2025-03-17, 23:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Det gör det allt. Men en kvinna skulle ju aldrig kunna erkänna att mannen är totalt överlägsen.
En man skulle ju aldrig kunna erkänna att kvinnan är totalt överlägsen. Utom ankylosaurus. Läs hans mindre uppmuntrande ord om män:

Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
....Nästan alla idioter är män. Att 94% av fångarna är män har samma orsak. Kriminella kännetecknas ofta av låg iq, dålig impulskontroll, aggressivitet... Nästan alla dessa är män.

Jag håller fullständigt med ankylosaurus. Men i följande två förmågor är män totalt överlägsna kvinnor: hybris (ohotad etta) och långt efter kommer muskelstyrka och explosivitet på andra plats.

I fråga om ödmjukhet och vighet är kvinnor totalt överlägsna män.
Citera
2025-03-17, 23:11
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att du ska förstå att jag inte säger emot något av det du dravlat om i dina senaste textväggar till inlägg. Är du en robot?
Vad bra att du håller med mig om allt jag skrivit på sistone. Men samtidigt skrev du ju följande (i fet stil) nedan:

Citat:
....vi ser en total dominans i tävlingar där båda könen deltar (som schack) även efter att man justerat för att antalet manliga deltagare är större än antalet kvinnliga.
Enligt Bilalic försvann nästan hela könsskillnaden i prestanda efter justering för antalet deltagare. Blir det fortfarande ”total dominans”?

Vad är det du inte förstår?
Citera
2025-03-17, 23:25
Medlem
Knivur-273s avatar
Kvinnor har svårt att navigera sig med karta, kompass eller sjökort.

Jag har en inbyggd kompass i huvudet, som vet skillnaden mellan norr och syd, väster eller öster

Jag vet vilket håll jag skall resa till, skulle jag segla till Island.
Senast redigerad av Knivur-273 2025-03-17 kl. 23:30.
Citera
2025-03-18, 07:37
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vad bra att du håller med mig om allt jag skrivit på sistone. Men samtidigt skrev du ju följande (i fet stil) nedan:

Enligt Bilalic försvann nästan hela könsskillnaden i prestanda efter justering för antalet deltagare. Blir det fortfarande ”total dominans”?

Vad är det du inte förstår?

2% av alla GMs är kvinnor. 1 eller två kvinnor är i top 100. Det ger ett ratio på 50/1.

Ration manliga schackspelare till kvinnliga schackspelare är inte 50/1, den är 8/1. Vi "borde" se i alla fall 10 kvinnor i top 100 och 10% av alla GMs borde vara kvinnor, men det är inte så det ser ut.
Citera
2025-03-18, 09:13
Medlem
Citat:
En man skulle ju aldrig kunna erkänna att kvinnan är totalt överlägsen. Utom ankylosaurus. Läs hans mindre uppmuntrande ord om män:

Jag håller fullständigt med ankylosaurus. Men i följande två förmågor är män totalt överlägsna kvinnor: hybris (ohotad etta) och långt efter kommer muskelstyrka och explosivitet på andra plats.

I fråga om ödmjukhet och vighet är kvinnor totalt överlägsna män.

Du håller bara med mig när det gynnar din feministiska agenda.

Att nästan alla genier är män håller du inte med om, trots att det är den symmetriska motsvarigheten till att nästan alla idioter är män.

Det där kallas cherry picking och du borde sluta med det.

Bli sim jag: -Var fri och låt dig inte styras av idelogier.
Citera
2025-03-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankylosaurus
Du håller bara med mig när det gynnar din feministiska agenda.

Att nästan alla genier är män håller du inte med om, trots att det är den symmetriska motsvarigheten till att nästan alla idioter är män.

Det där kallas cherry picking och du borde sluta med det.

Bli sim jag: -Var fri och låt dig inte styras av idelogier.

Det var någon som hade spejat runt i tråden och hon har ägnat 7 år av hennes liv i denna tråd. Det säger väl en hel del
Citera
2025-03-18, 13:22
Medlem
lupacs avatar
Citat:
2% av alla GMs är kvinnor. 1 eller två kvinnor är i top 100. Det ger ett ratio på 50/1.

Ration manliga schackspelare till kvinnliga schackspelare är inte 50/1, den är 8/1. Vi "borde" se i alla fall 10 kvinnor i top 100 och 10% av alla GMs borde vara kvinnor, men det är inte så det ser ut.
Har det ännu inte gått upp för dig att den skeva könsfördelningen blir större ju högre upp i nivån man ser? En 8:1-ratio i deltagande gäller för amatörer, men på elitnivå är det ännu färre kvinnor.

Eftersom schack är en extremt selektiv sport där endast de bästa av de bästa når toppen, får män en oproportionerlig fördel i representation enbart på grund av att de är fler från början. Inte för att de skulle besitta en medfödd schackbriljans, som endast är förbehållen det manliga könet.
Citera
2025-03-18, 17:25
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Har det ännu inte gått upp för dig att den skeva könsfördelningen blir större ju högre upp i nivån man ser? En 8:1-ratio i deltagande gäller för amatörer, men på elitnivå är det ännu färre kvinnor.

Eftersom schack är en extremt selektiv sport där endast de bästa av de bästa når toppen, får män en oproportionerlig fördel i representation enbart på grund av att de är fler från början. Inte för att de skulle besitta en medfödd schackbriljans, som endast är förbehållen det manliga könet.

Den skeva könsfördelningen i toppen beror på att männen slår ut kvinnorna. Alla börjar som amatörer.
Citera
2025-03-18, 17:48
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag tror andelen autister av världseliten i schack är mindre än du tror.

Förövrigt kan vi alltså anta att inom all aktivitet där män och kvinnor konkurrerar på lika villkor så vinner män, och orsaken till detta är att de helt enkelt anstränger sig mer.

Det kanske är något att ha i minnet nästa gång det klagas på att vi har för få kvinnor i företagsledningar och styrelserum.

Det tror inte jag. Jag tror de är ganska vanligt förekommande. Alla elit-schackspelare som jag sett dokumentärer om var/är tämligen autistiska eller "störda" på liknande sätt. Inga vanliga Svenssons som sitter där och stirrar på brädet.

Ja de anstränger sig mer/lägger ner mer tid.

Ja, kvinnor lägger oftast mer tid på familjen och män prioriterar oftare sina jobb och karriärer. Olika prioriteringar helt enkelt.
Citera
2025-03-18, 17:52
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Det gör det allt. Men en kvinna skulle ju aldrig kunna erkänna att mannen är totalt överlägsen.

Om män hade varit totalt överlägsna kvinnor så hade män inte känt sig nödgade att hålla nere kvinnor genom en stor del av historien (sen vi blev bofasta).

En mobbare är liksom inte överlägsen bara för att denne råkar vara starkare.
Citera
2025-03-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det tror inte jag. Jag tror de är ganska vanligt förekommande. Alla elit-schackspelare som jag sett dokumentärer om var/är tämligen autistiska eller "störda" på liknande sätt. Inga vanliga Svenssons som sitter där och stirrar på brädet.

Ja de anstränger sig mer/lägger ner mer tid.

Ja, kvinnor lägger oftast mer tid på familjen och män prioriterar oftare sina jobb och karriärer. Olika prioriteringar helt enkelt.

Vilken feministisk organisation är du anställd av? Jag har sett dig kriga dagligen i det här forumet i flera år och det är samma tjat hela tiden.

Nämn 10 saker som kvinnor är bättre än män på.
Citera
2025-03-18, 17:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Det var någon som hade spejat runt i tråden och hon har ägnat 7 år av hennes liv i denna tråd. Det säger väl en hel del

Till skillnad från dina inlägg så är ju Lupacs inlägg intressanta, väl underbyggda och välformulerade. I mitt tycke bidrar hon med mer till debatten än 10 MAGA män tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in