2025-03-14, 11:48
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Ja visst, det är ett lagbrott. Kriminell anser jag dock vara när man lever på eller drar nytta ekonomiskt av att bryta mot lagen. Brukare utav kratom känns som i de flesta fall som skötsamma, allt annat än alkisar och tjackisar som tär på samhället och gör hyss
Jo du rätt till viss del, alkisar lever inte eller drar nytta ekonomiskt av att bryta mot lagen. Nån enstaka gör väl det. Super man jämt orkar man inte göra ett skit. De få alkisar som är lite driftiga är blandmissbrukare.
Men jag förstår vad du menar och det stämmer ju som du säger.
Senast redigerad av NioLiv 2025-03-14 kl. 11:51.
Citera
2025-03-14, 12:51
Medlem
Såg på Nyhetsmorgon att svenskarna dricker mindre alkohol. Jag säger bara VÄNTA och SE vad effekten av att kriminalisera Kratom kommer resultera i.
Citera
2025-03-14, 14:02
Medlem
Tesserakts avatar
Fortfarande inte hört ett knyst om att någon skulle ha hamnat i trubbel med lagen med denna substans. Någon som hört något?
Citera
2025-03-14, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tesserakt
Fortfarande inte hört ett knyst om att någon skulle ha hamnat i trubbel med lagen med denna substans. Någon som hört något?
Polisen i Hälsingland har ett nytt inlägg på deras Instagram under kontot polisenhalsingland.
En person gripen för narkotikabrott med 400 gram Kratom.
Citera
2025-03-14, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Polisen i Hälsingland har ett nytt inlägg på deras Instagram under kontot polisenhalsingland.
Observant! Vore spännande att veta vad utfallet blir. 400g känns definitivt som det borde bli ringa.

Undra hur polisen fick nys om det. Kanske nån som fick husis för cannabis eller nått.
Citera
2025-03-14, 18:12
Medlem
Tesserakts avatar
Åh fan, där ser man!
Noterar att det är ingripandepolisen som lagt upp inlägget, vilket säger mig att de inte kommit över det genom en husrannsakan?
Citera
2025-03-14, 18:25
Medlem
Citat:
Fyfan,att dom skryter med tillslaget också. Jävla skitland. "Nu jävlar räddar dom sverige ifrån dödsknarket" vibe.
Citera
2025-03-14, 21:05
Avslutad
Citat:
Noterar att det är ingripandepolisen som lagt upp inlägget, vilket säger mig att de inte kommit över det genom en husrannsakan?

Troligtvis inte, men vi får se när han döms och vi får tillgång till handlingarna.
Citera
2025-03-14, 22:41
Medlem
Citat:
Enligt vad jag kollat upp om vad som står i lagen så kan de inte använda ordrar innan 11 mars som bas för misstanke om brott. De bör alltså inte kunna rota i ordrar som sker innan 11 mars och de har ingen rätt att misstänkliggöra någon heller, eftersom det fortfarande är lagligt.

Men det kanske de gör i alla fall, vad fan vet jag.

Se för satans skull till att aldrig ha något hemma efter kriminaliseringen för att vara på den säkra sidan.

Om någon, mot förmodan, skulle få någon som helst problem med polisen - skriv det här då så att vi håller alla informerade om läget.

Det känns dock väldigt långsökt att slösa resurser på något som ändå försvinner inom ett par månader. Har du däremot beställt 50 kg? Ja, då lär du få besök. Men ett eller två kilo är knappast värt besväret. Sen kan de ju titta på hur ofta du har beställt, och om de ser att du har konsumerat ett kilo i veckan, är sannolikheten väldigt liten att du har något kvar, och så vidare.

Med det sagt, inte värt risken
Senast redigerad av Trefalga 2025-03-14 kl. 22:49.
Citera
2025-03-15, 00:52
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:

Men inte av nån husrannsakan väl? Han måste ha haft grejerna på sig och blivit gripen låter väl mer troligt.
Citera
2025-03-15, 08:37
Medlem
Sitter ni med 1kg+ hemma så bör ni fundera om det är värt att ha det hemma, att hamna i fängelse för kratom är ju helt galet och dumt.

Fundera på att trampa ner eller sluta helt med substansen, förstår att det är svårt om man lider av värk,ångest, alkoholproblem, deppression som kratom hjälper med men tyvärr när erat kratom är slut så kommer ni har det jobbigt när det inte går få tag på.

Tror inte svarta marknaden kommer ha det till hands för att kratom smakar äckligt , man får knappast ett långvarigt rus eller så , vill ni ha rus även om det är olagligt så får ni röka lite på helgerna. Men ja fundera noggrant verkligen om ni sitter med 1kg+ där hemma.
Citera
2025-03-15, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Men inte av nån husrannsakan väl? Han måste ha haft grejerna på sig och blivit gripen låter väl mer troligt.

På bilden ser man snusprillor och en (250g?) påse från SS.

Så gissningsvis har väl snuten tagit honom med kratom i snusprillorna och sen har man väl beslutat om husis och hittat SS-påsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in