2025-03-14, 16:40
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, inget brott alls. Vill man vara en lycklig idiot i oligarken Soros koppel får man vara det. Däremot tycker jag det är fel att framställa dessa lyckliga idioter som "gräsrötter" när det i själva verket handlar om en astroturf-kampanj finansierad av utländskt kapital.

Så enligt dig existerar ingen verklig opposition mot Donald Trump i USA? De enda som framför några protester mot hans styre är "idioter" köpta av utländskt kapital?
Citera
2025-03-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jänkarna använder ordet "bipartisan" när de menar att de 2 politiska blocken samarbetar. Och i mitt utube flöde har jag aldrig hört ordet bipartisan så frekvent som nu.
Kongressen höjde ju precis skuldtaket så att landet kan fungera någorlunda. Det krävs röster från båda partier för att det ska kunna ske.
Citera
2025-03-14, 16:43
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
1. Så enligt dig existerar ingen verklig opposition mot Donald Trump i USA?

2. De enda som framför några protester mot hans styre är "idioter" köpta av utländskt kapital?
1. Egentligen inte. Vad vi ser är dödsryckningar av en döende rörelse. I tvåpartiets land USA finns inte längre annat än gråhårig gubbar och överviktiga tanter med blått hår som kramar varandra i förtvivlan över att deras inkludering och transfester gått åt skogen.
2. Ja. Vanliga väljare har vare sig tid eller lust att stå och yla i town hall möten eller kasta brandfacklor på teslabilar.
Citera
2025-03-14, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Kongressen höjde ju precis skuldtaket så att landet kan fungera någorlunda. Det krävs röster från båda partier för att det ska kunna ske.

For your wieving pleasure:

https://www.youtube.com/watch?v=3PXVrLH4zSU
Citera
2025-03-14, 16:47
Medlem
Citat:
Jo, Soros är från Ungern. Demonstranterna är samma proffs som brukar synas. Det nya är att USA leds av människor som är medvetna om bakgrunden till protesterna och som förhoppningsvis kan agera med lagens medel. Utländskt finansierade protestgrupper bör såklart stoppas och slås ner på. Helst genom att uppmärksamma väljare och politiker, men går det för långt med hjälp av polis och slutligen National guard.
Ja han är född i Ungern. Precis som Musk är född i Afrika. Han är dock Amerikansk medborgare så han är knappast utlänning. Han gör affärer i hela världen, precis som Musk.

Bakgrunden till protesterna är Trumps galna politik. Stödet för hoom eroderas mitt framför ögonen på dig så det är klart att du måste hitta förklaringar. Varför inte ta till 'utländskt kapital'. Det är ju nästansamma sak som 'judiskt kapital'. Saken är biff
Citera
2025-03-14, 16:50
Medlem
Enterprises avatar
Helt oaktat om Townhall-protesterna är astroturfade (det har jag ingen aning om), så ökar objektivt sätt konsumenteras misströstan över den amerikanska ekonomin väldigt kraftigt. Från DI:

University of Michigan har månadsvis sammanfattat de amerikanska hushållens bild av ekonomin sedan 1950-talet. I mars ramlade det så kallade Michiganindex ned i källaren.

Index föll överraskande brant till den lägsta nivån sedan november 2022.

Samtidigt har ovissheten bland allmänheten ökat väldigt mycket:

Sammantaget har allt detta till en kraftig ökning av den politiska och ekonomiska osäkerheten. Enligt policyuncertainty.com, som drivs av tre professorer i nationalekonomi, är den nu på nivåer som inte har synts till sedan den akuta fasen av pandemin.

https://www.di.se/nyheter/da-hotar-trumpcession/
Citera
2025-03-14, 16:50
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad Open Society är för något och jag bryr mig inte heller.

Du borde bry dig. Att organisera mordbränder av Teslahandlare klassas som terrorism.
Citera
2025-03-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du borde bry dig. Att organisera mordbränder av Teslahandlare klassas som terrorism.
Vem har gjort det? George Soros?
Citera
2025-03-14, 16:54
Medlem
Arcanes avatar
Citat:
1. Egentligen inte. Vad vi ser är dödsryckningar av en döende rörelse. I tvåpartiets land USA finns inte längre annat än gråhårig gubbar och överviktiga tanter med blått hår som kramar varandra i förtvivlan över att deras inkludering och transfester gått åt skogen.
2. Ja. Vanliga väljare har vare sig tid eller lust att stå och yla i town hall möten eller kasta brandfacklor på teslabilar.

De enda länder där det inte existerar någon opposition mot styret är i diktaturer. Så USA är alltså en diktatur?
Citera
2025-03-14, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
De enda länder där det inte existerar någon opposition mot styret är i diktaturer. Så USA är alltså en diktatur?
Nej då. Enligt vingmuttrarna här inne skulle Trump fått 100% av rösterna om inte Demoraterna fuskat.
Citera
2025-03-14, 16:58
Medlem
Citat:
Vem har gjort det? George Soros?

Ja enligt Elon Musk finansieras tesla-terrorismen av bl a George Soros, Reid Hoffman, Herbert Sandler, Patricia Bauman, och Leah Hunt-Hendrix.
Finns ingen anledning att inte lita på honom. Han har liksom redskapen att följa pengarna.
Citera
2025-03-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja enligt Elon Musk finansieras tesla-terrorismen av bl a George Soros, Reid Hoffman, Herbert Sandler, Patricia Bauman, och Leah Hunt-Hendrix.
Finns ingen anledning att inte lita på honom. Han har liksom redskapen att följa pengarna.
Enligt Elon Musk var SS, NKVD och Maos rödgardister offentligt anställda byråkrater och alltså att jämställa med alla andra likaledes offentligt anställda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in