2025-03-17, 12:48
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolo81
Hur noga ska man städa?

Skrubba toaletten noga!!! En toalett som luktar piss är en major turnoff...
Citera
2025-03-17, 12:53
Medlem
Sätt upp en liten inramad tavla i hallen
"En riktig man städar inte" och låt de va.
Citera
2025-03-17, 12:55
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Är inte så intresserad av heminredning och fix och sådär, men vilken nivå ska man lägga sig på när en tjej kommer på besök första gången?

Det finns några kritiska moment beroende på din situation värda att tänka på:

1. Bor du hemma?

• Du behöver en plan för föräldrarna. För hur förbereder du morsan så att hon inte plockar fram päronhalvor med After Eight och refererar till ‘den där gången du sprang naken genom huset och skrek att du var en bajskorv’?
• Hur gör du för att farsan inte ska skaka hand med henne som om han rekryterade en ny snickare till firman?

2. Har du yngre syskon?

• Finns en lillebror? Då är det Mission Impossible. Han kommer garanterat storma in och säga ‘Har ni pussat varandra än?’ eller ställa den ödesdigra frågan ‘Ska ni ha barn?’ innan du ens hunnit dra ut stolen åt henne.
• Störiga syrror? Var redo på hånfulla skratt och kommentarer som ‘Jaha, så du har faktiskt lyckats få hem en tjej. Otroligt.

3. Har du en egen lya?

• Då gäller nivå av städning. Här är tumregeln: Städa som om du väntade besök av en fastighetsmäklare – inte som om du väntade din polare Kenta.
Badrummet. Det ska lukta rent, inte som ett övergivet pojklagsomklädningsrum.
• Toalocket. Nerfällt. Kvinnor har en instinktiv radar för om det är uppe och det kan avgöra hela kvällen.

Det är vad jag kommer på nu.
Citera
2025-03-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Det finns några kritiska moment beroende på din situation värda att tänka på:

1. Bor du hemma?

• Du behöver en plan för föräldrarna. För hur förbereder du morsan så att hon inte plockar fram päronhalvor med After Eight och refererar till ‘den där gången du sprang naken genom huset och skrek att du var en bajskorv’?
• Hur gör du för att farsan inte ska skaka hand med henne som om han rekryterade en ny snickare till firman?

2. Har du yngre syskon?

• Finns en lillebror? Då är det Mission Impossible. Han kommer garanterat storma in och säga ‘Har ni pussat varandra än?’ eller ställa den ödesdigra frågan ‘Ska ni ha barn?’ innan du ens hunnit dra ut stolen åt henne.
• Störiga syrror? Var redo på hånfulla skratt och kommentarer som ‘Jaha, så du har faktiskt lyckats få hem en tjej. Otroligt.

3. Har du en egen lya?

• Då gäller nivå av städning. Här är tumregeln: Städa som om du väntade besök av en fastighetsmäklare – inte som om du väntade din polare Kenta.
Badrummet. Det ska lukta rent, inte som ett övergivet pojklagsomklädningsrum.
• Toalocket. Nerfällt. Kvinnor har en instinktiv radar för om det är uppe och det kan avgöra hela kvällen.

Det är vad jag kommer på nu.

Haha Kenta.
Bor själv men är sjukt dålig på städning. Tjejen har riktigt fint hemma och bor i radhus så min lya känns redan underlägsen. Det var tom fint när hon inte visste att jag skulle besöka henne, överallt. Men vill verkligen ge ett bra intryck utan att de känns för tillgjort.
Citera
2025-03-17, 13:05
Medlem
Ren toa å kylskåp, vanlig städning annars, disk spelar ingen roll, du bor ju där. nått å bjuda på är ju standard, att äta alltså, nått enkelt, fika med nått hemlagat är en höjdare, kanske lite vin å nån go likör med, musik är viktigt, nått lättsmält som tjejer gillar... å du själv hel å ren, det räcker... jeans å tröja går bra
Glass gillar tjejer.
Citera
2025-03-17, 13:07
Medlem
Ett gott bruksskick räcker fint på både lägenhet och en själv för den delen.
Citera
2025-03-17, 13:07
Medlem
Zöls avatar
Citat:
Haha Kenta.
Bor själv men är sjukt dålig på städning. Tjejen har riktigt fint hemma och bor i radhus så min lya känns redan underlägsen. Det var tom fint när hon inte visste att jag skulle besöka henne, överallt. Men vill verkligen ge ett bra intryck utan att de känns för tillgjort.
Du kan inte ha det för rent. Vad skulle vara tillgjort med att ha ett städat hem? Okej du behöver inte spraya parfym och lägga rosenblad på sängen.

Städa så att du inte skäms av att ha besök. Är du lite slarvig överlag är det väl ok om det syns i ditt hem också.

Sen tror jag det beror på hur mycket hon gillar dig också. Har du redan halva inne spelar det mindre roll.
Citera
2025-03-17, 13:08
Medlem
Citat:
Är inte så intresserad av heminredning och fix och sådär, men vilken nivå ska man lägga sig på när en tjej kommer på besök första gången?

Ditt hem representerar ju hur du är som person.

Skitigt under soffan, otvättade kläder liggandes här och där, disk i diskhon, det representerar ju någon som är slarvig, har svårt för tider, antagligen inte bryr sig så mkt om sig själv eller sitt jobb (om man inte har diagnoser då).

Det signalerar egentligen:
Om du inte bryr dig om dig själv eller din bostad, varför skulle någon annan bry sig om det isåfall?

Därav, städa/fixa lite extra.

Maten behöver inte vara något speciellt alls, sålänge det ser trevligt ut och smakar okej, det är inte därför hon är där.
Citera
2025-03-17, 13:11
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Haha Kenta.

Jaha, har vi hela bilden? Du bor själv, du är kass på att städa, och tjejen bor i ett radhus som ser ut som en inredningskatalog även när hon inte förväntar sig besök? Okej, låt oss ta en tyst minut för att hedra din självkänsla.

Så, vad är egentligen målet här? Ska du:

1. Presentera ditt hem som framtida radhusalternativ? (‘Jaa, här är en 25 kvadratare med inbyggd charm och en dusch som inte riktigt funkar som den ska. Vill du gifta dig med mig nu eller ska vi vänta tills jag bytt trasan i diskhon?’)

2. Skapa en romantisk middag där hon faller för din känsla för detaljer? (‘Här har vi en pasta carbonara… eller ja, det var tanken, men jag glömde grädden och använde falukorv istället för pancetta.’)

3. Köra klassikern ‘Netflix och chill’ men bokstavligen? (‘Jag har förberett en spännande dokumentär om alpackornas parningsritualer, ska vi krypa ner i soffan?’)

4. Eller är du bara ute efter att få det att verka som att du har stenkoll på ditt liv och att hon inte ska känna att hon är på studiebesök i en ungkarlslya med inredning á la ‘första lägenheten’?

Du vill ge ett bra intryck utan att det känns tillgjort? Då är nyckeln att välja dina strider.

Lägg tid på det som märks (badrum, kök, golv). Ingen förväntar sig att du har perfekt vikta handdukar i linneförrådet, men om hon hittar en halväten kebabrulle under soffan – ja, då har du förlorat spelet.

Köp en fin flaska vin (eller valfri dryck) och ha en plan för kvällen. Oavsett om det är matlagning, spel, film eller något annat – visa att du har tänkt till.

Ljus. Kvällsbelysning är din vän. Mjukare ljus, tända ljus – det döljer 90% av eventuella städmissar.

Och slutligen – toalocket. Fäll ner det. På riktigt.

Men viktigast av allt: Vad är din plan egentligen? Är det radhusmålning i framtiden eller bara en soft kväll där du vill att hon ska trivas? Dina val avgör.
Citera
2025-03-17, 13:19
Medlem
Kalla Kåres avatar
Tvätta lilleman ordentligt. Hettar det till vill ingen se att du har philadelphia runt ollonet.
Citera
2025-03-17, 13:30
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:

Städa och glöm inte rengöra skithuset.
Hon kommer garanterat att titta i ditt badrumsskåp när hon är på toa. Göm hemorrojdkrämen och byt ut tandborsten från 1998 mot en ny.
Plocka undan gamla kläder och klä sedan upp dig lite när hon kommer. Skippa mjukisbrallorna.
Citera
2025-03-17, 13:34
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Glöm inte att rensa rören innan hon kommer! Annars är det risk att du är för ”på”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in