.
Nej, min fyraåring skulle aldrig påstås ha allvarligt eftersatt munhälsa och den dagen det sker skulle någon få skjuta huvudet av mig. Men jag skulle aldrig heller ge ett barn under 4 mängder av cola och godis och sen aldrig ta barnet till tandläkaren.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag tror användaren menar att det var Kräftan som först upptäckte att barnet hade ont, men istället för att ta ansvar själv, valde han att helt lämpa över det på Jullan. Det fanns inget som hindrade honom från att själv ta med barnet till tandläkaren.
Oavsett hur man vrider och vänder på det, skär sig den här nya informationen rejält med klippet L postade om deras kunskap om barns tandhälsa, och att han nyligen i en video pratade om att fixa sin egen trasiga tand.

Återigen, allvarligt eftersatt munhälsa sker inte över en natt och Julia har precis som alla anda haft möjlighet att boka om tider till tandläkaren, men det har man skitit i.
Det skär inte lika mycket som att vanvårda sitt barn, men jag är inte förvånad över att ni igen väljer att lägga ansvaret och fokus på Linnea, som att hon skulle ha någon som helst ansvar över att ta någon annans barn till tandläkaren.
Senast redigerad av shackihorsie 2025-03-18 kl. 17:40.
Citera
2025-03-18, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Pallal kan ju även ta fram bevis på att Jocke förstört min bil, fyllt min brevlåda och att massa barn varit på min dörr som Jocke skickade efter 😆😆

Den personen har väldigt enkelt för att kräva bevis för era påståenden men verkar själv inte kunna visa bevis på saker personen påstår konstant.
Citera
2025-03-18, 17:44
Medlem
Något som inte står rätt till om man i månader sitter och pratar om Chrippas dotters munhälsa ... Kanske ni bör starta en egen tråd om bara det?
Citera
2025-03-18, 17:46
Medlem
Ni här inne glöm inte.
Vem var det som sov på en gallonmadrass inatt ?

Varför gjorde han det ?

Just det. Jocke ringde åklagaren och bestämde nu är det dags att sätta honom i häktet igen.
Citera
2025-03-18, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Återigen, allvarligt eftersatt munhälsa sker inte över en natt och Julia har precis som alla anda haft möjlighet att boka om tider till tandläkaren, men det har man skitit i.
Det skär inte lika mycket som att vanvårda sitt barn, men jag är inte förvånad över att ni igen väljer att lägga ansvaret och fokus på Linnea, som att hon skulle ha någon som helst ansvar över att ta någon annans barn till tandläkaren.

Läs igen vad jag skrev. L kan inte hållas ansvarig – ansvaret ligger hos vårdnadshavarna.
Om hon var medveten om den påstådda vanvården eller inte, det vet jag inte. Informationen du delat med dig av är helt ny för mig, och jag har ännu inte sett några dokument som styrker det.
Citera
2025-03-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devaleva
Något som inte står rätt till om man i månader sitter och pratar om Chrippas dotters munhälsa ... Kanske ni bör starta en egen tråd om bara det?

Kunde man diskutera om hur Linnea var en barnmisshandlare i månader (var tog förresten den anmälan och utredningen vägen?) så kan man nog diskutera den vanvård det faktiskt finns konkret bevis på. Men förstår att det börjar bli jobbigt när hyckleriet blir avslöjat.
Citera
2025-03-18, 17:52
Medlem
Citat:
Jag tror användaren menar att det var Kräftan som först upptäckte att barnet hade ont, men istället för att ta ansvar själv, valde han att helt lämpa över det på Jullan. Det fanns inget som hindrade honom från att själv ta med barnet till tandläkaren.
Oavsett hur man vrider och vänder på det, skär sig den här nya informationen rejält med klippet L postade om deras kunskap om barns tandhälsa, och att han nyligen i en video pratade om att fixa sin egen trasiga tand.

Jag minns att Linnéa, väldigt hånade, sa att dom visste hur man tar hand om tänder. Tro mig, vi vet det sa hon på ett ungefär. Jag tror det var riktat mot Jonna som Linnéa verkligen inte tycker om.
Senast redigerad av 111-111 2025-03-18 kl. 17:56.
Citera
2025-03-18, 17:53
Medlem
Citat:
Läs igen vad jag skrev. L kan inte hållas ansvarig – ansvaret ligger hos vårdnadshavarna.
Om hon var medveten om den påstådda vanvården eller inte, det vet jag inte. Informationen du delat med dig av är helt ny för mig, och jag har ännu inte sett några dokument som styrker det.

Bra, då är vi överens. Dokumenten är offentliga handlingar så det är bara att begära ut om man vill se något som styrker det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in