2025-03-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jaha, har vi hela bilden? Du bor själv, du är kass på att städa, och tjejen bor i ett radhus som ser ut som en inredningskatalog även när hon inte förväntar sig besök? Okej, låt oss ta en tyst minut för att hedra din självkänsla.

Så, vad är egentligen målet här? Ska du:

1. Presentera ditt hem som framtida radhusalternativ? (‘Jaa, här är en 25 kvadratare med inbyggd charm och en dusch som inte riktigt funkar som den ska. Vill du gifta dig med mig nu eller ska vi vänta tills jag bytt trasan i diskhon?’)

2. Skapa en romantisk middag där hon faller för din känsla för detaljer? (‘Här har vi en pasta carbonara… eller ja, det var tanken, men jag glömde grädden och använde falukorv istället för pancetta.’)

3. Köra klassikern ‘Netflix och chill’ men bokstavligen? (‘Jag har förberett en spännande dokumentär om alpackornas parningsritualer, ska vi krypa ner i soffan?’)

4. Eller är du bara ute efter att få det att verka som att du har stenkoll på ditt liv och att hon inte ska känna att hon är på studiebesök i en ungkarlslya med inredning á la ‘första lägenheten’?

Du vill ge ett bra intryck utan att det känns tillgjort? Då är nyckeln att välja dina strider.

Lägg tid på det som märks (badrum, kök, golv). Ingen förväntar sig att du har perfekt vikta handdukar i linneförrådet, men om hon hittar en halväten kebabrulle under soffan – ja, då har du förlorat spelet.

Köp en fin flaska vin (eller valfri dryck) och ha en plan för kvällen. Oavsett om det är matlagning, spel, film eller något annat – visa att du har tänkt till.

Ljus. Kvällsbelysning är din vän. Mjukare ljus, tända ljus – det döljer 90% av eventuella städmissar.

Och slutligen – toalocket. Fäll ner det. På riktigt.

Men viktigast av allt: Vad är din plan egentligen? Är det radhusmålning i framtiden eller bara en soft kväll där du vill att hon ska trivas? Dina val avgör.
Jag vill egentligen bara ha en soft kväll, vi är inte ihop eller så mer typ på g. Tror det här är större än vad jag tänkt haha. Vad får en tjej att springa härifrån?
Citera
2025-03-17, 14:09
Medlem
Running_mans avatar
Glöm inte kondomer för helvete!
Citera
2025-03-17, 14:10
Medlem
Fan villa muppar som säger att du ska springa och städa som en bitch bara för att du ska få en gäst..

Ta det lugnt och se till att det inte är allt för skitigt bara för fan, om allt är avtorkat och rent som ett sjukhus så märker hon det och ser dig som en liten pedantisk fjolla med kvinno-göra i form av städning som hobby..
Citera
2025-03-17, 14:12
Medlem
Äh, varför göra det så avancerat.

Säg att du behöver putsa upp din mancave för tillfället och föreslå träff hos henne istället.

Säg att sedan du dejtade en kvinna som visade sig vara falsk tog du en timeout från datingen i 2 månader. Avled lägenhetsfrågan tills du kan bevisa att den är i OK skick.
Citera
2025-03-17, 14:15
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolo81
Jag vill egentligen bara ha en soft kväll, vi är inte ihop eller så mer typ på g. Tror det här är större än vad jag tänkt haha. Vad får en tjej att springa härifrån?

Du har nog fått bra tips över lag från alla här. Gör det omvända och hon drar.
Tjejer måste sitta ner och kissa därför är en äcklig toa no-go. En snubbe står upp och pissar. Då är ren toa inte lika viktig eftersom man lika gärna kan pissa utanför den.
Citera
2025-03-17, 14:21
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Glöm inte kondomer för helvete!

Precis vad jag skulle skriva, skadar väl inte och ha en tub klick till hands också. Nej, har själv gjort det misstaget en gång att det inte blev något pippa för att jag inte hade kådisar hemma.

Edit. Glöm för fan inte att kolla hur bäddmadrassen ser ut, är den alltför sölig av tidigare dejter så byt eller tvätta den.
Senast redigerad av halaltarzan 2025-03-17 kl. 14:50.
Citera
2025-03-17, 14:25
Medlem
Loikkaris avatar
Jag skulle bara tänka hur lurar jag av trosorna.
Citera
2025-03-17, 14:26
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolo81
Hur noga ska man städa?

Vanlig städning: dammsug, damma av med en dammvippa, byt lakan, bädda sängen, plocka undan och diska, och ta en snabb genomgång av badrummet. Har du kläder och prylar framme? Släng in dem i garderoben

Är toaletten smutsig, kommer hon garanterat att fly.
Citera
2025-03-17, 15:07
Medlem
Bassplays avatar
Kolla så de inte är skitspår i toaletten.
Citera
2025-03-17, 15:15
Medlem
kalkryggars avatar
  • Städat och växter som är välskötta.
  • Nyrakad pung

Det skulle jag säga är det viktigaste.
Citera
2025-03-17, 15:45
Medlem
Tsigalkos avatar
Som det nämnts innan städa ordentligt, speciellt badrummet är viktigt!
Citera
2025-03-17, 15:49
Medlem
Hon kommer syna bluffen direkt om allt är för perfekt. Tänk på att hon då kommer förvänta sig samma standard resten av gångerna ni ses.

Gå ut lagom hårt, var dig själv och slappna av så kommer det gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in