Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, att man förstår känslan/viljan när man blivit så hårt utsatt som Chrippa blivit av Jocke, eller misshandlade kvinnor blivit av sina män, eller föräldrar till utsatta barn .. det handlar om att vara mänsklig.
Det är mänskligt att bli förbannad och vilja slå tillbaka. Det är inte tillåtet att göra, men mänskligt att känna.
Jag har inget hat mot Jocke. Han är ingen. Däremot har jag på flera håll sett hur han ljuger, manipulerar och använder sina hundar - och jag har full förståelse för att någon som varit så utsatt som Chrippa att denne känner ilska gentemot Jocke.
Att du inte har något hat mot Jocke är som att säga att du inte försvarar chrippa. Du är lika manisk i jockes tråd och där lyser ditt hat väldigt starkt.
Åter igen. Clownen chrippa har aldrig varit utsatt. Han har skapat sitt drama själv. Enbart han själv.
Det var Linnea som först satte han i häkte. Där och då dök det upp andra brott som han nu står inför. Vart någonstans har Jocke haft med detta att göra? Han har hjälpt honom med både lgh, telefon etc.
Men vad gjorde clownen? Jo han stack som han alltid gör.
Du är vad jag förstår en vuxen människa? Rätt skrämmande då du mer liknar ett 15 årigt fan av chrippa som måste försvara honom till varje pris, oavsett vad fan han gör.