Citat:
Jag håller med om att det fanns farligare män, men det är inte alltid som det är den farligaste som är den skyldige.
Ok då menar vi olika saker med våldskapital.
Och jag menade bara att TÅ och BM var ganska bleka figurer, om de konfronterades med indrivare, langare osv. Män med riktigt våldskapital.
När det gäller Eugeniavägen, så har min avsikt varit att blottlägga segment av utredningen som borde ha undersökts, samt att polisen valde att bortse från självklara spår.
Hur i h-e kunde man låta bli att förhöra Stig!?
Det finns inget konkret som binder GM till Eugeniavägen 25 det är sant. Däremot kan vi misstänka att BO hade kontakter där, förutom Vinof, och att information om hennes död kunde finnas på Eugeniavägen 25.
I över två decennier trodde ingen att det fanns mer att gräva fram och jag är nöjd med att motbevisa tvivlarna.
Och jag menade bara att TÅ och BM var ganska bleka figurer, om de konfronterades med indrivare, langare osv. Män med riktigt våldskapital.
När det gäller Eugeniavägen, så har min avsikt varit att blottlägga segment av utredningen som borde ha undersökts, samt att polisen valde att bortse från självklara spår.
Hur i h-e kunde man låta bli att förhöra Stig!?
Det finns inget konkret som binder GM till Eugeniavägen 25 det är sant. Däremot kan vi misstänka att BO hade kontakter där, förutom Vinof, och att information om hennes död kunde finnas på Eugeniavägen 25.
I över två decennier trodde ingen att det fanns mer att gräva fram och jag är nöjd med att motbevisa tvivlarna.
Jag tänker på det gamla ordspråket om att det är bättre med en fågel i handen än tio i skogen. Vi har ju TÅ och BM med bekräftad koppling till CdC under den sista (?) veckan i hennes liv samtidigt som vi inte har något bekräftat om att CdC skulle befunnit sig på Eugeniavägen under samma period trots att vi nästan vet vad hon gjort timme för timme de sista dagarna.
Vi har både VO och TÅ där den senare undvikit polisen och den senare som ljugit sig blå om den sista träffen med CdC. TÅ hade dessutom inte heller bara CdC:s tillhörigheter hemma hos sig, han flyr också Stockholm under lite tumultartade former exakt samma dag som säkra observationer av CdC helt slutar att dyka upp. Det är jäkligt skumt.
Återigen: Du har gjort ett fantastiskt gräv och polisen borde definitivt ha gjort mer arbete kring skurkarna som levde rövare på Eugeniavägen. Jag förstår också att det är svårare att gräva nu än 1984 när allt var färskt, men faktum är att de enda personer som det finns konkreta saker på som är jäkligt skumma och svårförklarade är TÅ och BM. Hur skumma personerna på Eugeniavägen än var så har det fortfarande inte kommit fram något konkret som riktar misstankarna mot dem.