Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Min teori är att operationen bakom vad som hände 9/11 planerades och genomfördes främst av israeler, men med fulla garantier från kritiska aktörer i USA om att de dels skulle få fritt fram och dels fri lejd.
Att det var ett samarbete mellan den amerikanska nationella säkerhetsstaten och den israeliska diton.
- Fascistiska nätverk i Israels maktelit ville dra in USAs krigsmakt i dess konflikt med arabvärlden, 'terrorismen' och planen att balkanisera hela regionen så att man kan göra lite som man vill (i.e. Stor-Israel).
- Fascistiska nätverk i USAs maktelit ville få fri tillgång till världens näst största oljereserver (även en pipeline genom Afghanistan till oljan i Centralasien), samt i vanlig ordning dra in pengar till sitt militärindustriella komplex.
Mycket förenklat.
Mission accomplished (utom en pipeline) 😱
Vad baserar du den ”teorin” på?
Ingenting talar för att din teori har substans men allt talar för att den officiella förklaringen med främst saudiska terrorister är konkret. Så varför fantisera om du inte har belägg? Hatar du Israel(er) eller hur i hela friden kom du fram till din slutsats?
Själv är jag ju tråkiga svenne och därför avskyr jag såväl korkade israeler som det arabiska packet eftersom båda sidor verkar precis lika dumma i huvudet och helt inkapabla att se den andra sidans argument eller ens försöka kompromissa - så jag inbillar mig i alla fall att jag har en något bättre position för att se neutralt på situationen än vad t.ex du har.