Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Nej nu ljuger du. Det är bådas ansvar men Christophers när han hade henne och hon hade ont att ta henne akut till tandläkaren.
Det finns inga förmildrande omständigheter att Julia istället för att boka om tider till tandläkaren när barnet varit hos Chrippa skitit i det. Barnet sägs ha allvarligt eftersatt munhälsa och har fått dragit ur tänder, det händer inte över en natt.
Citat:
Ursprungligen postat av
manana1
Det är inte tydligt om du skriver att "Julia ska ta sitt barn" till tandläkaren. Då lägger du ansvaret bara på Julia...
Och nu är det plural från din sida, "flera hål & dragit ut tänder"...har du bevis på det?
Visst det är illa om en 4-åring får hål (ett lr flera) i tänderna, men att kalla det vanvård..?
Bara hoppas att dina barn inte får hål i tänderna....
Nej, det gör jag inte, jag skriver kort och gott att Julia precis som Chrippa har ansvar att ta sitt barn till tandläkaren. När socialnämnden skriver att ett barn har allvarligt eftersatt munhälsa så handlar det inte bara om en tand.
Ja, att en fyraåring har så allvarligt eftersatt munhälsa att man tvingas dra ut tänder är vanvård, men kul att vi har ytterligare en användare som förminskar det.
Nej, min fyraåring skulle aldrig påstås ha allvarligt eftersatt munhälsa och den dagen det sker skulle någon få skjuta huvudet av mig. Men jag skulle aldrig heller ge ett barn under 4 mängder av cola och godis och sen aldrig ta barnet till tandläkaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Jag tror användaren menar att det var Kräftan som först upptäckte att barnet hade ont, men istället för att ta ansvar själv, valde han att helt lämpa över det på Jullan. Det fanns inget som hindrade honom från att själv ta med barnet till tandläkaren.
Oavsett hur man vrider och vänder på det, skär sig den här nya informationen rejält med klippet L postade om deras kunskap om barns tandhälsa, och att han nyligen i en video pratade om att fixa sin egen trasiga tand.
Återigen, allvarligt eftersatt munhälsa sker inte över en natt och Julia har precis som alla anda haft möjlighet att boka om tider till tandläkaren, men det har man skitit i.
Det skär inte lika mycket som att vanvårda sitt barn, men jag är inte förvånad över att ni igen väljer att lägga ansvaret och fokus på Linnea, som att hon skulle ha någon som helst ansvar över att ta någon annans barn till tandläkaren.