Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-11, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Casiopeia2.0 är trådens största retard, det trodde jag ingen hade missat vid det här laget. Absolut inget han skriver har nån som helst verklighetsförankring.

Jag har haft rätt i precis allt jag skrivit här så kom inte med sån där skit din jävla pajas.
Citera
2025-03-11, 09:59
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Jag har haft rätt i precis allt jag skrivit här så kom inte med sån där skit din jävla pajas.

Som sagt var.
Citera
2025-03-12, 09:05
Medlem
Citat:

"Kommer bli den kallaste vintern i modern tid, och den kommer börja rekordtidigt. Helt tydligt vi går mot ett kallare klimat i nordeuropa nu."
-Casiopeia2.0 2024-08-10

Förlåt, jag var bara tvungen...
Citera
2025-03-13, 19:18
Medlem
SlagenSvensks avatar
Våren blir varierad, mars normal, april lite varmare och maj varmare än normalt. Det blir nog torr vår iaf torrare än vanligt. Inget extremt.

Sommaren är intressantare. Kylig Juni med regn men ändå "normal" temperatur. Juli lite varmare men en värmebölja i slutet av juli går bananas. Normalt med regn i juli.
Början av augusti blir skitvarm, några dagar med 30-35C i södra Sverige, runt 30C i resten av landet. Maxtemp blir kring 36C i Mälardalen fast det kan bli rekord faktiskt. Sen sjunker temperaturen så augusti inte blir rekordvarm.
Nere i europa spårar värmen ur med 40C i Tyskland och Frankrike.

Svängt med andra ord. Att det blir varmare komemr vi att märka.

/SS
Citera
2025-03-13, 20:26
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Våren blir varierad, mars normal, april lite varmare och maj varmare än normalt. Det blir nog torr vår iaf torrare än vanligt. Inget extremt.

Sommaren är intressantare. Kylig Juni med regn men ändå "normal" temperatur. Juli lite varmare men en värmebölja i slutet av juli går bananas. Normalt med regn i juli.
Början av augusti blir skitvarm, några dagar med 30-35C i södra Sverige, runt 30C i resten av landet. Maxtemp blir kring 36C i Mälardalen fast det kan bli rekord faktiskt. Sen sjunker temperaturen så augusti inte blir rekordvarm.

/SS

Tror på en liknande sommar som senaste åren, kanske något varmare i Juli.

Det kan också bli en spegelvänd sommar med kyligare start och varmare andra halva.

Folk kommer börja gnälla om det inte blir varmt till eller före midsommar

Skulle säga att det är viktigare med fint väder före midsommar då vi behöver solljuset.
Senast redigerad av ugglanpataket 2025-03-13 kl. 20:29.
Citera
2025-03-14, 04:29
Avstängd
Citat:

/SS

Om mars skall bli normal så måste resten av mars bli väldigt kall!

https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/kartor-avvikelse-hittills/avvikelsekartor/hittills-denna-manad/temperatur/
Citera
2025-03-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

https://www.smhi.se/klimat/klimatet-da-och-nu/kartor-avvikelse-hittills/avvikelsekartor/hittills-denna-manad/temperatur/

Nu har sommardäcken åkt på! Blir nog ingen mer vinter här nere i västsverige! Heheh
Citera
2025-03-14, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jal16
"Kommer bli den kallaste vintern i modern tid, och den kommer börja rekordtidigt. Helt tydligt vi går mot ett kallare klimat i nordeuropa nu."
-Casiopeia2.0 2024-08-10

Förlåt, jag var bara tvungen...

Det har på många håll varit riktigt kallt bitvis.
Citera
2025-03-14, 14:36
Avstängd
Citat:
Det har på många håll varit riktigt kallt bitvis.

Nej, den har varm, som kallast i nordvästra Dalarna, där vintern varit normal

https://www.smhi.se/5.53cdce23194f389da05562a.html
Citera
2025-03-14, 20:05
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:

Jag hoppas alltid på kyla tom sommaren får gärna vara svenskt kylig 15-20C.

Vad tror du om sommaren målgan?

/SS
Citera
2025-03-14, 20:27
Medlem
Citat:
Nej, den har varm, som kallast i nordvästra Dalarna, där vintern varit normal

https://www.smhi.se/5.53cdce23194f389da05562a.html

Nej, det har inte varit varmt. 1 grad över normalt är ju ingenting. Det ligger inom den normala variationen. När det är varmt ligger tempen 4-5 grader över normalt eller mer. Vintern har varit skiftande med båda kalla och milda perioder.
Citera
2025-03-14, 20:29
Medlem
Citat:
Jag hoppas alltid på kyla tom sommaren får gärna vara svenskt kylig 15-20C.

Vad tror du om sommaren målgan?

/SS

Det kommer bli som 2018, kring 25-30 grader varje dag från juni-aug. Perfekt för oss rippade, vältränade individer som gillar att glida runt och steka på stranden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in