Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-17, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Europa måste inte göra ett piss. Ryssland har all rätt att ta tillbaks vad som är deras. Enda anledningen du bryr dig om superkorrupa Ukraina är för att tvn säger åt dig att göra det. Sätter vad som helst på att du inte ens hade hört talas om Ukraina för 3 år sedan 🤣

Ukraina tillhör inte Ryssland oavsett hur mycket ni patetiska ryssråttor tjatar om det. Ryssland är för övrigt betydligt mer korrupt än Ukraina.
Citera
2025-03-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Tråkigt för er ryzka nazzar att världen inte är som i er löjliga ryzk- nationalistiska fantasi.

Även om er nya lilla pupprt trump står på er sida kan ni inte vinna, inser du hur svaga ni är?
Varför försvarar du en superkorrupt marionette som Zelensky? För att tv har sagt det. Samma med irrationella hatat mot Trump. Dumsvensken sitter framför tvn och blir hjärntvättad att hata honom. Men frågar man er varför så sitter ni som fågelholkar och kliar i er i huvudet.

Trump sätter sitt land först, vilket alla länders ledare bör göra, och har meddelat att resten av världen inte längre ska utnyttja deras skattebetalare. Dags för Europa att punga upp och inte blint lita på att pappa USA ska komma och rädda oss gång på gång.

Önskar Sverige också hade en ledare som satte Sverige i första rummet. Svenska skattebetalare ska inte ge bort pengar till korrupta skithål som Ukraina, Palestina, Afrikadka länder och fan och hans mormor. Alla utom Sverige. Smh
Citera
2025-03-17, 22:20
Medlem
Citat:
Varför försvarar du en superkorrupt marionette som Zelensky? För att tv har sagt det. Samma med irrationella hatat mot Trump. Dumsvensken sitter framför tvn och blir hjärntvättad att hata honom. Men frågar man er varför så sitter ni som fågelholkar och kliar i er i huvudet.

Trump sätter sitt land först, vilket alla länders ledare bör göra, och har meddelat att resten av världen inte längre ska utnyttja deras skattebetalare. Dags för Europa att punga upp och inte blint lita på att pappa USA ska komma och rädda oss gång på gång.

Önskar Sverige också hade en ledare som satte Sverige i första rummet. Svenska skattebetalare ska inte ge bort pengar till korrupta skithål som Ukraina, Palestina, Afrikadka länder och fan och hans mormor. Alla utom Sverige. Smh

Du är ju sjuk i huvudet. Tror du på fullt allvar att alla Svenskar skulle tycka det var okej att Ryssland annekterar ett Europeiskt land, ifall de inte hade sett på några nyheter.
Är det för att det är så i Ryssland. Där blir alla verkligen indoktrinerade att vilja offra sina liv för en diktator. Men så är det inte i Sverige. Man får lära sig vad som är rätt och fel. Hur man skall bete sig mot andra. Man får också lära sig geografin och vilka länder som finns i Europa till exempel.
Utifrån det så är det ganska självklart att man tar ställning för Ukraina.
Citera
2025-03-17, 22:21
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:

Jag försvarar honom för att han är typ motsatsen till dig och den den del av världen som står för hat cynism och bakåtsträvande,
Sluta prata om Sverige , du äcklar mig och alla med ett förstånd.
Citera
2025-03-17, 22:23
Medlem
Citat:
Jodå, det gör det.

Majoriteten av folket vill inte tillhöra Ryssland. De har gränser som till och med Ryssland har erkänt en gång. De har en egen flagga, egen president, egen nationalsång, medlemskap i FN. Varför skulle det tillhöra Ryssland?
Citera
2025-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Vilket skitsnack. Jag tror alla svenskar har känt till Ukraina sedan länge om de inte är helt obildade. Jag kände i alla fall till det redan under sovjettiden.
Jag tar ställning för Ukraina trots att jag tittar väldigt lite på TV. Ryssland har ingen rätt att ta Ukraina. De skrev på ett fredsavtal när sovjetunionen splittrades. Där gavs Ukraina självständighet mot att Ryssland fick deras kärnvapen.
Om man skulle följa din logik finns det massor av länder som skulle kunna "ta tillbaka" områden som de har förlorat. Bland annat Sverige. Men i stort sett alla länder i världen accepterar gällande gränser. Man respekterar andra länder och den globala ordningen. Ryssland är i stort sett det enda undantaget som bara går in och annekterar ett annat lands territorium. Det är helt oacceptabelt.

Om ni Ryssar nu vill lägga under er andra länder så måste ni åtminstone lära er att visa respekt. Inte bära er år som någon sorts herrefolk.
Ryssland är samma skit. Låt dom utplåna varandra, vem bryr sig? Korrupta skithål ändå.

Men Sverige ska inte skicka pengar. Vi har inte ett piss med det att göra. Sveriges skattepengar ska gå till Sverige. Du kanske missat att Sverige går på knäna? Uråldrad infrastruktur, en sjukvård av lägre kvalitet än många afrikanska länder, fattigpensionärer som knappt har råd att köpa mat och ännu mindre ha råd att gå till tandläkaren, bombningarna liknande det i krigzoner, våldtäkter i världstoppen och systemhotande kriminalitet. Sverige håller bokstavligen på att gå under och då vill dumskallar som du skicka mer av våra pengar till de svarta hålet Ukraina som vi inte har nåt att göra med.

Du kanske ska få dina prioriteringar rätt? Svensken är tamigfan den dummaste varelsen på jorden.
Citera
2025-03-17, 22:26
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xXEmMEXx
Nej, jag vill inte kriga. Varför ska jag göra det och vad får dig att tro att jag vill göra det? läs en gång till vad jag skrev.
Du verkar ju stå upp för allt som ryssland gör. Då får du nog bidra lite.
Citera
2025-03-17, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
det är ett välkänt faktum att västerländska soldater är både bättre utbildade och utrustade än de ryska motsvarigheten.

Vart är det välkänt någonstans?

Men fö det är välkänt att vi i Europa inte har en chans om vi skulle hamna där Ukraina /Ryssland slåss, vi skulle komma dit itutade att vi kan vi är bäst och sedan dog 10 av 20 man vid en direktträff och då vaknade vi och insåg att man faktiskt dör.
Det är välkänt om man har en allmänbildning värd namnet och inte insuper sin verklighet via tass eller andra ryska propagandakanaler. De som inte har en chans i det här landet och Europa för övrigt är russofiler och landsförrädere, vilka gör bäst i att dra till Ryssland redan till helgen.
Citera
2025-03-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Jag försvarar honom för att han är typ motsatsen till dig och den den del av världen som står för hat cynism och bakåtsträvande,
Sluta prata om Sverige , du äcklar mig och alla med ett förstånd.
Vad för "hat och cynism"? Vad menar du med det?Du papegojar ju bara ord du hört i media utan att ens veta vad som menas.

Du är sjukligt enkelt manipulerad. Prova att tänk själv för en gångs skull istället för att låta andra göra det åt dig.
Citera
2025-03-17, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Nej du har fel
Rekryt Olssson från Flen är van vid att bli bortskämt och bortklemad.
De största bekymren rekryt Olsson råkat ut för i livet är vilken färg på sin iPhone hen har behövt välja på..

Medans samtidigt de ryska personerna har växt upp i fattigdom och haft ett helvete under uppväxten och varna vill att kämpa för minsta lilla brödsmyla.

Då ska du veta att det gör en hel del på en som mentalitet ryssarna är ganska hungriga och de är vana vid ett hårt liv det är inte rekryt Olsson.

Jag har varit på träningsläger i ishockey och jag har träffat på x antal ryska ishockeyspelare och det är alltid så roligt när folk ifrån Sverige tycker att alla ryssar är så småväxta och klena

Jag vill bara ni ska veta att ganska många ryssar är ganska hårdföra och inte speciellt milda och inte speciellt bortskämda som svenska pojkar.

Därför hade jag nog tonat ner hur hårda svenska män är då jag sett olika generationer av svenska pojkar bli män genom mitt yrke och idrotten.

Svensken idag är en sorglig figur som mest passar hemma spisen med sin handväska. Alltså även de svenska pojkarna då.
Blablabla, det märks att du inte har en susning om hur svensk försvarsmakt fungerar och än mindre vet något om hur vår värnpliktsutbildning står sig internationellt. Det är väl i stort sett meningslöst att fortsätta diskussionen innan du är villig att dra ut huvudet ur röven och skaffa dig lite bildning inom området.
Citera
2025-03-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Du är ju sjuk i huvudet. Tror du på fullt allvar att alla Svenskar skulle tycka det var okej att Ryssland annekterar ett Europeiskt land, ifall de inte hade sett på några nyheter.
Är det för att det är så i Ryssland. Där blir alla verkligen indoktrinerade att vilja offra sina liv för en diktator. Men så är det inte i Sverige. Man får lära sig vad som är rätt och fel. Hur man skall bete sig mot andra. Man får också lära sig geografin och vilka länder som finns i Europa till exempel.
Utifrån det så är det ganska självklart att man tar ställning för Ukraina.
Det är inte som i Sagan om ringen med absolut godhet och absolut ondska. På dig låter det som onda Mordor med the Dark Lord som helt omotiverat attackerar the Shire med dansade, glada och godhjärtade hobber. Konflikten är lite djupare än så. Men det vet inte du för det ligger imte i ljugmedias intresse att upplysa dig om det. Din kunskap är väldigt ytlig.
Citera
2025-03-17, 22:39
Medlem
mammanmedbollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja reglerna är ju så helt enkelt, och det är ju inget dom kan bryta mot hur som helst.
Källa på att det är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in