2025-03-15, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tagitale778
Tror inte svarta marknaden kommer ha det till hands för att kratom smakar äckligt , man får knappast ett långvarigt rus eller så

Nej, kratom är "skit" och ingen missbrukare där ute ser det som något legitimt då det finns 100 gånger vettigare saker där ute. Kratom är bra för att trappa ur tyngre opioider men det är typ det.

Att polisen sitter och hurrar på instagram att man hittat 400g kratom är minst sagt en bisarr syn.
Citera
2025-03-15, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Nej, kratom är "skit" och ingen missbrukare där ute ser det som något legitimt då det finns 100 gånger vettigare saker där ute. Kratom är bra för att trappa ur tyngre opioider men det är typ det.

Att polisen sitter och hurrar på instagram att man hittat 400g kratom är minst sagt en bisarr syn.

Jävligt patetiskt 😆 pga dessa dumheter har jag ändrat syn helt på lagar & regler, jag använder ingenting alls men tycker staten ska sluta jaga de som gör, SÄRSKILT DÅ eftersom de nu visat att de inte har en susning om vad det handlar om. I den bästa av världar vore människan fri.
Citera
2025-03-15, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagitale778
Sitter ni med 1kg+ hemma så bör ni fundera om det är värt att ha det hemma, att hamna i fängelse för kratom är ju helt galet och dumt.

Fundera på att trampa ner eller sluta helt med substansen, förstår att det är svårt om man lider av värk,ångest, alkoholproblem, deppression som kratom hjälper med men tyvärr när erat kratom är slut så kommer ni har det jobbigt när det inte går få tag på.

Tror inte svarta marknaden kommer ha det till hands för att kratom smakar äckligt , man får knappast ett långvarigt rus eller så , vill ni ha rus även om det är olagligt så får ni röka lite på helgerna. Men ja fundera noggrant verkligen om ni sitter med 1kg+ där hemma.

1KG kommer inte resultera i någon fängelsedom utan snarare låga dagsböter
Citera
2025-03-15, 11:35
Medlem
Tesserakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
1KG kommer inte resultera i någon fängelsedom utan snarare låga dagsböter
Hur vet du det?
För husrannsakan krävs fängelsestraff som grund, så alla som har så lite hemma riskerar isf inte husis.
Citera
2025-03-15, 14:43
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmostIdiot
Observant! Vore spännande att veta vad utfallet blir. 400g känns definitivt som det borde bli ringa.

Undra hur polisen fick nys om det. Kanske nån som fick husis för cannabis eller nått.
Jag varnade er alla att det skulle bli ett blodbad detta, värre än rosersbergshärvan 2024.

Nu kommer shuno åka på normalgradsbrott för bara 400g (typ 2 veckor supply för en torsk), absolut brutalt. Han kommer nu att bli våldtagen av Jamal och Abdullah i fängelset i cirkus ett år när han tappar tvålen...

Jag säger till er, detta är bara början av blodbadet. Vidta åtgärder innan det försent!!!
Citera
2025-03-15, 16:09
Medlem
Citat:

Precis!
Citera
2025-03-15, 16:14
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
På bilden ser man snusprillor och en (250g?) påse från SS.

Så gissningsvis har väl snuten tagit honom med kratom i snusprillorna och sen har man väl beslutat om husis och hittat SS-påsen.

Men då är man ganska pantad om man går runt med skiten på sig, men för att göra en husis utan att ha tagit nån på bar gärning ska det väl krävas en massa bevis som att man sitter på flera tiotals kilon åtminstonde? Tex shopparna om de skulle sitta kvar på sitt lager borde väl vara oroliga.
Citera
2025-03-15, 16:26
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:

vadå bisarr syn kompis?

Det var precis detta jag varnade er alla för, men nej nej, ni sa till mig "du är paranoid" men nej, det är NI som är naiva. Jag sa åt er alla att de kommer haffa sånna som oss för att slå på stora trumman i sociala medier i desperat försök att vinna folkets förtroende. Jag sa till er alla att vi är enklaste måltavlan någonsin, och självklart kommer aina att utnyttja detta för att få upp sina siffror så att allt ska se "snyggt" ut i statistiken. Så vem är det som är paranoid nudå kompis? Känner du dig desillusionerad att grisen inte prioriterar riktiga brott med brottsoffer eller?
Citera
2025-03-15, 17:31
Medlem
pOXEs avatar
Ska jag dra en beställning nån gång så kommer det bli kratom extrakt som slår på lite bättre än pulvret men orkar verkligen inte ha nått med tullen att göra.

Kratom har narkotisk effekt men ändå inte om ni förstår hur jag menar

De flesta som använder kratom är lite mer vettiga människor som inte knarkar tror jag. Kratom shopparna har tjänat miljoner på det här. Marknad för kratom finns fortfarande för vi som älskar kratom vill gärna ha det för att man inte blir hög på skiten men ändå får en effekt.

Kratom kommer dö ut av sig själv inom 1 år som nån annan skrev. Utlandet är enda lösningen.

Synd men lagen är som den är, helt efterbliven.
Senast redigerad av pOXE 2025-03-15 kl. 17:58.
Citera
2025-03-15, 18:38
Medlem
VARFÖR raderar inte Sca_____ Spe____ det som de lovade?? Inga svar på mailen på det heller. Ni som funderar på att beställa någon ny variant.. tänk efter före för de verkar inte hålla vad de lovar.
Citera
2025-03-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
vadå bisarr syn kompis?

Det var precis detta jag varnade er alla för, men nej nej, ni sa till mig "du är paranoid" men nej, det är NI som är naiva. Jag sa åt er alla att de kommer haffa sånna som oss för att slå på stora trumman i sociala medier i desperat försök att vinna folkets förtroende. Jag sa till er alla att vi är enklaste måltavlan någonsin, och självklart kommer aina att utnyttja detta för att få upp sina siffror så att allt ska se "snyggt" ut i statistiken. Så vem är det som är paranoid nudå kompis? Känner du dig desillusionerad att grisen inte prioriterar riktiga brott med brottsoffer eller?

Vad är det alla spårar ur över? Kratom har varit olagligt att käka i hur lång tid? Det har varit olagligt att ha i doseringar och olagligt att ha i kroppen. Den ända skillnaden är att nu är det olagligt att inneha som ingrediens i tvål. Ni tog exakt lika stor risk innan den 11e. Om du torskade med en snusdosa kratom och polisen misstänkte att du käkat, så hade dem pissat dig och du hade åkt dit påt. JA, stora leveranser kommer förmodligen att åka på husis, men att polisen skulle ha resurser att göra husis hos hundratals individer som redan käkat upp sitt stash är fan i mig det DUMMASTE jag hört
Citera
2025-03-16, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svask
VARFÖR raderar inte Sca_____ Spe____ det som de lovade?? Inga svar på mailen på det heller. Ni som funderar på att beställa någon ny variant.. tänk efter före för de verkar inte hålla vad de lovar.

KE däremot har varit schyssta & seriösa under resans gång, de andra är rövhål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in