2025-03-18, 18:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Vilken feministisk organisation är du anställd av? Jag har sett dig kriga dagligen i det här forumet i flera år och det är samma tjat hela tiden.

Nämn 10 saker som kvinnor är bättre än män på.

Jag är anställd av den judisk-feministiska organisationen som verkar över snart sett hela världen. Vårt syfte är att översvämma världen med nätporr och sen slå till när 90% av alla män är försvagade av porrmissbruk och depression. Vilket innebär att vi först måste se till att alla har dator och uppkoppling, det kommer ta lite tid med andra ord.

Kvinnor är bättre på att:

1. Tänka
2. Formulera sig
3. På att inte utnyttja barn sexuellt
4. På att inte exploatera andra
5. På att inte våldta och vara allmänt sviniga och egoistiska
6. Tryggare och säkrare bilförare
7. Prioritera familjen, vänner och släkt
8. Inte kriga och förstöra hela länder/civilisationer
9. På att ta hand om sin hälsa
10. Vara konstanten som allt vilar på
Senast redigerad av Jenny9 2025-03-18 kl. 18:07.
Citera
2025-03-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Om män hade varit totalt överlägsna kvinnor så hade män inte känt sig nödgade att hålla nere kvinnor genom en stor del av historien (sen vi blev bofasta).

Va?

Vuxna är överlägsna barn. Ändå känner sig vuxna nödgade att kontrollera och "hålla nere" barn.

Så. Med två meningar lyckades jag rasera ditt resonemang.

Citat:
En mobbare är liksom inte överlägsen bara för att denne råkar vara starkare.

Om den ena gruppen kan förtrycka den andra gruppen så är naturligtvis gruppen som kan förtrycka överlägsen gruppen som blir förtryckt. Det säger liksom sig självt.
Citera
2025-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Jag är anställd av den judisk-feministiska organisationen som verkar över snart sett hela världen. Vårt syfte är att översvämma världen med nätporr och sen slå till när 90% av alla män är försvagade av porrmissbruk och depression. Vilket innebär att vi först måste se till att alla har dator och uppkoppling, det kommer ta lite tid med andra ord.

1. Tänka
2. Formulera sig

Kvinnor är bättre på att vara passiva alltså?
Citera
2025-03-18, 18:19
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det tror inte jag. Jag tror de är ganska vanligt förekommande. Alla elit-schackspelare som jag sett dokumentärer om var/är tämligen autistiska eller "störda" på liknande sätt. Inga vanliga Svenssons som sitter där och stirrar på brädet.

Ja de anstränger sig mer/lägger ner mer tid.

Ja, kvinnor lägger oftast mer tid på familjen och män prioriterar oftare sina jobb och karriärer. Olika prioriteringar helt enkelt.

Vilka är det du sett dokumentärer om? Bobby Fischer var ju helt klart koko. Sen finns det en som heter Ivanchuk tror jag som är erkänt konstigt och helt klart autistisk. Inga andra jag kan komma på sticker ut som särskilt konstiga, annat än att de är väldigt drivna, men det kan man säga om vilka idrottare som helst som hör till eliten.
Citera
2025-03-18, 19:14
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Till skillnad från dina inlägg så är ju Lupacs inlägg intressanta, väl underbyggda och välformulerade. I mitt tycke bidrar hon med mer till debatten än 10 MAGA män tillsammans.

Lite OT kanske men en sak som blir jävligt tjatig är när damerna i feministforumet tar upp red pill, maga och manosfär-kritik stup i kvarten.

Det finns ett forum för manosfärer om man vill diskutera det.
Citera
2025-03-18, 19:26
Medlem
Citat:

1. Tänka

Nej.

Citat:
2. Formulera sig

Nej.

Citat:

Hur vet du det? Att fler män än kvinnor gör det betyder inte nödvändigtvis att män är bättre på det.

Citat:

Dagens.

Kvinnor står för den stora majoriteten av all konsumtion, så om vi nu ska dra likhetstecken mellan mängd/antal och att vara bättre på något så är kvinnor fullständigt överlägsna män på att exploatera människor. Att du inte tänker på att du exploaterar människor när du köper din billiga blus på h&m förändrar inte faktumet att du gör det.

Citat:

Löjeväckande låg nivå. Kvinnor är verkligen bra på att vara infantila. Det är du ett levande bevis på.

Sviniga och egoistiska kvinnor finns det gott om. Jag har definitivt stött på mer kvinnliga än manliga sådana i mina dar.

Att kvinnor skulle vara bättre på att inte våldta finns det inte heller några bevis för vad jag vet. Men jag misstänker att du återigen missförstått vad begreppet "bättre" innebär, därav dina förvirrade slutsatser.

Citat:

Återigen, hur vet du det? Hur vet du att män inte skulle vara bättre på det om de bara ville?

Citat:

Det är inte mäns fel att kvinnor är hypergama och lägger stor vikt vid en mans socioekonomiska status när de bestämmer huruvida han ska få ha sex eller inte under sitt enda liv på jorden. Anmärkningsvärt och smaklöst att du har mage att klaga på att män i en sådan värld utvecklas till arbetsnarkomaner.

Kvinnor har noll evolutionär press på sig att tjäna pengar. Då är det jävligt lätt att "prioritera" familj och vänner.

Citat:

Det är väldigt mycket inte här. Det måste tydligen till en negation för att kvinnor ska vara "bättre" på något.

Kvinnliga regenter har för övrigt varit minst lika blodtörstiga och destruktiva som manliga sådana genom historien. Så även här har du fel.

Citat:

Inte i närheten av så bra de borde vara med tanke på att de slipper alla farliga och för hälsan skadliga jobb. Det kryllar av överviktiga och ohälsosamma kvinnor överallt. Belastar vården gör de också i högre utsträckning än män. Men det kanske är det du menar med "ta hand om sin hälsa".

Citat:

Kvinnor är inte på något sätt mer konstant än vad män är.
Citera
2025-03-18, 19:36
Medlem
Citat:
Till skillnad från dina inlägg så är ju Lupacs inlägg intressanta, väl underbyggda och välformulerade. I mitt tycke bidrar hon med mer till debatten än 10 MAGA män tillsammans.

Lupac är inte en kvinna utan en lismande, kvinnorövslickande "man". Som ägnat 7 år av sitt liv åt att skriva långa essäer till inlägg om hur kvinnor minsann är bättte på långdistanssimning och ultramarathon än vad män är, blandat med förnekelse och ständiga bortförklaringar när det gäller precis allt annat, dvs det män är bättre på.

Lupacs typ är i allmänhet mer föraktad av feminister än vad de värsta antifeministerna är, enligt min erfarenhet. Medan lupac ägnar all sin vakna tid åt att försöka bevisa kvinnlig överlägsenhet i hopp om att få ligga så är hans feministiska kvinnliga bekanta sannolikt upptagna med att bli påsatta av någon misogyn muskelknutte till Sverigedemokrat.

Jag har sett det alldeles för många gånger för att inte känna igen mönstret.

Och det förvånar mig inte att du är helt blind för hans extrema bias som någon pekade ut för några inlägg sedan, samtidigt som allt du inte håller med om är "redpill" och "MAGA" och "autism" osv.
Senast redigerad av JCaller 2025-03-18 kl. 19:39.
Citera
2025-03-18, 19:59
Medlem
Citat:

Jag säger till när jag bryr mig om vad du tycker. Det finns bara ni två i den här tråden, ni kanske borde träffas i verkligheten istället. Så mycket tid ni spenderar i den här tråden så undrar man ju om ni ens jobbar.

Om ytterligare 7 år så kanske ni har kommit fram till något.
Citera
2025-03-18, 20:08
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Den skeva könsfördelningen i toppen beror på att männen slår ut kvinnorna. Alla börjar som amatörer.
Läs vad Bilalics m fl studie säger. Männen är många fler än kvinnor på alla nivåer, från amatörer till elitens elit (topp 100).
Citera
2025-03-18, 23:49
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Läs vad Bilalics m fl studie säger. Männen är många fler än kvinnor på alla nivåer, från amatörer till elitens elit (topp 100).

Ja men 50:1 är ändå en större skillnad än 8:1
Citera
2025-03-19, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Kvinnor är bättre på att vara passiva alltså?

Passivt aggressiva
Citera
2025-03-19, 14:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Va?

Vuxna är överlägsna barn. Ändå känner sig vuxna nödgade att kontrollera och "hålla nere" barn.

Så. Med två meningar lyckades jag rasera ditt resonemang.

Vem har pratat om barn? Vill du prata om barn får du gå till Familjeliv eller nåt pedofilforum.

Citat:
Om den ena gruppen kan förtrycka den andra gruppen så är naturligtvis gruppen som kan förtrycka överlägsen gruppen som blir förtryckt. Det säger liksom sig självt.

Resonerat som en tvättäkta imbecill. Tänk att ni MAGA män är ännu mer korkade än man nånsin skulle kunna föreställa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in