2025-03-17, 16:43
Avslutad
Vet inte om dimor, men jag rekommenderar också att ta kontakt med beroendemottagningen om du inte har några speciella anledningar till varför du inte kan eller vill. Det har blivit vanligt med kratomberoende och om du bor i en tillräckligt stor stad så har de haft några andra patienter som sökt för det. Då kan de skriva ut t.ex. catapresan och lite annat (men av naturliga skäl undviker de beroendeframkallande substanser, men ev. Kanske de kan skriva ut ett mindre recept på något som hjälper de första dagarna). Fast det kanske är lite sent nu, med väntetid så kommer du nog redan ha gått igenom det värsta innan du får en tid hos dem.
Citera
2025-03-17, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emelito
Okej, tack så mycket för svar.

Kan möjligen Dimor/Imodium hjälpa för att bli kvitt det värsta? Har för mig jag läst att det kan vara till någon slags hjälp vid bl.a opiat-AT..
Testa akaumma den slår på opiod receptorerna också inte särskilt dyrt heller
Citera
2025-03-17, 17:11
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Hut har ni som fått slut upplevt eventuell AT? Mitt tar slut imorgon och är lite nojjig för att det kommer bli lidande.. Har tagit ca 3kg över 5månader.. (~20g/dag)
20gpd ajajaj kommer göra ont tyvärr bror. eller har du bara hållit på i 5 månader? isåfall kanske inte jättesmärtsamt. men det blir miserabelt vilketsom i några veckor..

Kalla duschar. spring mycket. haffa lyrica, ta 1-2 kapsel per vecka för att se till att du sover åtminstone en gång per vecka.
Citera
2025-03-17, 17:24
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casein332
Testa akaumma den slår på opiod receptorerna också inte särskilt dyrt heller

Ska kolla upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
20gpd ajajaj kommer göra ont tyvärr bror. eller har du bara hållit på i 5 månader? isåfall kanske inte jättesmärtsamt. men det blir miserabelt vilketsom i några veckor..

Kalla duschar. spring mycket. haffa lyrica, ta 1-2 kapsel per vecka för att se till att du sover åtminstone en gång per vecka.

Ja runt 5mån.. Har tagit det från morgon kväll till ca 5g 5ggr/dag..
.
HAHA vafan "engång per vecka"?! Du får det att låta som värsta benzoinsomnian... Är det verkligen så illa? Bara massa skräckhistorier på Reddit också, men där verkar de flesta vara amerikaner som tagit extrakt, "7-OH" och liknande varianter..

Har pyttelite kvar.. Är det värt att dosera upp det i kapslar och spara till när det som allra värsta eller jag inte kan sova och ta typ en kapsel då o då istället för att gå full CT?
Citera
2025-03-17, 17:33
Medlem
Citat:
Hut har ni som fått slut upplevt eventuell AT? Mitt tar slut imorgon och är lite nojjig för att det kommer bli lidande.. Har tagit ca 3kg över 5månader.. (~20g/dag)

Ja, det blir nog lite tufft för dig med sån stor konsumtion. Nu har jag tyvärr också tappat disciplinen med kratombruket sedan några månader, men förut så gick det åt ungefär en 100g förpackning per månad, och då var det aldrig problem med att skippa dosen över 2-3 dagar. Nu har jag ett tag tagit nästan dubbelt så mycket och när jag nu börjat försöka trappa ned så kommer suget ganska direkt att få det lilla ruset och avtrubbningen/avslappningen. Kör som jag planerar att göra, till att börja med återgå till 2 kratom-fria dagar per vecka och få ned brukandet tillbaka till 100 gram/ månad. Det borde ju vara nog för att hålla AT stången och sedan efter ytterligare ett par månader ta nästa steg i avtrappning...
Citera
2025-03-17, 17:38
Medlem
Kokat te på ungefär 10-12g kratom ett par gånger men skulle våga påstå att jag inte känner mycket mer än att jag kanske blir lite lugnare. Är det individuellt lite hur det påverkar en eller tar jag för lite eller har jag dåligt kratom?
Citera
2025-03-17, 17:48
Avslutad
Ja, de värsta historierna upvotas mycket på reddit men det finns många tips och solskenshistorier med. Man får leta lite.

Justeja, om du har svårt att få tag på gaba/lyrica kan du beställa phenibut från t.ex. r*wp*wders (de är ju en laglig butik så jag är osäker på om det är ok att skriva ut hela namnet). Phenibut är lagligt att importera och funkar ungefär som lyrica. Var bara noggrann med att inte använda det för länge, och trappa ner allteftersom för AT:n från phenibut har jag hört ska vara ännu värre än kratom. Men jag har hört samma om gaba/lyrica och jag hade inga problem med det så your milage may vary. Jag fattar inte de som tar det för att bli höga dock, tycker inte alls att det är behagligt i stora doser.
Citera
2025-03-17, 18:08
Medlem
Citat:

Lite små jobbigt men bara härda ut, jag slutade dagen innan det blev olagligt efter att ha använt det i många år ca samma dos som du, trappade ner det till lite under hälften under ca en månads tid med lite mer timmar mellan doseringar, sedan klippte jag rakt av och har tagit nått gram phenibut för att pallat jobba och någon bärs på kvällen för att somna utöver phenibuten första veckan, lördag och söndag tog jag hirusuta som gjorde att jag kunde sova trotts lite lätta symptom kvar och idag är jag helt av allting och har endast orkeslöshet som kommer och går, förkylningssymtom annars är de rätt ok. Aptiten har varit dålig sedan sista kratom dosen dock.

Dag 2-3 var värst , blev ordentligt risig men sen har jag tagit det sedan 8 år tillbaka
Citera
2025-03-17, 18:12
Medlem
Emelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Ja, det blir nog lite tufft för dig med sån stor konsumtion. Nu har jag tyvärr också tappat disciplinen med kratombruket sedan några månader, men förut så gick det åt ungefär en 100g förpackning per månad, och då var det aldrig problem med att skippa dosen över 2-3 dagar. Nu har jag ett tag tagit nästan dubbelt så mycket och när jag nu börjat försöka trappa ned så kommer suget ganska direkt att få det lilla ruset och avtrubbningen/avslappningen. Kör som jag planerar att göra, till att börja med återgå till 2 kratom-fria dagar per vecka och få ned brukandet tillbaka till 100 gram/ månad. Det borde ju vara nog för att hålla AT stången och sedan efter ytterligare ett par månader ta nästa steg i avtrappning...

Jag har ju i princip inget kvar.. Annars hade jag antagligen lagt upp nån slags nedtrappning.. Har för mig jag hade en ofrivillig nergång till ~5g i 3-4 dagar runt julas när SS hade semester, utan att det tog hus i helvete dock..

Citat:
Ursprungligen postat av Lejonet1
Kokat te på ungefär 10-12g kratom ett par gånger men skulle våga påstå att jag inte känner mycket mer än att jag kanske blir lite lugnare. Är det individuellt lite hur det påverkar en eller tar jag för lite eller har jag dåligt kratom?

Tror inte du ska koka det, har för mig vatten över en specifik temperatur bryter ner en del av de aktiva ämnena.. Bara blanda det i ljummet vatten o svep skiten.

Men 10-12g är jävla mkt åt gången.. Testa hälften. Sen är inte effekten speciellt påtaglig från början. Det är en väldigt mild drog.

Citat:
Ursprungligen postat av NopeRope
Ja, de värsta historierna upvotas mycket på reddit men det finns många tips och solskenshistorier med. Man får leta lite.

Justeja, om du har svårt att få tag på gaba/lyrica kan du beställa phenibut från t.ex. r*wp*wders (de är ju en laglig butik så jag är osäker på om det är ok att skriva ut hela namnet). Phenibut är lagligt att importera och funkar ungefär som lyrica. Var bara noggrann med att inte använda det för länge, och trappa ner allteftersom för AT:n från phenibut har jag hört ska vara ännu värre än kratom. Men jag har hört samma om gaba/lyrica och jag hade inga problem med det så your milage may vary. Jag fattar inte de som tar det för att bli höga dock, tycker inte alls att det är behagligt i stora doser.

Ah okej, ja har kollat runt lite och det verkar finnas en del möjliga hjälpmedel mot en eventuell AT.. T.e.x CBD, Muskimol, Akuamma och nu Phenibut som du föreslår.. Blir att beställa hem något utav det och sen hoppas på det bästa..

CBD+micro dosering av Muskimol känns ganska lovande av det jag läst faktiskt.. Någon med tips eller erfarenhet får gärna komma med input. <3
Citera
2025-03-17, 18:17
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:

Ja runt 5mån.. Har tagit det från morgon kväll till ca 5g 5ggr/dag..
.
HAHA vafan "engång per vecka"?! Du får det att låta som värsta benzoinsomnian... Är det verkligen så illa? Bara massa skräckhistorier på Reddit också, men där verkar de flesta vara amerikaner som tagit extrakt, "7-OH" och liknande varianter..

Har pyttelite kvar.. Är det värt att dosera upp det i kapslar och spara till när det som allra värsta eller jag inte kan sova och ta typ en kapsel då o då istället för att gå full CT?

RandomdudeReloaded är ett troll.

Jag skulle spara det sista till nödfall. Nu har jag själv inte kommit ur mitt tvålbruk, men kör längre och längre uppehåll. Som typ idag och igår tog jag bara på morgon och kväll, gick skitbra. AT-symtomen verkar inte vara så jävla starka, fryser och svettas lite - lätt hanterbart. Dock inte provat sova utan. Kommer inom kort försöka skippa morgondosen, eller i alla fall minska den markant.

Eftersom effekten av det ändå är relativt liten så blir också avtändningen därefter. Att bli fri från alkohol är det värsta jag upplevt i hela mitt liv (hade supit som ett jävla svin i flera veckor i streck, dygnet runt) - det här kommer bli en barnlek i jämförelse den dagen kommer jag slutar för gott. Oftast när det går åt pipan för de på Quittingkratomredditen så är det extrakt inblandat, eller så är de helt sjuka och häver i sig mellan 70-100g om dagen. Totalt vansinne.

Sidonot:
Bor i ett litet samhälle och såg en polisbil fara förbi huset när jag kommit hem. De var säkerligen bara på genomfarande, men fan vad nojig jag blev, haha.

Står fast vid vad jag skrivit att de nog säkert inte kan sätta dit oss - men kan ändå aldrig vara helt säker. Förvarar bara en dos hemma som jag lätt kan spola ned om de skulle parkera utanför, men skulle de vilja pissa mig också är det kört.

Inga fler polishändelser som någon fått nys om?
Citera
2025-03-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapcylisten
Lite små jobbigt men bara härda ut, jag slutade dagen innan det blev olagligt efter att ha använt det i många år ca samma dos som du, trappade ner det till lite under hälften under ca en månads tid med lite mer timmar mellan doseringar, sedan klippte jag rakt av och har tagit nått gram phenibut för att pallat jobba och någon bärs på kvällen för att somna utöver phenibuten första veckan, lördag och söndag tog jag hirusuta som gjorde att jag kunde sova trotts lite lätta symptom kvar och idag är jag helt av allting och har endast orkeslöshet som kommer och går, förkylningssymtom annars är de rätt ok. Aptiten har varit dålig sedan sista kratom dosen dock.

Dag 2-3 var värst , blev ordentligt risig men sen har jag tagit det sedan 8 år tillbaka
Tycker du att hirsuta hjälper mot ATn?
Citera
2025-03-17, 21:08
Medlem
Det hjälper helt klart, man blir inte skön av det men det tar bort all AT tillräckligt för att kunna sova en hel natt.

Men doseringen är hög och det smakar åt helvete så toss and wash är att föredra, mer helvete än kratom dvs.

Phenibut tog inte bort atn helt heller men man blir ganska fly på det om man smälter nått gram ffa under tungan och blandat med alkohol blir man tillräcklig lost för att tuppa av några timmar för att sedan ta mer phenibut när man vaknar för att hålla psyket i schakt.

Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tycker du att hirsuta hjälper mot ATn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in