Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-03-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det har på många håll varit riktigt kallt bitvis.

Men på inga håll rekordkallt. Det är inte lätt att spå vädret. Jag tror att det kan bli en varm sommar i år. För min del får det gärna vara fuktigt också med en hel del åskskurar så att gräset inte gulnar.
Citera
2025-03-15, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Det kommer bli som 2018, kring 25-30 grader varje dag från juni-aug. Perfekt för oss rippade, vältränade individer som gillar att glida runt och steka på stranden.

Men fan var du tvungen att skriva det, nu vet man ju att det ABSOLUT INTE kommer att bli så eftersom du alltid har så jävla fel i allt du skriver.
Citera
2025-03-17, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
I mitten på nästa vecka så kanske solen åter lyser på huvudstaden. Det kan bli upp emot 9-10 grader också. Hoppas det blir en stabil vår utan en massa bakslag.
Det hoppas jag också. Och därefter en sval sommar (jo det hoppas jag faktiskt).
Citera
2025-03-17, 20:24
Citat:
Ursprungligen postat av Mortalitet
Det hoppas jag också. Och därefter en sval sommar (jo det hoppas jag faktiskt).

Mars och April kommer nog vara över medel, medan Maj och Juni kommer bli svinkall med frostnätter flera gånger före midsommar.
Citera
2025-03-17, 23:52
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Mars och April kommer nog vara över medel, medan Maj och Juni kommer bli svinkall med frostnätter flera gånger före midsommar.

Kan nog bli kallare högtrycksbasväder o så o torr maj.

Iaf så skickade sswen iväg all kyla åt NA , bara o inse att europa till tropikerna

https://i.postimg.cc/jdr1S41r/gfsnh-9-384.png
Citera
2025-03-18, 08:24
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Kan nog bli kallare högtrycksbasväder o så o torr maj.

Iaf så skickade sswen iväg all kyla åt NA , bara o inse att europa till tropikerna

https://i.postimg.cc/jdr1S41r/gfsnh-9-384.png

Det är inte helt ovanligt att vi får en köldeffekt när isarna släpper då vattnet fortfarande är kallt.
Samma effekt får vi nu innan den sista snön smälter bort.
Men det kommer ju vara barmark redan i början på April denna vårvinter, långt upp efter Norrlandskusten.
Fjällen ser iaf ut att få en sista dos vårvinter.
Citera
2025-03-18, 11:02
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Men fan var du tvungen att skriva det, nu vet man ju att det ABSOLUT INTE kommer att bli så eftersom du alltid har så jävla fel i allt du skriver.

Sommaren kommer troligen bli skit eftersom vintern varit det.
Sommaren 2018 kom till efter en riktigt fin vinter med mycket snö och kyla med snörekord.
Om mönstret upprepar sig så kommer sommaren 2025 bli regnig och kall.
Man får nog passa på och njuta av vårvädret, för sen kommer regnet.
Citera
2025-03-18, 12:24
Bytte till sommardäck i helgen. Blir det bakslag får väl bilen stå, kör inte så mycket ändå.

Tror årets vår och sommar kommer likna de tidigare, varmt i maj och juni, sen regnar juli och halva augusti bort. Efter det blir det bättre och vi får en behaglig september med lagom temperaturer.
Citera
2025-03-18, 13:14
Citat:
Ursprungligen postat av ugglanpataket
Sommaren kommer troligen bli skit eftersom vintern varit det.
Sommaren 2018 kom till efter en riktigt fin vinter med mycket snö och kyla med snörekord.
Om mönstret upprepar sig så kommer sommaren 2025 bli regnig och kall.
Man får nog passa på och njuta av vårvädret, för sen kommer regnet.

Precis. Vintern 2018 var nåt i hästväg. Inga likheter med nu alls.
Citera
2025-03-18, 14:00
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Bytte till sommardäck i helgen. Blir det bakslag får väl bilen stå, kör inte så mycket ändå.

Tror årets vår och sommar kommer likna de tidigare, varmt i maj och juni, sen regnar juli och halva augusti bort. Efter det blir det bättre och vi får en behaglig september med lagom temperaturer.

Förra året blev jag snöbajsad av aprilsnöstormen runt örebro o mot skaraborg när jag skulle.över mot västkusten

Ha körde upp i värmland på en veckas semester istället för hem.

Var totalblockat mellan vättern(+ söder) o vänern men rakt upp gick mot karlstad - inge snö alls

Så skyll dig själv om du slänger på sommarsvålarna innan iaf mitten på april
Citera
2025-03-18, 20:36
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-

Olagligt
Citera
2025-03-18, 22:53
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Olagligt

Ja det är väl 31a Mars som lagen gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in