Citat:
För oss som arbetar inom socialt arbete och med utsatta människor där det brukas droger så är det nästan ingen som håller med den synen du förespråkar.
Men vi tänker iof på samhället i stort och vilka fördelar/nackdelar ett beslut kan få, dessutom huruvida en människa som lever utsatt med problem kan komma igen och leva ett drägligt liv och kunna arbeta eller ha annan sysselsättning utan att bli en extra börda för samhället om man ser till det ekonomiska.
Att jaga, lägga mängder med mantimmar och rättsprocesser kontra intäkter, utbildning, reglering var/hur det kan köpas om vi pratar cannabis skulle i mitt tycke vara en stor vinst för samhället då cannabis är så utbrett och de yngre generationerna är generellt väldigt liberala till just cannabis så tillgången finns ändå. Det finns tom för mycket cannabis så ute på kontinenten förvarar man cannabis istället för att dränka marknaden och därmed går priset/vinsten ner.
Cannabis är här för att stanna även om Sverige troligen kommer vara sista landet i världen att legalisera då vi inte ens har kommit förbi tröskeln att avkriminalisera att ha en substans i blodet, rentav rester från till exempel en joint som röktes ett par dagar innan är straffbart om du testas vilket är horribelt.
Likaså din lite "kamma dig o skaffa ett jobb" ton/attityd gör mer skada än nytta, det säger jag inte för att jag vill internetkriga med dig utan det är min övertygelse efter de åren jag haft det yrket jag har.
Det var bara min tagning.
Önskar dig en trevlig kväll.