2025-03-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Det är inte särskilt långt bak i tråden, att alla ska skriva som att det är första inlägget är lite väl mycket begärt.
Nej, jag drar växlar efter hur andra användare själva uttalat sig om saker som barnet varit utsatt för där man kallat en kvinna för alla ord mellan himmel och jord men när det finns konkreta bevis på att någon annan vanvårdat barnet så kan man inte ens kalla personen vidrig. Det tycker jag är anmärkningsvärt och ett tydligt exempel på att det handlar väldigt mycket om vem som gör något, snarare än vad någon gör.
Om du nu inser att många använder för stora ord och är onödigt nedlåtande, kan du då inte se när du själv inte argumenterar hederligt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Eftersom diskussionen är återigen igång gälland dottern , Julia C. Så tycker jag både brustit som föräldrar något enormt och satt sitt egna behov före barnet. Hon har fortgatande napp, blöja , dåliga tänder och är snart fem år väll? Åtminstone fyra år. Inga tydliga rutiner och har fått uppleva mucket trauman.

Eftersom LVU inte gick igenom och Julia är boendeförälder så antar jag att SOC / domstol inte tycker att Julia brister så mycket att dottern behöver omhändertas. Däremot hoppas jag innerligt Julia får stöd så hon kan bli en bättre förebild och mamma till sin dotter.

Klockren analys! Att gå på Julia så här är bara vidrigt.
Citera
Medlem
Citat:
nej varför ska jag släppa det? du släpper ju aldrig Linnea?

Bra fråga tycker jag men det är inte upp till mig eftersom förvaltningsrätten gjort bedömningen att barnet ska vara kvar hos vårdnadshavare. Jag däremot kan tycka att vårdnadshavare är riktiga arslen.

Men är de försummelse, vanvård osv så är soc rätt snabba att placera barn. Tänker att möjligen kanske de ser att Julia kan förbättras och får stöd och därmed behålla dottern
Citera
2025-03-18, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Varför vill du att jag kallar Julia vidrig?

Varför tycker du inte att Julia är vidrig? vet du med dig vad du skrivit om Linnea här tidigare?
Citera
2025-03-18, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Förra gången kräket var inlåst så streamade hon dock, men då utan att begå brott - reklamen saknades. Vi får nog avvakta med att dra slutsatser.

En annan förklaring kan ju vara rent praktisk: att streamingutrustningen beslagtagits för att den anses vara ett brottsverktyg och/eller utmätningsbar tillgång. Det är lite märkligt att åklagaren inte legat på mer än de gjort med husisar; det hade ju kunnat förhindra eller minska de pågående brott han misstänks för.

Såg du Linneas stream i fredags som avbröts då hon fick reda på att Chrippa hade häktats?
Citera
2025-03-18, 18:27
Medlem
Citat:

Ja de är verkligen inte bara Julia som brustit och jag tror att hon fick vårdnaden just för att domstolen anser att hon nu får stöd och hjälp så hon kan vara en bra mamma till sin dotter och att de finns en plan framåt.
Citera
2025-03-18, 18:28
Avstängd
Citat:
nej varför ska jag släppa det? du släpper ju aldrig Linnea

Ok så du använder Julia som ett vapen för att få kritiken mot Linnea att tysta?
Citera
2025-03-18, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Men är de försummelse, vanvård osv så är soc rätt snabba att placera barn. Tänker att möjligen kanske de ser att Julia kan förbättras och får stöd och därmed behålla dottern

Att inte ta hand om sitt barns tänder till den grad att det resulterar i en allvarligt eftersatt munhälsa och tandutdragning är vanvård. Att de nu ser att förbättring har skett och gått på Julias och Chrippas spel för galleriet om att de kommer så bra överens nu betyder inte att vanvård inte skett, för det har det bevisligen gjort.
Sen spelar det ingen roll, vanvård har skett någon gång och det räcker bra för mig och det kan man tycka att det borde göra för er andra också.
Citera
2025-03-18, 18:30
Medlem
Jag är fortfarande lite i chock att folk ser Linnea som en oskyldig tjej i allt som hänt.

Allt är alla andras fel också.
Citera
2025-03-18, 18:30
Avstängd
Citat:
Varför tycker du inte att Julia är vidrig? vet du med dig vad du skrivit om Linnea här tidigare?

1. Okej Julia är vidrig då. Nöjd? Handlade det om det?

2. Ja jag vet och står för det 😁😆
Citera
2025-03-18, 18:31
Medlem
Citat:
Ok så du använder Julia som ett vapen för att få kritiken mot Linnea att tysta?

Nej, jag använder den för att visa på er extrema hyckleri där ni kallar Linnea för det ena fula ordet efter de andra utifrån någon som det inte ens finns konkreta bevis på, men när det kommer konkreta bevis på att andra vanvårdat barnet då kan du inte ens kalla någon för vidrig. Det är lite synd om Julia till och med för att barnet hade så dålig munhälsa kanske?
Citera
2025-03-18, 18:31
Avslutad
Citat:

Julia är vidrig, har du problem med det? Hon är en parasit som lever på andra. En vuxen kvinna som är ensamstående med ett barn, men inte har ordnat upp sitt liv med jobb och bostad. Hur många killar har hon haft efter Chrippa? Jag har tappat räkningen. Är det tryggt för ett barn tycker du? Hon är inte felfri, och även om Linnea gjort mindre genomtänkta val, så är Julia så mycket värre än vad Linnea någonsin kommer bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in