2025-03-15, 21:36
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Nej en legalisering hade inte varit bättre, det är bara trögtänkta pisspundare som tycker det.
Bästa hade vart att slippa båda.

För oss som arbetar inom socialt arbete och med utsatta människor där det brukas droger så är det nästan ingen som håller med den synen du förespråkar.

Men vi tänker iof på samhället i stort och vilka fördelar/nackdelar ett beslut kan få, dessutom huruvida en människa som lever utsatt med problem kan komma igen och leva ett drägligt liv och kunna arbeta eller ha annan sysselsättning utan att bli en extra börda för samhället om man ser till det ekonomiska.

Att jaga, lägga mängder med mantimmar och rättsprocesser kontra intäkter, utbildning, reglering var/hur det kan köpas om vi pratar cannabis skulle i mitt tycke vara en stor vinst för samhället då cannabis är så utbrett och de yngre generationerna är generellt väldigt liberala till just cannabis så tillgången finns ändå. Det finns tom för mycket cannabis så ute på kontinenten förvarar man cannabis istället för att dränka marknaden och därmed går priset/vinsten ner.

Cannabis är här för att stanna även om Sverige troligen kommer vara sista landet i världen att legalisera då vi inte ens har kommit förbi tröskeln att avkriminalisera att ha en substans i blodet, rentav rester från till exempel en joint som röktes ett par dagar innan är straffbart om du testas vilket är horribelt.

Likaså din lite "kamma dig o skaffa ett jobb" ton/attityd gör mer skada än nytta, det säger jag inte för att jag vill internetkriga med dig utan det är min övertygelse efter de åren jag haft det yrket jag har.

Det var bara min tagning.

Önskar dig en trevlig kväll.
Citera
2025-03-15, 21:46
  #50
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
En legalisering hade varit bättre så man slapp SPICE hela tiden.

Precis. Den substans som spice har utvecklats till genom åren är både bra mycket mer destruktiv och farlig än cannabis och vad spice var för tio år sedan.
Har provat det ett par gånger. Första gångerna var runt 2014. Då var det inga konstigheter utan påminde mycket om cannabis. Sista gången jag provade det var 2-3 somrar sedan. Tog 2-3 bloss, fick obehagliga hjärtklappningar och det kändes som jag skulle tuppa av och dö.
Håller mig långt borta från skiten numera.

Dagens spicemissbrukare ser ut och beter sig som tunga heroinister. Kanske till och med värre.
Såg en dokumentär för ett par år sedan där man fick följa spicemissbrukare i någon brittisk stad. Det var bara misär och de flesta var mentalt sönderbrända. Förmodligen permanent dessutom.

Tror de va någon av dessa tre som är ca 15-25 minuter långa:

Black Mamba in Wolverhampton (BBC):
https://youtu.be/WzaQ0xlOfUE?si=PG7Gw1MHiLZqwrXD

The hard lives of Britains synthetic Marijuana addicts (Vice Documentary):
https://youtu.be/t6pmc7Tpx4w?si=Do-Gm1vuaHycWk4I

The dark side of Britain: Spice (LadBible):
https://youtu.be/iL-0287WLFA?si=N_NWmXMznHB8IBW1
Citera
2025-03-15, 21:57
  #51
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Man kan tycka vad man vill om detta men det är bara resultatet av det tröga landet Sverige.
En familjeklassning, som finns i andra länder, hade ju varit lösningen.
Vafan har hänt med flashback egentligen?
Jävligt bögigt att tycka som du gör.

Allt ska ju såklart bedömas enskilt!
Citera
2025-03-15, 22:00
  #52
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det har du rätt i. Sen när folk har lärt sig hantera cannabis är det dags att receptbefria benso. Det kan göra underverk för människor. Sen borde man naturligtvis för länge sedan legaliserat kokain, det är bara rika som har råd med det ändå. Då kommer folk kunna hantera droger bättre och då kan man även legalisera heroin, krokodil och MDMA för då är redan samhället förlorat så det är ingen ide att ens försöka leva i värkligheten längre.

Det är en jättebra ide.

Vet inte varför men det känns som om du är ironisk och raljerar en gnutta. Kan det stämma?
Du förstår väl ändå skillnaden mellan att legalisera cannabis och att legalisera tyngre droger som kokain eller heroin?

Det förstnämnda gör förhoppningsvis att de som även säljare kokain, tramadol, heroin osv. Unga tonåringar som köper cannabis blir lätt erbjudna tramadol och kokain av samma personer.
Det sistnämnda är destruktivt för de flesta människor.
Tycker du även att en avkriminalisering är ett dåligt förslag?
Jag tycker att avkriminalisering borde ske av samtliga droger för personligt bruk. Låt säga fem gram för alla och 50 gram för cannabis. Har svårt att komma på något negativt med en avkriminalisering och något positivt att jaga myndiga personer som förmodligen ändå kommer att bruka droger.
Citera
2025-03-15, 22:14
  #53
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
För oss som arbetar inom socialt arbete och med utsatta människor där det brukas droger så är det nästan ingen som håller med den synen du förespråkar.

Men vi tänker iof på samhället i stort och vilka fördelar/nackdelar ett beslut kan få, dessutom huruvida en människa som lever utsatt med problem kan komma igen och leva ett drägligt liv och kunna arbeta eller ha annan sysselsättning utan att bli en extra börda för samhället om man ser till det ekonomiska.

Att jaga, lägga mängder med mantimmar och rättsprocesser kontra intäkter, utbildning, reglering var/hur det kan köpas om vi pratar cannabis skulle i mitt tycke vara en stor vinst för samhället då cannabis är så utbrett och de yngre generationerna är generellt väldigt liberala till just cannabis så tillgången finns ändå. Det finns tom för mycket cannabis så ute på kontinenten förvarar man cannabis istället för att dränka marknaden och därmed går priset/vinsten ner.

Cannabis är här för att stanna även om Sverige troligen kommer vara sista landet i världen att legalisera då vi inte ens har kommit förbi tröskeln att avkriminalisera att ha en substans i blodet, rentav rester från till exempel en joint som röktes ett par dagar innan är straffbart om du testas vilket är horribelt.

Likaså din lite "kamma dig o skaffa ett jobb" ton/attityd gör mer skada än nytta, det säger jag inte för att jag vill internetkriga med dig utan det är min övertygelse efter de åren jag haft det yrket jag har.

Det var bara min tagning.

Önskar dig en trevlig kväll.
Äntligen någon med ett något sånär ”vettigt” inlägg.
Du har såklart rätt till din åsikt precis som jag har rätt till min.
Skillnaden på dig och mig är kanske att du bara jobbar med likasinnade, där ni sitter på rasten och kliar varandra på ryggen likt batikhäxorna på socialen, erat tyckande blir ju inte någon sanning bara för ”nästan ingen håller med om” vad jag tycker.
Jag är inte den daltande typen och gillar när folk gör rätt för sig i samhället.
Jag har också, fast i ingripandeverksamhet, arbetat med bl.a missbrukare så är inte helt novis.
Jag tycker, precis som den stora massan, absolut inte det ska legaliseras.
Citera
2025-03-15, 22:17
  #54
Medlem
sonofnatures avatar
Legalisering har inte hjälpt usa
Mer gängmedlemmar där numera

Säljer butiker ganja kommer självklart priset va högt , då kan de kriminella sälja billigare
Citera
2025-03-15, 22:30
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Äntligen någon med ett något sånär ”vettigt” inlägg.
Du har såklart rätt till din åsikt precis som jag har rätt till min.
Skillnaden på dig och mig är kanske att du bara jobbar med likasinnade, där ni sitter på rasten och kliar varandra på ryggen likt batikhäxorna på socialen, erat tyckande blir ju inte någon sanning bara för ”nästan ingen håller med om” vad jag tycker.
Jag är inte den daltande typen och gillar när folk gör rätt för sig i samhället.
Jag har också, fast i ingripandeverksamhet, arbetat med bl.a missbrukare så är inte helt novis.
Jag tycker, precis som den stora massan, absolut inte det ska legaliseras.


Oj vad fördomsfull du var då.
Jag jobbar inte där det finns batikhäxor (hatar dom av hela mitt hjärta).

Jag förmodar att du har ett IQ i höjd med din egen skostorlek då hela ditt "svar" består av "ni" samt att du lägger ord i munnen på mig och smetar åsikter på mig.

Jag hade gärna haft en konstruktiv diskussion, jag är inte så snäv att jag inte kan ändra åsikt om någon har bra argument. När det kommer till frågor där det inte finns något tydligt "rätt och fel" så blir jag gärna övertygad om att ändra åsikt om argumenten håller.

Tyvärr framstår du bara som ett hjon. Jag svarar i lite syrlig ton då jag inte tycker om att andra talar om vad jag säger eller tycker utanför forumet. Jag sitter inte ens runt ett fikabord till vardags.

Men det är tur att vi har trångsynta hjältar likt dig annars hade landet gått under då du är samhällets stöttepelare och de svagas beskyddare.

Du får ha en fortsatt fin kväll och snälla svara inte på detta då det inte kommer ge något och du gör bort dig. Hade du velat ha en konstruktiv diskussion så kunde vi haft det. Men du vet ju redan allt om mig, vad jag tycker, vad som sägs kring det imaginära fikabordet. Jag kanske tog i lite väl hårt när jag läser det du skrev och mitt svar och det kanske var en smula onödigt. Men prova gärna att kliva in i diskussionen med en smula mer ödmjukhet nästa gång så ska du se att du finner en vän att diskutera med.

Nu tycker jag att vi njuter av lördagskvällen istället.

Ridå.
Citera
2025-03-15, 22:36
  #56
Medlem
mikkelbergs avatar
Det är bara och vänta lugnt, 20-30år svenskar vet bättre, och snart(tack och lov ) är de snart vid makten helt.

Så fort 60talisterna och nedåt, är väck, vilket verkar vara snart med tanke på status på de flesta där ute, så kommer lagar och synsett på cannabis som vi ju faktiskt är en växt vi har 1000tals receptorer från, förändras radikal.
Vi kommer följa de andra länderna i världen, snart.
Citera
2025-03-15, 23:12
  #57
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.A.Karlfeldt
Oj vad fördomsfull du var då.
Jag jobbar inte där det finns batikhäxor (hatar dom av hela mitt hjärta).

Jag förmodar att du har ett IQ i höjd med din egen skostorlek då hela ditt "svar" består av "ni" samt att du lägger ord i munnen på mig och smetar åsikter på mig.

Jag hade gärna haft en konstruktiv diskussion, jag är inte så snäv att jag inte kan ändra åsikt om någon har bra argument. När det kommer till frågor där det inte finns något tydligt "rätt och fel" så blir jag gärna övertygad om att ändra åsikt om argumenten håller.

Tyvärr framstår du bara som ett hjon. Jag svarar i lite syrlig ton då jag inte tycker om att andra talar om vad jag säger eller tycker utanför forumet. Jag sitter inte ens runt ett fikabord till vardags.

Men det är tur att vi har trångsynta hjältar likt dig annars hade landet gått under då du är samhällets stöttepelare och de svagas beskyddare.

Du får ha en fortsatt fin kväll och snälla svara inte på detta då det inte kommer ge något och du gör bort dig. Hade du velat ha en konstruktiv diskussion så kunde vi haft det. Men du vet ju redan allt om mig, vad jag tycker, vad som sägs kring det imaginära fikabordet. Jag kanske tog i lite väl hårt när jag läser det du skrev och mitt svar och det kanske var en smula onödigt. Men prova gärna att kliva in i diskussionen med en smula mer ödmjukhet nästa gång så ska du se att du finner en vän att diskutera med.

Nu tycker jag att vi njuter av lördagskvällen istället.

Ridå.
Haha.
Det var visst en öm tå

Ha en bra kväll.
Citera
2025-03-15, 23:32
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Det är bara och vänta lugnt, 20-30år svenskar vet bättre, och snart(tack och lov ) är de snart vid makten helt.

Så fort 60talisterna och nedåt, är väck, vilket verkar vara snart med tanke på status på de flesta där ute, så kommer lagar och synsett på cannabis som vi ju faktiskt är en växt vi har 1000tals receptorer från, förändras radikal.
Vi kommer följa de andra länderna i världen, snart.

Är väl dock ett bra tag till dess att 60-talisterna kolar.
Citera
2025-03-15, 23:42
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalyawesome
Eriksberg räknas inte till centrala Göteborg, det ligger ute på Hisingen. Sen ska man nog inte ta uppgiften "en knapp timme" så bokstavligt. Eftersom intervjun är "anonym" är det ju bättre att inte avslöja så exakta uppgifter var fabriken ligger.

På den adressen ligger nog inte en industrilokal på 400 kvadrat iallafall.
Citera
2025-03-16, 00:25
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Det har du rätt i. Sen när folk har lärt sig hantera cannabis är det dags att receptbefria benso. Det kan göra underverk för människor. Sen borde man naturligtvis för länge sedan legaliserat kokain, det är bara rika som har råd med det ändå. Då kommer folk kunna hantera droger bättre och då kan man även legalisera heroin, krokodil och MDMA för då är redan samhället förlorat så det är ingen ide att ens försöka leva i värkligheten längre.

Det är en jättebra ide.

Ja, alla droger bör legaliseras i viss mån, fysiskt beroendeframkallande sådana bör finnas tillgängliga under striktare former, vissa kanske även krävas att tas i brukarrum under övervakning.

Krokodil är en billig ersättning för heroinister, får de tillgång till heroin så behöver de inte krokodil, lite som Spice och alla nya Cannabisderivat men som istället uppstått enbart för att komma runt lagstiftningar.

Ser inte hur samhället skulle gå förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in