Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Kvinnor är bättre på att:
1. Tänka
Nej.
Nej.
Citat:
3. På att inte utnyttja barn sexuellt
Hur vet du det? Att fler män än kvinnor gör det betyder inte nödvändigtvis att män är bättre på det.
Citat:
4. På att inte exploatera andra
Dagens.
Kvinnor står för den stora majoriteten av all konsumtion, så om vi nu ska dra likhetstecken mellan mängd/antal och att vara bättre på något så är kvinnor fullständigt överlägsna män på att exploatera människor. Att du inte tänker på att du exploaterar människor när du köper din billiga blus på h&m förändrar inte faktumet att du gör det.
Citat:
5. På att inte våldta och vara allmänt sviniga och egoistiska
Löjeväckande låg nivå. Kvinnor är verkligen bra på att vara infantila. Det är du ett levande bevis på.
Sviniga och egoistiska kvinnor finns det gott om. Jag har definitivt stött på mer kvinnliga än manliga sådana i mina dar.
Att kvinnor skulle vara bättre på att inte våldta finns det inte heller några bevis för vad jag vet. Men jag misstänker att du återigen missförstått vad begreppet "bättre" innebär, därav dina förvirrade slutsatser.
Citat:
6. Tryggare och säkrare bilförare
Återigen, hur vet du det? Hur vet du att män inte skulle vara bättre på det om de bara ville?
Citat:
7. Prioritera familjen, vänner och släkt
Det är inte mäns fel att kvinnor är hypergama och lägger stor vikt vid en mans socioekonomiska status när de bestämmer huruvida han ska få ha sex eller inte under sitt enda liv på jorden. Anmärkningsvärt och smaklöst att du har mage att klaga på att män i en sådan värld utvecklas till arbetsnarkomaner.
Kvinnor har noll evolutionär press på sig att tjäna pengar. Då är det jävligt lätt att "prioritera" familj och vänner.
Citat:
8. Inte kriga och förstöra hela länder/civilisationer
Det är väldigt mycket
inte här. Det måste tydligen till en negation för att kvinnor ska vara "bättre" på något.
Kvinnliga regenter har för övrigt varit minst lika blodtörstiga och destruktiva som manliga sådana genom historien. Så även här har du fel.
Citat:
9. På att ta hand om sin hälsa
Inte i närheten av så bra de borde vara med tanke på att de slipper alla farliga och för hälsan skadliga jobb. Det kryllar av överviktiga och ohälsosamma kvinnor överallt. Belastar vården gör de också i högre utsträckning än män. Men det kanske är det du menar med "ta hand om sin hälsa".
Citat:
10. Vara konstanten som allt vilar på
Kvinnor är inte på något sätt mer konstant än vad män är.