Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Det är en lucka på ungefär 10 sekunder från det att mannen med kepsen lämnar krönet, och mannen med handledsväskan blir synlig för YN. Det tar ungefär 30 sekunder för YN att gå fram till trappen, från den punkt där GM korsar hennes väg, och ungefär 30 sekunder för LJ att ta sig upp, från sin position. Sannolikheten att en ytterligare jagad och suspekt man skulle dyka upp inom samma tidsrymd är ...
Alldeles för liten.
Nu är jag inget "fan" av tider, men med din tidsanalys så är nog polis på plats lite väl tidigt. (Räkna på det. Piketen kom efter Söderström, dröjde och sprang sedan in)
Det är vidare uppenbart hur du plockar dina körsbär.
Och... jag säger inte att du har fel. Bara att du inte ser alternativen...
Ditt alternativ här har redan med sig LJ's huvudbonad som inte Yvonne ser... och en väska som Yvonne ser, men som inte LJ sett. Vidare så talar LJ om jacka och Yvonne om rock.
Och oavsett så talar inte detta emot varken SE eller en annan GM med rock eller kvartslång jacka.. Kanske vapenfodral, o.s.v.
Jag tror i.a.f. som dig att den "jagade personen" som YN såg var GM. (Men håller det för öppet att det mot förmodan skulle kunna vara nån annan... men nej)