2025-03-15, 22:01
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag vet inte hur det gick till. Bara att det definitivt inte gick till på det sättet som du 'föreslår'.
Men George W Bush måste väl ändå ha haft möten med personer och bett dom utföra dåden?
Citera
2025-03-15, 22:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Men George W Bush måste väl ändå ha haft möten med personer och bett dom utföra dåden?
Nej.
Citera
2025-03-15, 22:17
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Nej.
Jo, men det måste han ha gjort för han satt inte själv i planen. Så han måste kontaktat nån som hade resurserna att genomföra det här, typ CIA.

Eller vad har du för teori om hur det gick till?
Citera
2025-03-15, 22:27
Avstängd
Citat:
Jo, men det måste han ha gjort för han satt inte själv i planen. Så han måste kontaktat nån som hade resurserna att genomföra det här, typ CIA.

Jag menar att Bush inte nödvändigtvis var införstådd med vad som skulle hända. Att han däremot deltog i mörkläggningen av vad som hände är däremot väl dokumenterat.

Och att han gladeligen använde 9/11 som en falsk anledning till att avsluta det jobb som han menade att hans pappa George Herbert Walker Bush misslyckades med under det första Gulfkriget.

Att invadera Iraq, lägga vantarna på oljan och avsätta/avrätta Saddam Hussein.
Citera
2025-03-15, 22:41
Avstängd
Citat:
Min teori är att operationen bakom vad som hände 9/11 planerades och genomfördes främst av israeler, men med fulla garantier från kritiska aktörer i USA om att de dels skulle få fritt fram och dels fri lejd.

Att det var ett samarbete mellan den amerikanska nationella säkerhetsstaten och den israeliska diton.
- Fascistiska nätverk i Israels maktelit ville dra in USAs krigsmakt i dess konflikt med arabvärlden, 'terrorismen' och planen att balkanisera hela regionen så att man kan göra lite som man vill (i.e. Stor-Israel).

- Fascistiska nätverk i USAs maktelit ville få fri tillgång till världens näst största oljereserver (även en pipeline genom Afghanistan till oljan i Centralasien), samt i vanlig ordning dra in pengar till sitt militärindustriella komplex.
Mycket förenklat.

Mission accomplished (utom en pipeline) 😱
Senast redigerad av onopono 2025-03-15 kl. 22:48.
Citera
2025-03-16, 16:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Min teori är att operationen bakom vad som hände 9/11 planerades och genomfördes främst av israeler, men med fulla garantier från kritiska aktörer i USA om att de dels skulle få fritt fram och dels fri lejd.

Att det var ett samarbete mellan den amerikanska nationella säkerhetsstaten och den israeliska diton.
- Fascistiska nätverk i Israels maktelit ville dra in USAs krigsmakt i dess konflikt med arabvärlden, 'terrorismen' och planen att balkanisera hela regionen så att man kan göra lite som man vill (i.e. Stor-Israel).

- Fascistiska nätverk i USAs maktelit ville få fri tillgång till världens näst största oljereserver (även en pipeline genom Afghanistan till oljan i Centralasien), samt i vanlig ordning dra in pengar till sitt militärindustriella komplex.
Mycket förenklat.

Mission accomplished (utom en pipeline) 😱

Vad baserar du den ”teorin” på?
Ingenting talar för att din teori har substans men allt talar för att den officiella förklaringen med främst saudiska terrorister är konkret. Så varför fantisera om du inte har belägg? Hatar du Israel(er) eller hur i hela friden kom du fram till din slutsats?

Själv är jag ju tråkiga svenne och därför avskyr jag såväl korkade israeler som det arabiska packet eftersom båda sidor verkar precis lika dumma i huvudet och helt inkapabla att se den andra sidans argument eller ens försöka kompromissa - så jag inbillar mig i alla fall att jag har en något bättre position för att se neutralt på situationen än vad t.ex du har.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-03-16 kl. 17:03.
Citera
2025-03-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Det var förvisso 2001 men var är alla hundratals filmer/bilder på när andra "flygplanet" far in i tornet?
Hela NYC med alla dessa turister borde ha riktat sin uppmärksamhet mot det.
Se bilderna i slowmotion, det är så uppenbart att det är CGI, riktiga plan hade splittrats mot byggnaderna, sorgligt hur många med dig som är förblindade, sorgligt med tanke på alla som försökt avslöja bluffen och fått plikta med sina liv. Du kommer ha deras blod på dina händer på Räkenskapens dag, om du fortsätter försvara lögnen.

Varför skulle ett flygplan i ca 800kmh splittas mot en tunn fasad på en byggnad…? På vilket sätt menar du att en tunn fasad på en byggnad skulle stå emot hundratals ton flygplan som kommer brakande i ca 800kmh…?

Varför splittras inte alltid t ex bilar som far in i en byggnad, utan kan braka rätt genom en vägg…?

Varför kan en pingisboll skjutas rätt genom ett pingisracket så det blir ett snyggt hål…?
Citera
2025-03-18, 13:17
Bannlyst
Jag har också svårt att tänka mig att dom tjocka stålbalkarna skulle kapats av flygplanet.

Men om någon kan visa på att ett passagerarplan kan kapa så tjocka stålbalkar så köper jag det.
Men jag vill se det upprepas innan jag tror på det.
Citera
2025-03-18, 15:06
Bannlyst
Om man tog en stålbalk med samma tjocklek som dom som planen skar igenom och slog den rakt in i en flyplansvinge med samma hastighet som planen höll, skulle då balken brytas av eller skulle den gå rakt igenom vingen?
Citera
2025-03-18, 16:01
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Om man tog en stålbalk med samma tjocklek som dom som planen skar igenom och slog den rakt in i en flyplansvinge med samma hastighet som planen höll, skulle då balken brytas av eller skulle den gå rakt igenom vingen?

Tror du att man kan skjuta en pingisboll rakt igenom ett statiskt fixerat pingisrack om den avfyras med tillräcklig hög fart?

Om man vänder på det, kan man skicka iväg ett pingisrack i sådan fart att en statiskt fixerad pingisboll går igenom racketen?
Citera
2025-03-18, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Tror du att man kan skjuta en pingisboll rakt igenom ett statiskt fixerat pingisrack om den avfyras med tillräcklig hög fart?

Om man vänder på det, kan man skicka iväg ett pingisrack i sådan fart att en statiskt fixerad pingisboll går igenom racketen?
Att skjuta luft genom trä är mig veterligen inga problem.
Luft genom stål är en helt annan sak.
Citera
2025-03-18, 17:40
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat

Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Att skjuta luft genom trä är mig veterligen inga problem.
Luft genom stål är en helt annan sak.

I exempel 1 så går bollen igenom racket.

I exempel 2 så kommer racket göra mos av bollen.

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in