2025-03-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
FN r i nulget inte involverat s det blir ingen omrstning i nt skerhetsrd.

Det gr alldeles utmrkt att ha fredsbevarande trupp utan att blanda in FN
Nej, det r inte mjligt och just av den anledningen talar Starmer om reassurance force, inte om peacekeeping.
Med betoning p talar.
Citera
2025-03-20, 22:41
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Nej, det r inte mjligt och just av den anledningen talar Starmer om reassurance force, inte om peacekeeping.
Med betoning p talar.

Du frsker debattera lngt ver din niv som frvisso r p en normal ryzk niv, byfnens.

Alla vet ju att ditt dassrike sitter och blockerar allt i skerhetsrdet s ingen bryr sig om att g via FN.

Sen kan du ju mrka ord det spelar ingen roll din sna.
Citera
2025-03-21, 07:08
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Med betoning p talar.
Starmer har hela tiden varit medvetet (taktiskt) svvande ifrga om han avser verkliga fredsbevarande trupper eller rtt och sltt placering av reguljra nsatsfrband frn NATO-lnder som en "doping" fr Ukrainas hrt manglade arm. Men det kvittar egentligen, Ryssland kommer inte att acceptera ngondera s lnge trupperna kommer frn NATO eller andra nra allierade med USA, och varken UK eller EU har rd att strunta i Rysslands synpunkter hr.

Dessutom kommer nog USA (och inte EU) att st som garanter fr ett kommande fredsavtal om det blir ngot, och om det ska bli ngra fredsbevarande trupper i det lget s vill nog bde USA och Ryssland att det hamnar under FN, varvid de bgge tv har veto i Skerhetsrdet ifrga om vilka lnder som ska f skicka trupper. Ukraina kommer vackert att f foga sig i att NATO-lnder inte blir aktuella.
Citera
2025-03-21, 08:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vildhane
Nej du, tydligen hade du rtt fan. My bad! Var helt vertygad om att jag lste frra veckan att bara norden skulle skickat 10 000 till Ukraina. Mste ha lst ngot helt annat.

Ibland har man rtt ibland har man fel.
Citera
2025-03-21, 19:33
Medlem
Tradens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Undrar vilket land som skulle vilja ha en befolkning som dig.

Inget.

Land och land. Snarare ingen regering som vill ha en befolkning som mig. De vill ju ha ltt kontrollerad kanonmat s jag antar att du duger bttre till det 😁
Citera
2025-03-21, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Allts att 10000 svenska ungdomar lper stor risk att f en kallelse i brevldan dr dom ska infinna sig i Ukraine nsta mnad, man fr lgga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet p vnt, medan man ska kriga fr ngon jag inte ens knner eller gillar.
Du tror allts p riktigt att alla kommer komma frn Sverige?
Citera
2025-03-21, 20:09
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Allts att 10000 svenska ungdomar lper stor risk att f en kallelse i brevldan dr dom ska infinna sig i Ukraine nsta mnad, man fr lgga sin utbildning och jobb eller annan aktivitet p vnt, medan man ska kriga fr ngon jag inte ens knner eller gillar.
Bttre utbildning gr inte och hitta.
Du hade behvt gra ngot snt, men du r fr vek och som tur va s tnker inte alla som dig s det kommer vara k fr att f ka.
Du behver inte tnka ngot mer p det hr fr det r ingenting fr dig.
Citera
2025-03-21, 20:13
Medlem
figegs avatar
Undra vad en soldat i sverige tjnar som kommer att ka till Ukraina.

Jag menar, stta sitt liv i jobbet fr att tjna en skdespelare som Voldomor mot diktatorn Putin kan ju inte knnas allt fr roligt. ven om man tjnar en stor hacka s vad spelar det fr roll nr man kan frlora livet vilken sekund som helst.
Citera
2025-03-21, 20:28
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av figeg

Jag menar, stta sitt liv i jobbet fr att tjna en skdespelare som Voldomor mot diktatorn Putin kan ju inte knnas allt fr roligt. ven om man tjnar en stor hacka s vad spelar det fr roll nr man kan frlora livet vilken sekund som helst.
Det r inte pengarna som lockar utan det r ventyret och det r en ra att hjlpa till.
Men en mnniska som du frstr inte snt, det r ingeting fr dig helt enkelt.
Spela lite Counter strike istllet fr och tnka p det hr.
Citera
2025-03-21, 22:14
Medlem
Danmark tnker vara med p Starmers id om att skicka trupper till Ukraina.
Eftersom Macron hela tiden byter fot i frgan s blir det allts ett gng britter och danskar som blir de som ska utmana ryssarna!
Lycka till!

Det kan leda till att Ryssland helhjrtat backar upp Trumps planer p att annektera Grnland
och fr d godknt i Security Council i FN eftersom Kina lgger ner sin rst
Har danskarna ftt en korkad regering? Smre n Sverige?
Citera
2025-03-26, 14:24
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har du ngon erfarenhet av det ryska psyket?

Fr dig o vst r det ngot nrmast otnkbart. Fr den r det en sjlvklarhet. De kommer bomba.

Ett krnvapenkrig r inte ett nederlag. Det r inte en seger fr ngon part. Det r remi.

Jag har lst om det ja. Att ryssarna nojar ver Nato bland annat har med tidigare krigsupplevelser att gra, utver de direkta hot som faktiskt Nato utgr mot Ryssland. Har du ngon erfarenhet av vad Nato gjort? Fr dig och vst kanske inte det r sjlvklart? Ryssland kommer inte ta till krnvapen svida det inte knner sig tvungna. Vst som provocerat fram detta kriget under en lngre tid, kanske ska sluta provocera och sluta med sitt proxykrig?
Citera
2025-03-26, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figeg

Det r ett par svenskar som testat. Och det r vl ven ett par som inte kommit tillbaka utan stannade kvar - ett par meter under jord, om jag inte missminner mig.

Och de som gr det fr spnningen och "ran", som ngon tidigare nmnde, s r det inte i yttersta fronten och de kommer hem bruna i byxan s fort de varit utsatta fr direkt livsfara. Det r naturligt att inte vilja d.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in